Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-08-07, 18:28
  #13
Medlem
Installerade det igår. Inga problem alls.

En fråga: Kan man spela SA i 1080p? (alltså 1920x1080) Jag vet att spelet är gammalt, men vafan. Man kan ju ha det i CS t.o.m.

EDIT: fixade det. http://www.megaupload.com/?d=PBVQ4CJM för er som är intresserade
__________________
Senast redigerad av devoid 2011-08-07 kl. 18:44.
Citera
2012-02-22, 20:54
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devoid

EDIT: fixade det. http://www.megaupload.com/?d=PBVQ4CJM för er som är intresserade

Skulle du kunna lägga upp din fix på nytt då megaupload ligger nere?
Citera
2012-03-04, 15:10
  #15
Medlem
Klartos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devoid
Installerade det igår. Inga problem alls.

En fråga: Kan man spela SA i 1080p? (alltså 1920x1080) Jag vet att spelet är gammalt, men vafan. Man kan ju ha det i CS t.o.m.

EDIT: fixade det. http://www.megaupload.com/?d=PBVQ4CJM för er som är intresserade

Jag kan det utan att behöva installera nåt extra, vad var det i länken?

Har dock ett annat problem, musen funkar sällan i just det här spelet, helvete vad jobbigt. Det går inte att vrida kameravinkeln och går ofta heller inte att använda musknapparna, så det enda man kan köra är att använda tangentbordet. Hur fan löser man det? Ibland löses det tillfälligt genom att trycka Escape flertalet gånger men långt ifrån alltid funkar det att göra så.
Citera
2012-03-04, 15:29
  #16
Medlem
gottmospahedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarto
Jag kan det utan att behöva installera nåt extra, vad var det i länken?

Har dock ett annat problem, musen funkar sällan i just det här spelet, helvete vad jobbigt. Det går inte att vrida kameravinkeln och går ofta heller inte att använda musknapparna, så det enda man kan köra är att använda tangentbordet. Hur fan löser man det? Ibland löses det tillfälligt genom att trycka Escape flertalet gånger men långt ifrån alltid funkar det att göra så.

Jag lirar SA på Vista via Steam, för mig fungerar det alltid att trycka på escape och leka runt lite i menyerna.
Citera
2012-03-04, 18:04
  #17
Medlem
Klartos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Jag lirar SA på Vista via Steam, för mig fungerar det alltid att trycka på escape och leka runt lite i menyerna.

Ja, det är vad de flesta påstår, men det funkade verkligen inte att göra så för mig, testade många gånger. Vissa påstod att man skulle sätta affinity till bara en processor, men det hjälpte inte heller. Vissa påstod att man skulle köra i compatibility mode för Windows 98, men då försvann sparningsfilen eftersom den hamnar nån annanstans, jag orkade inte krångla med det.

Var nån som påstod att köra compatibility mode för XP service pack 2 skulle funka, jag testade och nu verkar det gå bättre. Visserligen funkar inte musen ibland, men det verkar lösa sig att trycka Escape, röra lite, och sen resuma.
Citera
2012-03-13, 16:40
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarto
Ja, det är vad de flesta påstår, men det funkade verkligen inte att göra så för mig, testade många gånger. Vissa påstod att man skulle sätta affinity till bara en processor, men det hjälpte inte heller. Vissa påstod att man skulle köra i compatibility mode för Windows 98, men då försvann sparningsfilen eftersom den hamnar nån annanstans, jag orkade inte krångla med det.

Jag hade samma problem när jag ändrade till kompabilitetsläge för Windows 98, gick in i min dokument på datorn där alla user files till GTA ligger och upptäckte att en till sådan mapp hade skapats. Då var det bara att kopiera sparfilerna från den gamla mappen till den nya och köra
Citera
2012-03-18, 22:29
  #19
Medlem
Klartos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CG2011
Jag hade samma problem när jag ändrade till kompabilitetsläge för Windows 98, gick in i min dokument på datorn där alla user files till GTA ligger och upptäckte att en till sådan mapp hade skapats. Då var det bara att kopiera sparfilerna från den gamla mappen till den nya och köra

Tack för tipset, det var lätt fixat som du skriver, så jag har gjort det också nu. Och problemet med musen löstes för det mesta, men nu, nån vecka senare, så krånglar det rätt ofta igen faktiskt, trots kompabilitetsläge för 98...sjukligt irriterande, i synnerhet när man escape:ar hundratals gånger utan resultat.
Citera
2012-06-20, 21:08
  #20
Medlem
Tupacshakurs avatar
Jag kan inte spela GTA SA på min data, Använder windows 7.
Jag hade spelet på min data för typ 4 månader sen och då funkade det felfritt (har hämtat det från TPB)
men nu när jag hämtar det så startar det inte, jag trycker på ikonen sen så blir det svart för typ 1 sekund sen händer inget. Har hämtat om det 2 gånger men funkar fortfarande inte!

Uppskattar snabbt svar!
Citera
2012-06-24, 01:21
  #21
Medlem
Ja det funkar utmärkt.. tråkigt att säga, men om inte din skiv installation funkar så funkar faktiskt färdiginstallerade Torrents! , jag laddade ner en det bara var och starta spelet (ingen installation) och det fungerar utmärkt på windows 7 ultimate 64bit
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback