Flashback bygger pepparkakshus!
2011-06-24, 16:46
Medlem
hej ursäkta min min svenska har dyslexi!!!!

funderar på att uppdatera till windows 7 men det jag undrar är om jag får behålla mina program och sådant om jag bara uppdaterar från win xp till windows 7 är alla programen kvar då eller måste jag instalera windows 7 helt rent??

tack på förhand
Citera
2011-06-24, 19:04
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kör du en uppgradering så behåller du dina filer/program. Det kan alltid vara något program som krånglar, men oftast så räcker det med en ominstallation av detta program.

Det har varit många olika bud om detta då det visades sig vara en aning krångligt med en uppgradering. Vissa hävdar att man bör göra en ren ominstallation för att minimerar den eventuella krånglet med program och drivrutiner.
Citera
2011-06-24, 19:14
Medlem
http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...p-to-windows-7

mvh
t
Citera
2011-06-24, 21:03
Moderator
Protons avatar
Själv har jag ganska taskiga erfarenheter av att uppgradera, tycker programmen har krånglat som fan efter uppgraderingen, så min röst hamnar på en ren ominstallation.
Citera
2011-06-24, 21:29
Medlem
En ren installation bruka alltid kännas snabbare och bättre (även om man lägger in samma Win som tidigare). Blir lite meningslöst att byta till Win 7 om man inte samtidigt bli av med det som bruka samlas och sega ned Windows efter ett tag.
Senast redigerad av panpo98 2011-06-24 kl. 21:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in