Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-23, 15:17
  #1
Medlem
pentrys avatar
Till min stora förtjusning finner jag ett citat av mej själv, i denna nyligen utkomna bok om tidningen Okej på sidan 218. Citat hämtad från Flashbacktråd om OKEJ från 2005. Det gäller en ung 15-årig Anna Book som i lövtunn vit baddräkt i vått tillstånd lämnar lite till fantasin. På denna tid var Anna Book endast lite sött mullig med kurvor. Inte den enorma blob hon senare blev.

Citat:
Så här skrev signaturen Teo på internetforumet Flashback den 19 januari 2005 som en del av en lång tråd om OKEJ. "Jag minns en fotoserie på Anna Book badandes i en pool iklädd en tajt och väldigt genomskinlig baddräkt. Idag skulle detta antagligen vara gränsen till barnporr."

Nästa inlägg på samma ställe kom från signaturen Pentry: "Ja, inte kom man över så mycket porrtidningar på den tiden. Kunde dock dra i lillpicken till bilder av Samantha Fox och just denna bildserie med Anna Book i vit blöt baddräkt som visade både bröst och kön. Hur gammal kan hon tänkas vara på dessa bilder - 15 år? Minns det som igår!"

En självutnämnd "Fula gubben" avslutade ämnet med att fråga: "Någon som har dessa Anna Book-bilder scannade?"

Då OKEJ var bibeln för en osnuten tonåring som mej på 80-talet känner man sig mäkta stolt över att få åtminstone bli citerad i denna bok

Hittar dock inte tråden. Någon annan som kan göra ett försök?
Citera
2011-06-23, 15:19
  #2
Avstängd
northixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
Till min stora förtjusning finner jag ett citat av mej själv, i denna nyligen utkomna bok om tidningen Okej på sidan 218. Citat hämtad från Flashbacktråd om OKEJ från 2005. Det gäller en ung 15-årig Anna Book som i lövtunn vit baddräkt i vått tillstånd lämnar lite till fantasin. På denna tid var Anna Book endast lite sött mullig med kurvor. Inte den enorma blob hon senare blev.



Då OKEJ var bibeln för en osnuten tonåring som mej på 80-talet känner man sig mäkta stolt över att få åtminstone bli citerad i denna bok

Hittar dock inte tråden. Någon annan som kan göra ett försök?


https://www.flashback.org/t176219p4

Skulle också kunna tänka mig att se bilderna på Anna Book när hon inte såg ut som en blåval.

Självklart var FG med på ett hörn med sin kommentar


.
Citera
2011-06-23, 15:38
  #3
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northix
https://www.flashback.org/t176219p4

Skulle också kunna tänka mig att se bilderna på Anna Book när hon inte såg ut som en blåval.

Självklart var FG med på ett hörn med sin kommentar


.

Tack för länken. Haha, ja. Flashbacks Fula Gubben dyker upp lite här och var

Reportaget med bilderna finns i boken. Med dagens mått är väl bilderna inte speciellt uppseendeväckande men räckte fullgott till att hantera en kuk som stod i salut där i mitten av 80-talet.
__________________
Senast redigerad av pentry 2011-06-23 kl. 15:43.
Citera
2011-06-23, 15:52
  #4
Avstängd
northixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
Tack för länken. Haha, ja. Flashbacks Fula Gubben dyker upp lite här och var

Reportaget med bilderna finns i boken. Med dagens mått är väl bilderna inte speciellt uppseendeväckande men räckte fullgott till att hantera en kuk som stod i salut där i mitten av 80-talet.

Kan tänka mig det, 80-talet var de saluterande kukarnas okrönta årtionde.

Inga problem med erektionen då inte


.
Citera
2011-07-07, 23:09
  #5
Medlem
Ursäkta en dum fråga men är det någon som har läst boken? I så fall, var den något att ha? Funderar på att införskaffa den.
Citera
2011-07-07, 23:25
  #6
Medlem
Så har fula gubben fått svar på sin fråga än?
Citera
2011-07-11, 11:26
  #7
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Ursäkta en dum fråga men är det någon som har läst boken? I så fall, var den något att ha? Funderar på att införskaffa den.

Läste man OKEJ på 80-talet och /eller är fascinerad av 80-talsvulgariteter i form av permanentat hockeyfrillshår, axelvaddar, neonfärger, Samantha Fox och hårdrockare vs zynthare är den mycket underhållande.
Citera
2011-07-16, 22:06
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
Läste man OKEJ på 80-talet och /eller är fascinerad av 80-talsvulgariteter i form av permanentat hockeyfrillshår, axelvaddar, neonfärger, Samantha Fox och hårdrockare vs zynthare är den mycket underhållande.

Ok. Ber ännu en gång om ursäkt för den dumma frågan btw.
Citera
2011-07-20, 18:32
  #9
Medlem
pentrys avatar
Läser lite sporadiskt i denna "coffee table book" och ser att jag ännu en gång blivit citerad i boken. Från samma OKEJ-tråd från 2005. Denna gång gällande Samantha Fox. Först i en sk. idolbild som tar upp en hel sida i boken, och som var frekventa i tidningen då, står ett utav mina citat "Samantha Fox fick stå för de första trevande runkförsöken på 80-talet"

Vidare -

Citat:
Om det är någonting folk minns från OKEJs 80-tal så är det just Samantha Fox, vilket en titt på livliga internetforumet Flashback visar med all önskvärd tydlighet. Signaturen Deranged hade den 20 april 2005 scannat av OKEJs omslag till 13/86, vårt första med Samantha Fox, och lagt ut det med följande kommentar : "Det här kan faktiskt vara den enskilda bilden i världen som utlöst mest onani under hela 80-talet." Någon som kallade sig Pentry höll med : "Samantha Fox fick stå för de första trevande runkförsöken på 80-talet då OKEJ var den ultimata ungdomstidningen med bilder på Fox i vart och vartannat nummer."
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback