Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-09-11, 15:06
  #73
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Phoenixbox
man valt en mesig kampsport som inte fokuserar på kontakt-sparring eller är en erkänd, stor kampsport med massa pengar bakom.
.

Sist jag kollade var Taekwondo en OS-gren i full kontakt-regler

Finn fem fel!
Citera
2017-09-11, 16:35
  #74
Medlem
Phoenixboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acerbic
Sist jag kollade var Taekwondo en OS-gren i full kontakt-regler

Finn fem fel!
:-) Oh, så för att det finns en OS-gren betyder detta alltså att det finns mycket pengar i sporten?

Vad tjänar den bästa Taekwondo-snubben i förhållande till den bästa boxaren eller bästa mma-fightern?
__________________
Senast redigerad av Phoenixbox 2017-09-11 kl. 17:14.
Citera
2017-09-16, 00:32
  #75
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Som Bruce Lee sa: "Boards do'nt hit back".

Vill du härda sin kropp som munkar och annat så gör det. Vill du däremot bli bra på att slåss så kan du med fördel knalla ner till närmsta boxning, thaiboxning eller MMA-klubb.

Det är jättekul att kolla på folk som sparkar varandra i pungen, kastar pil på glasrutor eller skriker och krossar tegel.

Men ingen utav dessa jönsar har en chans i en riktig fight, det har bevisats om och om igen.
Citera
2017-09-16, 13:42
  #76
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Men ingen utav dessa jönsar har en chans i en riktig fight, det har bevisats om och om igen.

Du vet ju ingenting. Finns en munk som tävlar Muay Thai-kickboxning och till och med gått en match mot Buakaw.
Citera
2017-09-16, 14:42
  #77
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acerbic
Du vet ju ingenting. Finns en munk som tävlar Muay Thai-kickboxning och till och med gått en match mot Buakaw.

Jag har också sett den matchen. Men det bevisar ingenting. Alla stilar du nämner har prövats gång efter annan i ringen och dom fungerar helt enkelt sämre än stilarna jag nämnde.

Hade det funkat med shaolin i ringen så hade alla MMA fighters tränat det. BJJ var den bästa markstilen och thaiboxning den bästa stående stilen och därför används dom i MMA.
Citera
2017-09-16, 15:42
  #78
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Jag har också sett den matchen. Men det bevisar ingenting. Alla stilar du nämner har prövats gång efter annan i ringen och dom fungerar helt enkelt sämre än stilarna jag nämnde.

Hade det funkat med shaolin i ringen så hade alla MMA fighters tränat det. BJJ var den bästa markstilen och thaiboxning den bästa stående stilen och därför används dom i MMA.

Stephen Thompson använder inte thaisparkar
Citera
2017-09-16, 20:50
  #79
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acerbic
Stephen Thompson använder inte thaisparkar

Återigen något obskyrt undantag som bekräftar regeln.
Citera
2017-09-17, 00:07
  #80
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Återigen något obskyrt undantag som bekräftar regeln.

Den främsta Thaiboxaren just nu (tror han heter sanchi) är enligt andra Thaiboxare bäst för att han kombinerar thaisparkar med TaeKwonDo. Det har faktiskt hänt en hel del sedan 1993... Dessa stilar som man förr avvisade har vaknat till liv igen.
Citera
2017-09-17, 10:07
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acerbic
Den främsta Thaiboxaren just nu (tror han heter sanchi) är enligt andra Thaiboxare bäst för att han kombinerar thaisparkar med TaeKwonDo. Det har faktiskt hänt en hel del sedan 1993... Dessa stilar som man förr avvisade har vaknat till liv igen.

Aldrig hört en enda thaiboxare säga att det har med tkd att göra. Saenchai är grym (och känd) I fotarbete och reaktionstid. Han får sina motståndare att se ut som nybörjare. Sen har han sin halvhjulande spark som många uppskattar.

Men jag skulle nog aldrig hävda att han mixar stilar. Inte ett dugg. Är traditionell muay thai så som thailändarna praktiserar det.

Jag har tränat på 4 klubbar genom åren och gästtränat hos flera klubbar. Jag är beredd att sätta en slant på att ingen skulle ge dig stöd i din hävdan.

Däremot håller jag med om utvecklingen. Tkd och karate har börjat få relevans igen. Dessa syns mer o mer i UFC och andra organisationer. Det är en naturlig utveckling. När jag började med thaiboxning var det svårt att få tkd att fungera. Idag har jag en rudimentär förståelse av båda och kan växla fritt och få det att fungera. Men då har jag slipat på det några år.

Givet att fighters på stora arenor hittar vägarna fortare då de uppenbarligen är begåvade individer. Det finns plats för de traditionella stilarna. Utan tvekan.
__________________
Senast redigerad av Tikkie 2017-09-17 kl. 10:25.
Citera
2017-09-17, 10:22
  #82
Medlem
rednandslimys avatar
Saenchai har en unik stil men det är ändå ren Thai.
__________________
Senast redigerad av rednandslimy 2017-09-17 kl. 10:24.
Citera
2017-09-17, 10:35
  #83
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rednandslimy
Saenchai har en unik stil men det är ändå ren Thai.

Jag vet inte om det var han. Det finns en dominant thaiboxare som använder Taekwondo. Pallar inte ta reda på vad han heter
Citera
2017-09-17, 11:01
  #84
Avstängd
Han nämns i den här intervjun av Kevin Gastelum: Ni får tyvärr se hela.

https://www.youtube.com/watch?v=ANigdGqsAlE&t=6758s
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback