2011-06-24, 13:46
Bannlyst
Tjo!

Har beställt ett visa kort, men tyvärr har jag inte kvar koden till min dosa.. har tyvärr glömt den. Och igår när jag skulle till banken så hade dom stängt tidigare. Jag vill gärna komma i kontakt med banken (Swedbank) för att kunna aktivera mitt visa kort, och då måste jag ha koden till min dosa antar jag.

Går det att ringa till dom eller något?
Citera
2011-06-24, 13:53
Medlem
Gallipolis avatar
Ring banken på söndag när telefonbanken är öppen. Och nej, du kan inte aktivera en kod till visa-kort via din internetbank. Annars får du väl besöka ett kontor på måndag. Måndag efter löning. Lycka till...
Citera
2011-06-24, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gallipoli
Ring banken på söndag när telefonbanken är öppen. Och nej, du kan inte aktivera en kod till visa-kort via din internetbank. Annars får du väl besöka ett kontor på måndag. Måndag efter löning. Lycka till...

Ok, tack får vänta tills måndag.

Det räcker kanske med att stoppa in visa kortet i en automat för att aktivera det, eller måste man ha tillgång till sin dosa o kunna logga in för att aktivera?
Citera
2011-06-24, 14:14
Medlem
Gallipolis avatar
Har du väl köat en halv lönemåndag räcker det att skicka in kortet i automaten och välja kod. Dosan behöver du inte för det.. Men det kan ju iof vara en ide att ta med dosan när du ändå ska köeliköa. Om inte annat för att få en ny kod till den med.
Citera
2011-06-24, 14:29
Medlem
Jag behövde inte en dosa till att aktivera mitt VISA kort iaf. Det som hände för mig var att jag fick först kortet i ett brev sen koden i ett annat. Sen ringde jag bara till banken och gav mina uppgifter så var kortet klart att användas.
Citera
2011-06-24, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nykterochglad
Tjo!

Har beställt ett visa kort, men tyvärr har jag inte kvar koden till min dosa.. har tyvärr glömt den. Och igår när jag skulle till banken så hade dom stängt tidigare. Jag vill gärna komma i kontakt med banken (Swedbank) för att kunna aktivera mitt visa kort, och då måste jag ha koden till min dosa antar jag.

Går det att ringa till dom eller något?
när får nytt kort, får du ju välja om du vill ha egen kod eller kod de skickar ut (handelsbanken, kanske e olika med olika banker)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in