Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-22, 00:15
  #3721
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rase
Varför ska du vara passiv? Jag skulle tro att du genom att svara på detta senaste erbjudandet troligen inom kort tid kan få någon eller några tusenlappar i handen. Gör du ingenting så riskerar du verkligen att förlora alla dina pengar eller i alla fall få vänta flera år på att få tillbaka något att tala om.

Hellre vänta än få ut 13%
Citera
2017-03-22, 14:28
  #3722
Medlem
rosaicakorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rase
Varför ska du vara passiv? Jag skulle tro att du genom att svara på detta senaste erbjudandet troligen inom kort tid kan få någon eller några tusenlappar i handen. Gör du ingenting så riskerar du verkligen att förlora alla dina pengar eller i alla fall få vänta flera år på att få tillbaka något att tala om.

För min del så bryr jag mig inte om pengarna. Jag vill bara undvika eventuella problem i framtiden från den här trustbuddy-tiden. Är det någon som känner till någon risk för obehaglig överraskning som jag bör kolla upp eller vara medveten om?
Citera
2017-03-22, 22:17
  #3723
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosaicakort
För min del så bryr jag mig inte om pengarna. Jag vill bara undvika eventuella problem i framtiden från den här trustbuddy-tiden. Är det någon som känner till någon risk för obehaglig överraskning som jag bör kolla upp eller vara medveten om?

Jag förstår inte frågan. Du har 2 alternativ.

- Du sänder in PoA ( power of attorney ) samt accepterar erbjudandet, de med lägre payout 1 än 5000 fått, och får tillbaka lite.

- Du gör ingenting och får tillbaka ingenting.

Vad är problemet?
Citera
2017-03-23, 07:55
  #3724
Medlem
Skulle få 17.000 utbetalt under utbetalning 1, har lämnat fullmakt, lämnat konto först hos SEB sedan Handelsbanken.

Någon mer än jag som inte fått en krona utbetald?
Citera
2017-03-23, 21:02
  #3725
Medlem
Jag skulle få 24000kr utbetalt, uppgav Handelsbanken, hände inget. Länsförsäkringar bank, hände inget. Norska handelsbanken, inte fått en krona än!
Citera
2017-03-23, 21:33
  #3726
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluesbrothers
Jag skulle få 24000kr utbetalt, uppgav Handelsbanken, hände inget. Länsförsäkringar bank, hände inget. Norska handelsbanken, inte fått en krona än!

Det räcker inte att klicka på skärmen och ange kontonummer m.m.

Ni behöver skicka in PoA till Advokatfirmaet SGB Storløkken AS, Box 2913
Solli, 0230 Oslo.
Det går att sända inskannad Poa till en e-postadress också.

Läs igenom de mejl ni fått ordentligt.
Citera
2017-03-24, 08:13
  #3727
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalvaverket
Det räcker inte att klicka på skärmen och ange kontonummer m.m.

Ni behöver skicka in PoA till Advokatfirmaet SGB Storløkken AS, Box 2913
Solli, 0230 Oslo.
Det går att sända inskannad Poa till en e-postadress också.

Läs igenom de mejl ni fått ordentligt.

Hej. Står inget om att man ska skicka in POA. Så här står det:
"Långivere har da valget mellom å gi oss fullmakt eller la være å gi oss fullmakt og således ikke få noen utbetaling fra Styringsgruppen. Ønskes fullmakten gitt så kan linken under benyttes.."
Nu är länken stängd och fristen att godkänna detta gick ut 17 Mars!
Citera
2017-03-24, 19:45
  #3728
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluesbrothers
Hej. Står inget om att man ska skicka in POA. Så här står det:
"Långivere har da valget mellom å gi oss fullmakt eller la være å gi oss fullmakt og således ikke få noen utbetaling fra Styringsgruppen. Ønskes fullmakten gitt så kan linken under benyttes.."
Nu är länken stängd och fristen att godkänna detta gick ut 17 Mars!

Det kan vara ett missförstånd från min sida, eftersom jag angav Skandiabanken.

I något mejl, jag ej har kvar nu, som kom i oktober, november eller kanske
rentav tidigare, fanns adressen jag angav. Jag vill minnas att man kunde klicka
sig till något formulär och skriva ut detta. Efter att man fyllt i och signerat
skulle detta antingen sändes med snigelpost till adressen jag angav eller
skannas in och mejlas till en e-mejladress.

Det kanske räckte med att sätta ett kryss i rutan PoA på skärmen? Är det någon
som endast gjorde detta och fått 'payout 1'?

Jag fick 'payout 1', efter det att jag skickat in det signerade formuläret med
snigelpost.

För att vi inte skall missförstå varandra ännu mer.

För att Styrningsgruppen skall kunna betala ut pengar. Antingen enligt det nya
% alternativet för att spara omkostnader eller det normala. Då behöver
Styrningsgruppen ha en 'PoA'.

Min misstanke var att det inte räckte att klicka på skärmen efter 'PoA', utan
att det krävdes att man gjorde som jag sa i mitt föregående inlägg. Det kan
vara ett missförstånd av mig. Alla som angav konto i Skandiabanken fick ju
vänta på 'payout 1'.
Citera
2017-03-25, 19:43
  #3729
Medlem
I första mejlet som gick ut stod det att man skulle skicka in PoA. I senare mejl har det stått något i stil med "Du kan ge PoA här under genom att klicka i rutan".
Citera
2017-03-26, 19:03
  #3730
Medlem
Nu har jag både mailat och skickat POA till styrningsgruppen och advokatfirman i Oslo.
Citera
2017-03-30, 13:20
  #3731
Medlem
Finansmarknadsministern om Trustbuddy: -"en regelrätt illegal verksamhet så vitt jag kan bedöma, som ska prövas av rättsväsendet". Artikeln finns på Realtid.se och heter: "Det måste finnas en tydlig granskning".
Citera
2017-03-30, 13:38
  #3732
Medlem
Enligt TB:s hemsida gick 1% av lånen till inkasso/kronofogden...minns inte vad det stod riktigt, men totalt gick 30% av lånen till indrivning, enligt artikel i Breakit.se. Den som t.ex satte in 100.000 i TB:s julkampanj 2014 när man aktivt försökte lura av långivarna mer pengar fick ta över ca. 70% (?) skräplån.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback