Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-25, 19:56
  #1
Medlem
Hej.
Jag har en cd-spelare jag tänkte koppla om till ett fritidsbatteri på 12v.

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e...f_DSC_0003.JPG


Den reagerar inte ens på batteriet. Vad beror det på? Kan det ha med likström o växelström att göra? För med AC adaptern fungerar det utmärkt.
Plus och minus ska vara rätt, kablarna från batteriet.
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e...8_DSC_0002.JPG

Tacksam för snabbsvar, tänkt att ha på måndag.
Citera
2011-06-25, 20:06
  #2
Medlem
DrBums avatar
Du kan ha fel polaritet. Är du saker på att batteriet är laddat?
Citera
2011-06-25, 20:35
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrBum
Du kan ha fel polaritet. Är du saker på att batteriet är laddat?

Polariteten är rätt och batteriet är laddat.
Citera
2011-06-25, 20:41
  #4
Medlem
Kabeltattarens avatar
Var kommer de där sladdarna ifrån som du har skarvat ihop med batterisladdarna? Normalt sett så är ju batteri"klämmorna" i apparaten lödda direkt på ett kretskort. Har du kopplat förbi dom?
Citera
2011-06-25, 22:13
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeltattaren
Var kommer de där sladdarna ifrån som du har skarvat ihop med batterisladdarna? Normalt sett så är ju batteri"klämmorna" i apparaten lödda direkt på ett kretskort. Har du kopplat förbi dom?

Jag lödde av sladdarna från batteriklämmorna och satte ihop med batteriet.
Citera
2011-06-27, 09:48
  #6
Medlem
Vild gissning, men kolla så att det inte sitter någon liten knapp/flärp som trycks in när batterierna sitter där de ska (denna knapp skulle då koppla bort nätspänningen och förhindra att batterierna blir laddade, kanske).
Citera
2011-07-06, 01:03
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colamage
Vild gissning, men kolla så att det inte sitter någon liten knapp/flärp som trycks in när batterierna sitter där de ska (denna knapp skulle då koppla bort nätspänningen och förhindra att batterierna blir laddade, kanske).

Hitta inget får försöka vidare på annan stereo.
Citera
2011-07-06, 01:21
  #8
Medlem
grovsmides avatar
Provade du med vanliga små batterier innan så du vet att det funkar? Kan det vara en omkopplare mellan nät och batteridrift?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback