Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2004-10-26, 20:55
Medlem
Lotorians avatar
Jag är väldigt grön inom styrketräning och vill gärna veta i hur stor utsträckning folk trycker.

Ungefär hur många elitidrottare brukar AAS?
(även sporter där det genomförs noggranna kontroller, så som jag har förstått det så får de nya preparat hela tiden som man inte kan upptäcka)

Inom bodybuilding t.ex. kan man räkna med att minst 5st av de 10 bäst placerade i en bodybuildingtävling 85kg+ har tryckt?
Citera
2004-10-26, 21:01
Medlem
Ergoforce_33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotorian
Jag är väldigt grön inom styrketräning och vill gärna veta i hur stor utsträckning folk trycker.

(även sporter där det genomförs noggranna kontroller, så som jag har förstått det så får de nya preparat hela tiden som man inte kan upptäcka)

Inom bodybuilding t.ex. kan man räkna med att minst 5st av de 10 bäst placerade i en bodybuildingtävling 85kg+ har tryckt?
Har läst en siffra nånstans på att upp mot 90% av alla toppidrottsmän dopar sig på det ena eller andra sättet...då kan du snabbt räkna ut själv...allt från otillåtna painkillers och urindrivade till systematisk doping...
Citera
2004-10-26, 21:08
Citat:

i bodybuilding har alla som placerar sig på topp dopat sig i ngn form.
Uppemot högre vikt klasser HAR alla dopat sig till 99%.
sen stämmer det vad ergo skriver, ungefär 90%..
Fotbolsspelare,hockeyspelare,golfspelare(?) alla dopar sig
Nu ska jag inte överdriva, men många är det som ligger på toppen.
Sen är det ju olika prepp beroende på vad du pysslar med för sport..
Citera
2004-10-27, 15:16
Medlem
Alladins avatar
Citat:

10 av 10 är närmare sanningen... nästan 11.
Citera
2004-10-28, 02:09
Medlem
Lotorians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
10 av 10 är närmare sanningen... nästan 11.

Om alla nu vet om detta, hur klarar de då av att hålla har en sådan dubbelmoral. Sponsorerna måste ju oxå vara väl medvetna om detta...

Jag har presonligen ingenting emot dopning men det är ju bara larvigt som det är nu. Dessutom är det ju riktigt orättvist mot de som försöker träna och tävla rent.
Isf skulle man ha 2 klasser, en "öppen klass" med fridoping och en "ren" med noggrann koll......

Vad tycker ni?
Citera
2004-10-28, 10:33
Citat:
Om alla nu vet om detta, hur klarar de då av att hålla har en sådan dubbelmoral. Sponsorerna måste ju oxå vara väl medvetna om detta...

Jag har presonligen ingenting emot dopning men det är ju bara larvigt som det är nu. Dessutom är det ju riktigt orättvist mot de som försöker träna och tävla rent.
Isf skulle man ha 2 klasser, en "öppen klass" med fridoping och en "ren" med noggrann koll......

Vad tycker ni?

Sponsorerna vet om det, men dom sponsrade måste ta ett stort avstånd från dopingen för att det inte ska dyka upp ngra kompilkationer, även fast dom just sitter på en kur

Citat:

Kommer aldrig att hända men en ide är det ju, sen tror jag inte det är ngn som försöker tävla RENT i dom högre klasserna, isf skulle de vara i fitness då men där är dom inte heller rena.
Citera
2004-10-28, 12:58
Medlem
Alladins avatar
Finns "rena" tävlingar, skillnaden är att folk använder prepp som dom "går av" i tid på för att det inte skall kunna synas i testen. Då hade man fått testa oannonserat under träning, vilket hade blivit dyrt och komplicerat...
Citera
2004-10-28, 19:43
Medlem
Lotorians avatar
hur långt tid tar det

Hur lång tid tar det för en dbol(eller vad den vanligaste formen av doping är?) att gå ur kroppen då?
Citera
2004-10-28, 20:48
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Hur lång tid tar det för en dbol(eller vad den vanligaste formen av doping är?) att gå ur kroppen då?

Finns i stickytråden "dopingguiden" men i alla fall:

Deca- Durabolin
NANDROLONE DECANOATE 18 månader

Dubol-100, Durabolin
NANDROLONE PHENYLPROPIONATE 12 månader

Ganabol, Boldenon, Boldebal-H, Equipose
BOLDENONE UNDECYLENATE 4-5 månader

Testex
TESTOSTERONE CYPIONATE 3 månader

Primoteston Depot, Testoviron, Testen-250
TESTOSTERONE ENANTHATE 3 Månader

Sustanon, Omnadren
4-ester blandning 3 Månader

Winstrol Depot
STANZOLOL 2-3 månader

Anadrol, Anadrolic, Anapolon
OXYMETHOLONE 2 Månader

Halotestin 2 Månader

Proviron 5-6 Veckor

Dianabol, Thai, Naposim, Ryssar
METHANDIEONE 5 Veckor

Finabolan, Trenbolone
TRENBOLONE ACETATE 4-5 Veckor

Primobolan Depot
METHENOLONE ENANTHATE 4-5 Veckor

Anavar
OXANDROLONE 3 Veckor

Winstrol, IP-win
ORALT STANZOLOL 3 veckor

Viromone, Testopin, "Ryska raketer"
TESTOSTERONE PROPIONATE 2 Veckor

Andriol, Undestor "bönor"
TESTOSTERONE UNDECONOATE 1 Vecka

Spiropent, Clenbuterol
CLENBUTEROL 4-5 Dagar
Citera
2004-10-28, 21:21
Medlem
[quote=Lotorian]Om alla nu vet om detta, hur klarar de då av att hålla har en sådan dubbelmoral. Sponsorerna måste ju oxå vara väl medvetna om detta...

Appropå dubbelmoral!
En liten kul historia som faktiskt är sann.
På det gym där jag tränade förut arbetade en man i yngre medelåldern, han drev inte gymet men gjorde lite av varje, på dagarna var han anställd av kommunen för att informera om doping i skolorna. Ungdomarna såg upp till homom för han var väldigt vältränad. Hans föreläsningar avslutades alltid med orden -man kan bli stor och muskulös utan utan steroider -titta bara på mig!!
En dag blev det dopingkontroll på gymet, gymet tillhör en större kedja så man godkänner att gå med på test då man tecknar medlemsavtalet.
Gissa vem som testades positivt :-)
Citera
2004-10-28, 22:22
Citat:
Ursprungligen postat av gylfen
Appropå dubbelmoral!
En liten kul historia som faktiskt är sann.
På det gym där jag tränade förut arbetade en man i yngre medelåldern, han drev inte gymet men gjorde lite av varje, på dagarna var han anställd av kommunen för att informera om doping i skolorna. Ungdomarna såg upp till homom för han var väldigt vältränad. Hans föreläsningar avslutades alltid med orden -man kan bli stor och muskulös utan utan steroider -titta bara på mig!!
En dag blev det dopingkontroll på gymet, gymet tillhör en större kedja så man godkänner att gå med på test då man tecknar medlemsavtalet.
Gissa vem som testades positivt :-)

.....
Citera
2004-10-29, 02:21
Medlem
Lotorians avatar
Någonting du inte håller med om cmd?

Citat:
Ursprungligen postat av cmd
.....

Varför skriver du "..."?
Citera