Citat:
Ursprungligen postat av
Gargolius
okej jo jag kan gissa en av sakerna det stämmer men vi skiter i det. Jag kan gissa fler saker eftersom du benämnde diagnosen de gett dig men strunt samma. Många med fd aspergers/autism som går under radarn. Det är extra komplext när det finns en viss intelligens inblandad som ofta är högre än genomsnittet för befolkningen också. jag tycker det är bra att du sökt för det och försök att inte vara paranoid och följ med i spelet bara och använd din intelligens för att dra svaren du vill ha ur dem ändå. Det tror jag nog att du klarar. Att gå och fundera över och få för sig att folk ränner runt med olika agendor tröttar bara ut så försök att släppa det. ställ dig frågan "vad är det värsta som kan hända" eller "är det ett problem" så ska det nog gå bra ska du se.
De har snackat om en hel del diagnoser, en liten bukett var det någon som sa. Men det är ju muntligt. På pappret har jag asperger främst, någon utredningsdiagnos också. Antar att det kommer fler när de är klara? Men skit samma.
Du har helt rätt i att jag ältar saken lite för mycket, att försöka förstå. Det är en del av min personlighet. När jag intresserar mig för något så blir jag väldigt intensiv. Skulle behöva lägga energin på annat egentligen. Ska försöka göra det.
Du ska ha tack för svaren! Allt gott!