• 1
  • 2
2011-06-25, 23:04
Medlem
Jag går direkt på sak. För ungefär två månader sedan gjorde min flickvän slut, och det är väl i och med det som jag känner som jag gör idag. Jag har mer eller mindre gått vidare eftersom hon inte verkade ha några större problem med att träffa någon annan några dagar senare efter 2 år tillsammans. Hursomhelst, jag känner mig som i en bubbla. Jag bor i ett ganska litet samhälle där det väldigt sällan händer någonting. Bor hemma med mina föräldrar än eftersom jag vill tjäna ihop lite pengar till framtiden, och det är nu ett år sedan jag tog studenten.

Nu till problemet i sig, jag är så äckligt jävla pissuttråkad, deprimerad och oroar mig konstant varenda dag över mitt liv och hur det ska bli. Jag ska vara ärlig, jag ser rätt okej ut, har inte svårt att skaffa vänner och är oftast glad. Publikt. Men det känns som alla andra har det så bra, alla andra flyttar ihop med sin flickvän någon annanstans, pluggar, jobbar, reser och ser inte tillbaks. Under året som gått har nästan 4-5 kompisar som jag hängde med i stort sätt varenda dag bara försvunnit och jag känner mig idag ensam, och värdelös. Det jag brinner för, och som jag vill jobba med är musik. Har hållit på sedan lågstadiet och ska söka ett par skolor nästa år och kommer då flytta dit. (var dum nog och tänkte inte ens tanken att söka i år för allting var ju sååå himla bra mellan mig och flickvännen. Trodde jag). Detta ser jag fram emot något så in i helvete, det är bara det att det fortfarande är ett helt jävla år kvar tills dess, och varje dag känns som en evighet. Jag är orolig att jag ska tappa min förmåga att kunna vara en bra människa tills dess. Tappa förmågan att skaffa vänner och ja.. Flickvän. Jag har nått botten och mår äckligt dåligt varenda dag över detta.

Då är frågan, har ni någonsin varit allra längst ner men på något sätt gått ur detta svarta moln och blivit lyckliga igen? Ber om ursäkt om jag öst ur mig för mycket, men flashback är till för oss olyckliga!!

Tacksam för svar.
Citera
2011-06-25, 23:13
Bannlyst
Gräset är oftast inte grönare på andra sidan, något som jag borde säga till mig själv ibland också.
Sen dedär med din flickvän, det går över det lovar jag, har vart där du är nu och det tar tid men det går över, om några månader kommer du kunna blicka tillbaks med ett leende över ditt gamla förhållande och se det som en erfarenhet
Citera
2011-06-25, 23:18
Medlem
lemonzhellos avatar
Lycklig? Människor är inte lyckliga.
Det där måste du ha fått om bakfoten.
Vem har tutat i dig att andra är lyckliga? De själva? Tror du på det?
Det är som Strindberg sa, det är synd om människorna.
Det där med att alla andra verkar ha det så bra, det kan du ta med en rejäl nypa salt.

Skärp dig, det är ju inte så att du tvingas äta skit precis.
Stå på dig, sluta gnäll, ta reda på vad du vill göra med ditt liv (om det går) och försök göra det, du har bättre förutsättningar för den saken än 90 % av jordens befolkning. Om du inte kan ta reda på vad du vill med ditt liv så behöver du ändå inte oroa dig, du sitter nog med ett huslån och en flickvän på smällen snart du också. Om du inte passar dig. Eller befinner dig på en vandring på Inkaleden för att få uppleva något alldeles speciellt. Då vill du inte börja ifrågasätta vad allt går ut på, det kan jag tala om för dig.
Citera
2011-06-25, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemonzhello
Lycklig? Människor är inte lyckliga.
Det där måste du ha fått om bakfoten.
Vem har tutat i dig att andra är lyckliga? De själva? Tror du på det?
Det är som Strindberg sa, det är synd om människorna.
Det där med att alla andra verkar ha det så bra, det kan du ta med en rejäl nypa salt.

Skärp dig, det är ju inte så att du tvingas äta skit precis.
Stå på dig, sluta gnäll, ta reda på vad du vill göra med ditt liv (om det går) och försök göra det, du har bättre förutsättningar för den saken än 90 % av jordens befolkning. Om du inte kan ta reda på vad du vill med ditt liv så behöver du ändå inte oroa dig, du sitter nog med ett huslån och en flickvän på smällen snart du också. Om du inte passar dig. Eller befinner dig på en vandring på Inkaleden för att få uppleva något alldeles speciellt. Då vill du inte börja ifrågasätta vad allt går ut på, det kan jag tala om för dig.

Jo du har rätt, och när du säger att 90% har det sämre så känner man sig som en skit.

Det är bara det att det blir sämre hela tiden och jag tycker bara det är tråkigt och det tynger ned en rejält.
Citera
2011-06-25, 23:45
Medlem
lemonzhellos avatar
Visst är det så. Men tråkigt kanske kan vara bra?
Jag tror att man måste acceptera att vi är enkla varelser. Vi behöver ha något att sträva efter, om det så är att bygga en mur av stenblock, skriva en deckare eller att trimma en moppe. Saknar man den grejen så går det illa, se på alla Hollywoodungar utan mål och mening som bara knarkar och rent allmänt saknar existensberättigande i sina egna ögon. Du har ju åtminstone ett mål. Det är bra! Fokusera som fan på det, kanske fundera på hur du kan fokusera ännu mer än vad du redan gör. Visst är det ändå lite kul att gå upp sådär helt i något? Att grotta ner sig som fan i en företeelse på jobbet eller fundera på hur man ska fixa balkongräcket hemma om man bara får tag på en svets etc.

Mitt mår att bli klar med huset. Eller klippa gräsmattan. Eller komma hem från jobbet och ta en cigarill på kökstrappan i lugn och ro. Ett steg i taget. Små nöjen.
Citera
2011-06-26, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemonzhello
Visst är det så. Men tråkigt kanske kan vara bra?
Jag tror att man måste acceptera att vi är enkla varelser. Vi behöver ha något att sträva efter, om det så är att bygga en mur av stenblock, skriva en deckare eller att trimma en moppe. Saknar man den grejen så går det illa, se på alla Hollywoodungar utan mål och mening som bara knarkar och rent allmänt saknar existensberättigande i sina egna ögon. Du har ju åtminstone ett mål. Det är bra! Fokusera som fan på det, kanske fundera på hur du kan fokusera ännu mer än vad du redan gör. Visst är det ändå lite kul att gå upp sådär helt i något? Att grotta ner sig som fan i en företeelse på jobbet eller fundera på hur man ska fixa balkongräcket hemma om man bara får tag på en svets etc.

Mitt mår att bli klar med huset. Eller klippa gräsmattan. Eller komma hem från jobbet och ta en cigarill på kökstrappan i lugn och ro. Ett steg i taget. Små nöjen.

Har nog glömt att se det på det sättet. Enkla nöjen, när du säger det så stämmer det faktiskt. Att hålla sig sysselsatt. Tack för tipsen!
Citera
2011-06-26, 00:12
Medlem
Lys avatar
Du ska inte jämföra dig med andra. Du ska se till dig själv; vad kan du, vad vill du, hur kan du förändras och utvecklas, vad behöver du? Alla är inte så lyckliga som det verkar och ingen kan vara lycklig jämt. Du är en ung människa och mycket kan hända ditt liv. Ja, det är jättetråkigt när förhållanden tar slut. Men det går att komma över ( även om det är svårt, för det är det ) och gå vidare i livet. Enkla nöjen är bra nöjen. Själv kan jag vara fullt nöjd med att klappa katten, sätta mig på gården och läsa en bok om det är fint väder eller krypa upp med lite varmt té på avsatsen vid mitt fönster och se på folklivet på min gata. Ganska så underhållande, och kan jaga undan bekymmer med i bästa fall. Skogspromenader tycker jag också funkar fint. Bekymra dig inte så mycket för vad andra sysslar med och hur lyckade de verkar vara. Bry dig om att se till att du själv mår bra istället.
Citera
2011-06-26, 01:52
Medlem
adagios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ly
Skogspromenader tycker jag också funkar fint.
Japp. När jag känner mig nere går jag ut på en promenad eller ett löppass i duggregn. Löpning i duggregn är väldigt trevligt och dödar min ångest väldigt effektivt.
Citera
2011-06-28, 04:44
Medlem
vittuts avatar
har samma tankar i huvudet "kommer det här skitlivet att bli bättre?.. nej tyvär det kommer det inte ..men tur att du har tjacket då så kan du vara glad på det.. du kommer endå sitta på anstalt resten av livet för att du råkar mörda någon..jag väntar på ett fucking mirakel men det kommer inte det ska inte komma..fuck the world fuck the world fuck the world..dom har fucking snott halva ditt liv och du gör ingenting åt saken..jaja mina röster..stor förvirring!
Senast redigerad av vittut 2011-06-28 kl. 05:26.
Citera
2011-06-28, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adagio
Japp. När jag känner mig nere går jag ut på en promenad eller ett löppass i duggregn. Löpning i duggregn är väldigt trevligt och dödar min ångest väldigt effektivt.
Seriöst, om ångesten försvinner av ett löppass i duggregn så har du inte ångest, du är bara lite "nere". Ångest blir man inte av med vad man än gör.
Citera
2011-06-28, 13:26
Medlem
adagios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Ångest blir man inte av med vad man än gör.
Tror du syftar på depression om något. Varför skulle inte löpning kunna hjälpa min ångest? Det är ju vetenskapligt vederlagt att motion är en stor komponent i ens välmående.
Citera
2023-04-02, 18:52
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvkioscar
Jag går direkt på sak. För ungefär två månader sedan gjorde min flickvän slut, och det är väl i och med det som jag känner som jag gör idag. Jag har mer eller mindre gått vidare eftersom hon inte verkade ha några större problem med att träffa någon annan några dagar senare efter 2 år tillsammans. Hursomhelst, jag känner mig som i en bubbla. Jag bor i ett ganska litet samhälle där det väldigt sällan händer någonting. Bor hemma med mina föräldrar än eftersom jag vill tjäna ihop lite pengar till framtiden, och det är nu ett år sedan jag tog studenten.

Nu till problemet i sig, jag är så äckligt jävla pissuttråkad, deprimerad och oroar mig konstant varenda dag över mitt liv och hur det ska bli. Jag ska vara ärlig, jag ser rätt okej ut, har inte svårt att skaffa vänner och är oftast glad. Publikt. Men det känns som alla andra har det så bra, alla andra flyttar ihop med sin flickvän någon annanstans, pluggar, jobbar, reser och ser inte tillbaks. Under året som gått har nästan 4-5 kompisar som jag hängde med i stort sätt varenda dag bara försvunnit och jag känner mig idag ensam, och värdelös. Det jag brinner för, och som jag vill jobba med är musik. Har hållit på sedan lågstadiet och ska söka ett par skolor nästa år och kommer då flytta dit. (var dum nog och tänkte inte ens tanken att söka i år för allting var ju sååå himla bra mellan mig och flickvännen. Trodde jag). Detta ser jag fram emot något så in i helvete, det är bara det att det fortfarande är ett helt jävla år kvar tills dess, och varje dag känns som en evighet. Jag är orolig att jag ska tappa min förmåga att kunna vara en bra människa tills dess. Tappa förmågan att skaffa vänner och ja.. Flickvän. Jag har nått botten och mår äckligt dåligt varenda dag över detta.

Då är frågan, har ni någonsin varit allra längst ner men på något sätt gått ur detta svarta moln och blivit lyckliga igen? Ber om ursäkt om jag öst ur mig för mycket, men flashback är till för oss olyckliga!!

Tacksam för svar.

Gammal tråd men ändå en berörande tråd, hur mår du idag?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in