Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-26, 16:08
  #3637
Medlem
Jag fick just mejl från Styringsgruppen. Vad jag förstår så har alla som hittills inte fått något utbetalt haft antingen för litet belopp att få utbetalt eller oriktiga uppgifter om bankkonto eller inte lämnat någon fullmakt.
Jag drar mig till minnes att det tidigare var mycket strul med att få pengar överförda från mitt danska konto hos TB och till slut fick vi lösa det hela så att TB i Danmark först skickade pengarna till TB i Sverige varefter det gjordes en insättning på mitt Skandiabankskonto. Jag har varit i kontakt med Skandiabanken men de har ingen aning om varför överföringen inte fungerar. De ska kunna ta emot norska kronor. Jag försöker nu att lösa mitt problem genom att ange att konto som jag disponerar i Handelsbanken.
Finns det någon annan som skulle ha fått pengar och som inte fått dem och som använder Skandiabanken? Försök då att ange ett kontonummer i en annan svensk bank, företrädesvis någon av storbankerna. Man har några dagar på sig, rättade bankkontonummer ska vara Styringsgruppen tillhanda senast första november.
Citera
2016-10-26, 17:40
  #3638
Medlem
blajeanss avatar
Har varit i kontakt med banken idag (Swedbank) och de accepterar norsk valuta så de tyckte det var märkligt att det inte fanns några pengar som var på väg till mitt konto (de gjorde en sökning) jag har dessutom lämnat korrekt uppgifter ang. Bankkonto, Iban nummer etcetera. Bockat i rutan samt skrivit under och skickat in fullmakten för längesedan.
Jag har bara ett konto så kan inte uppge något annat...
Citera
2016-10-26, 18:38
  #3639
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rase
Finns det någon annan som skulle ha fått pengar och som inte fått dem och som använder Skandiabanken? Försök då att ange ett kontonummer i en annan svensk bank, företrädesvis någon av storbankerna. Man har några dagar på sig, rättade bankkontonummer ska vara Styringsgruppen tillhanda senast första november.

Har inget med Trustbuddy att göra men på jobbet fick vi utbetalt en summa (i samband med ett uppköp) från Storbritannien och just de som hade Skandiabanken hade problem med att de inte fick några pengar. Var något om att Skandiabanken inte tog emot inkommande utlandsbetalnkngar i andra valutor än SEK eller nåt sånt...

Edit: enligt Skanduabanken tar de emot 37 valutor:
https://www.skandia.se/vardagstjanst...andsbetalning/

Ibland behöver man komplettera med DNBs SWIFT: DNBANOKK (men hur anger man två SWIFT?)
__________________
Senast redigerad av Engineer 2016-10-26 kl. 18:42.
Citera
2016-10-26, 18:52
  #3640
Medlem
Jag har SEB

IBAN, Swift och kontonr angivet korrekt.
Skulle få dryga 16.000 kr men inte heller sett röken av några pengar
Citera
2016-10-26, 18:55
  #3641
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Har inget med Trustbuddy att göra men på jobbet fick vi utbetalt en summa (i samband med ett uppköp) från Storbritannien och just de som hade Skandiabanken hade problem med att de inte fick några pengar. Var något om att Skandiabanken inte tog emot inkommande utlandsbetalningar i andra valutor än SEK eller nåt sånt...

Edit: enligt Skandiabanken tar de emot 37 valutor:
https://www.skandia.se/vardagstjanst...andsbetalning/

Ibland behöver man komplettera med DNBs SWIFT: DNBANOKK (men hur anger man två SWIFT?)

Det stämmer att Skandiabanken uppger att man ibland behöver ange DNBs BIC (det är DNB som växlar valutorna åt Skandiabanken), men som sagt, hur anger man två BIC? Jag råder dem som har Skandiabanken och inte fått några pengar att göra som jag gjort, ange ett alternativt bankkonto. Har man inte ett konto hos en annan bank kan man gå in på Handelsbanken och öppna ett. Det är kostnadsfritt och kontonumret får man med en gång så man kan skicka ett nytt kontonummer till Styringsgruppen i tid.
__________________
Senast redigerad av Rase 2016-10-26 kl. 19:00.
Citera
2016-10-26, 18:59
  #3642
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ripplenr1
Jag har SEB

IBAN, Swift och kontonr angivet korrekt.
Skulle få dryga 16.000 kr men inte heller sett röken av några pengar

Borde absolut fungera med SEB. Då kanske min ide med ett bankkonto hos Handelsbanken inte heller fungerar. Kan beloppen som ska utbetalas ha ändrats så att de förhandsbesked som skickats ut inte stämmer och att beloppen för somliga (inklusive mig) nu understiger 5000 NOK?
Känns jäkligt frustrerande att sitta och vänta på pengar och inte veta varför de inte kommer.
Citera
2016-10-26, 19:05
  #3643
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rase
Man har några dagar på sig, rättade bankkontonummer ska vara Styringsgruppen tillhanda senast första november.

Fel uppgift av mig om senaste datum för rättelser. Ska vara 30:e november och inget annat.
Citera
2016-10-26, 19:58
  #3644
Medlem
Ni som fått pengar vilka banker har ni?

Nån som har SEB och fått utbetalning?
Citera
2016-10-27, 09:08
  #3645
Medlem
Handelsbanken och 13k in på det här.
Citera
2016-10-27, 09:45
  #3646
Medlem
Har Länsförsäkringar. Det dök in pengar den 18 oktober. Ungefär 25% mer än det belopp som stod i mailet.
Citera
2016-10-27, 14:21
  #3647
Medlem
Nu kom det ett mail från Styrningsgruppen:

Citera
2016-10-27, 18:53
  #3648
Medlem
Tjena!

Jag har också Skandiabanken. Jag uppdaterade min profil hos TB, jag fyllde i två BIC på samma rad, hoppas de läser av profilen manuellt? SKIASESS/DNBANOKK

Skandiabanken uppger att de ska kunna ta emot norsk valuta.

Jag skulle bli glad om någon i denna tråd lyckas få en utbetalning till Skandiabanken och sen berätta här!
__________________
Senast redigerad av skogsguru 2016-10-27 kl. 18:56.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback