Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2004-10-29, 02:36
Medlem
Kowalskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmd
i bodybuilding har alla som placerar sig på topp dopat sig i ngn form.
Uppemot högre vikt klasser HAR alla dopat sig till 99%.
sen stämmer det vad ergo skriver, ungefär 90%..
Fotbolsspelare,hockeyspelare,golfspelare(?) alla dopar sig
Nu ska jag inte överdriva, men många är det som ligger på toppen.
Sen är det ju olika prepp beroende på vad du pysslar med för sport..
Men alla svenska friidrottsstjärnor da, vad pysslar dem med, när dem går ut i tidningarna och fördömer andra? Eller är dem rena?
Och hur går det egentligen till med att det ändå är så förhållandevis få som åker dit?

Ock framförallt, GUNDE svan, mannen som inte ens drack kaffe ... men han var nog ren (plz, säg inte annat *hoppas*)

Jag tränar inte själv men har ändå börjat kika in lite här i dopingforat och fått en ny bild av aas (den tidigare kom från media, med allt vad det innebär..), insett att många faktiskt använder det på ett för dem förnuftigt sätt, även fast jag själv aldrig förstått vitsen med byggande för byggandets skull, men hey each to his own...
Citera
2004-10-29, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kowalski
Men alla svenska friidrottsstjärnor da, vad pysslar dem med, när dem går ut i tidningarna och fördömer andra? Eller är dem rena?
Och hur går det egentligen till med att det ändå är så förhållandevis få som åker dit?

Ock framförallt, GUNDE svan, mannen som inte ens drack kaffe ... men han var nog ren (plz, säg inte annat *hoppas*)

Jag tränar inte själv men har ändå börjat kika in lite här i dopingforat och fått en ny bild av aas (den tidigare kom från media, med allt vad det innebär..), insett att många faktiskt använder det på ett för dem förnuftigt sätt, även fast jag själv aldrig förstått vitsen med byggande för byggandets skull, men hey each to his own...

Idag anklagar en tysk läkare de svenska friidrottsstjärnorna för doping.
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/...554054,00.html

Jag kan faktiskt hålla med om att snacket bland de svenska stjärnorna inte låter så trovärdigt.

"Alla andra dopar sig förutom vi, ändå sopar vi mattan med våra motståndare..."

När sedan svenska s.k. sportjournalister berömer våra egna stjärnor och fördömer de andra så blir saken inte bättre.
Mats Wennerholm på Sportbladet: http://www.aftonbladet.se/vss/sport/...554058,00.html

Vad är sanningen? Är svenskarna übermenschen eller är de också dopade?
Citera
2004-10-29, 10:46
Citat:
Ursprungligen postat av Kowalski

Svenskar är dopade, men jag är inte så insatt i just det hära med svenska firdrottare (för jag antar det är bara dem ni syftade på).
Ludmilla har ju redan åkt dit för det.
Gunde svan har nog inte dopat sig, kanske med gröten
Om jag ska vara ärilg så vet väl ingen vilka som dopar och inte? men man kan ju dra en slutsats, FAST tror ändå inte att SÅ många svenska stjärnor använder sig av AAS. Även fast du är själv dopad så kan du ju påstå att andra är det eller dylikt, bara för att visa alla att du tar avstånd från sådant.
Vissa preparat åker ur kroppen ganska så snabbt så de hinner planera dopingen offseason bland annat..
Citera
2004-10-29, 10:52
Medlem
Kowalskis avatar
Nej, det är klart, helt hundra på att dem dopar sig blir man väl aldrig innan dem åkt dit (efter att ngn lagt kosttillskott i deras mat, de skulle ju aldrig självmant dopa sig , yeah right...). Intressant den där listan att se hur snabbt preparaten försvinner ur kroppen. Trodde lätt innan att de kunde spåra hundra år gamla synder
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in