• 1
  • 2
2011-06-25, 15:06
Medlem
Tex, finns Gud?, vilken lottorad vinner v46?, när kommer jag dö osv?

Så vad är ni mest nyfikna på?
Citera
2011-06-25, 15:29
Medlem
Snespiks avatar
Hur universum fungerar och hur allt skapades.
Citera
2011-06-25, 15:32
Medlem
w0nderbars avatar
Som ovan. Hur universum skapades.
Citera
2011-06-25, 15:34
Medlem
3.14159s avatar
Allt.
Citera
2011-06-25, 15:37
Medlem
RedCrabs avatar
Allt beror väl på situationen, för jag skulle nog inte ha velat veta när jag dör, då pratar vi om stress. Jag skulle nog ha frågat om vad nästa lottdrag är och det är en vinst på sisådär 35 miljoner eller något.

Att ta reda om universum känns oväsentligt då vi inget kan göra något åt det.
Citera
2011-06-25, 16:25
Medlem
asdyaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedCrab
Allt beror väl på situationen, för jag skulle nog inte ha velat veta när jag dör, då pratar vi om stress. Jag skulle nog ha frågat om vad nästa lottdrag är och det är en vinst på sisådär 35 miljoner eller något.

Att ta reda om universum känns oväsentligt då vi inget kan göra något åt det.

Så 35 miljoner är väsentligt men att sitta på alla universums svar kan dra åt helvete? Om du visste hur universum fungerade så hade du nog kunnat skrapa ihop 35 miljoner och lite där till..
Citera
2011-06-25, 17:20
Medlem
Som några redan varit inne på så skulle jag vilja förstå alla naturens lagar, för om man väl förstår dom så tror jag det är enklare att bryta mot dom.

Det mindre egoistiska alternativet:
Veta hur man bäst påverkar människan att ta ansvar och visa moral mot människor, djur och natur. Detta för att skjuta upp våran undergång samt förbättra kvaliteten på våra liv.
Citera
2011-06-25, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-trunk
Det mindre egoistiska alternativet:
Veta hur man bäst påverkar människan att ta ansvar och visa moral mot människor, djur och natur. Detta för att skjuta upp våran undergång samt förbättra kvaliteten på våra liv.

Håller med det här svaret
Citera
2011-06-25, 17:43
Medlem
Problemet med att få veta hur hela universum är uppbyggt är att man troligen inte skulle förstå någonting. Mycket av informationen kan inte uppfattas med vanligt logiskt tänkande. Att få den informationen skulle vara lika nyttigt som att läsa einsteins alla teorier, de allra flesta förstår ingenting. Vad har man för nytta med information man inte förstår?
Citera
2011-06-25, 19:46
Medlem
Nått som gett pengar.
Spelar faktiskt inte mig nån roll hur universum fungerar eftersom jag inte ens skulle kunna förklara hur min mp3spelare funkar, men lika glad för det är jag!
Citera
2011-06-25, 21:46
Medlem
Hur man lär sig till att träna elefanter.
oh wait.

http://www.watchtower.org/z/200904/article_01.htm
Citera
2011-06-25, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejjagheterolle
Problemet med att få veta hur hela universum är uppbyggt är att man troligen inte skulle förstå någonting. Mycket av informationen kan inte uppfattas med vanligt logiskt tänkande. Att få den informationen skulle vara lika nyttigt som att läsa einsteins alla teorier, de allra flesta förstår ingenting. Vad har man för nytta med information man inte förstår?

Man passar ju på och be om en extra portion med omniscience på samma gång då med en side order fries! Så man hajar. Får bli 2 grejjer man ber om helt enkelt. Om jag fick chansen idag så skulle jag nog be om ett riktigt bra napp ikväll vid stugan. Runt 7 kilo blir bra! Skiter i världen just för ikväll!
Senast redigerad av Andromedans 2011-06-25 kl. 22:06.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in