Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-14, 15:33
  #3553
Medlem
Mailet kom igår för mig och landade i skräpposten så ni som inte fått mailet, titta där.

Har också fått in runt 15% sen konkursen verkar det som. Kommer få ca 10% utbetalat enligt mailet, vet inte varför dem inte betalar ut dem resterande 5%en men kanske det var det dem skrev om att dem skulle säkra upp en summa för oförutsedda händelser och egen lön.

Men i det stora hela så måste jag ändå säga att Styrelsegruppen gjort mer än jag förväntat mig under dessa 6 månader.

Nu hoppas jag att det går bra med indrivningen men jag tror det kommer kosta mer än det smakar tyvärr.
Citera
2016-07-14, 19:31
  #3554
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarumbar
Mailet kom igår för mig och landade i skräpposten så ni som inte fått mailet, titta där.

Har också fått in runt 15% sen konkursen verkar det som. Kommer få ca 10% utbetalat enligt mailet, vet inte varför dem inte betalar ut dem resterande 5%en men kanske det var det dem skrev om att dem skulle säkra upp en summa för oförutsedda händelser och egen lön.

Men i det stora hela så måste jag ändå säga att Styrelsegruppen gjort mer än jag förväntat mig under dessa 6 månader.

Nu hoppas jag att det går bra med indrivningen men jag tror det kommer kosta mer än det smakar tyvärr.

Jag får intrycket att de struntar i vilka lån man hade i konkursen, nu har man bara en procentandel av fordringarna, som syns högst upp i brevet.

Kan inte se det bekräftat i texten men annars vore den infon helt onödig. Om det stämmer borde alla ha fått en utbetalning på ca 10% och balans på ca 15%, fler som kan bekräfta det?

Detta gynnar såklart gamla sparare som mig och missgynnar nya sparare, men det gör det enkelt och rationellt att betala ut pengar, mindre del som försvinner i admin... Särskillt som 42 miljoner inte gick att koppla till någon sparare...

Jag var uppsatt på en återbetalning på 3048 SEK vilket jag då inte kommer att få nu då det är under 5000 NOK
Citera
2016-07-14, 19:44
  #3555
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
Jag får intrycket att de struntar i vilka lån man hade i konkursen, nu har man bara en procentandel av fordringarna, som syns högst upp i brevet

Ok hittade det i texten nu
"The distribution of payments are based on a fraction between what lenders are recorded to have as claims. It is a cost allocation based on money that the trustee had on a client account through bankruptcy and a distribution key related to outstanding loans. Your percentage share is disclosed above under "Your personal profile"."
Citera
2016-07-14, 22:29
  #3556
Medlem
Borttaget inlägg
__________________
Senast redigerad av Rase 2016-07-14 kl. 22:35.
Citera
2016-07-14, 22:34
  #3557
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus

Kan inte se det bekräftat i texten men annars vore den infon helt onödig. Om det stämmer borde alla ha fått en utbetalning på ca 10% och balans på ca 15%, fler som kan bekräfta det?

Jag får också ca. 10 % i utbetalning och har en balans på ca. 15 % av de utestående lånen.
Citera
2016-07-14, 22:49
  #3558
Medlem
Hur räknar ni ut det?
Citera
2016-07-14, 22:56
  #3559
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kritiken123
TBDY lånade ut mycket pengar så att få ut 10 000 kronor var knappast något problem.

Plattformen är såld http://www.realtid.se/fintech-bolag-...ddys-plattform

Du missförstår vad jag menade.

Mer tydligt.
Sätta in lite varje månad bör ha varit bättre än att sätta in ett större belopp vid ett och samma tillfälle.
Engångsinsättning av större belopp och någon annan samtidigt begär uttag av 90%, då riskerar man typ obra lån för större andel av det man satte in.

Undrar om kommentarer i koden är skrivna på något språk som talas i Bangladesh...
Citera
2016-07-14, 23:57
  #3560
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyTs
Hur räknar ni ut det?

Alla uppgifter du behöver står i början på mejlet. Sedan är det bara att tillämpa enkel procenträkning för att få fram just dina procentsatser.
Citera
2016-07-15, 00:10
  #3561
Medlem
Man väntar med tillförsikt på payout 2. Den borde väl bakas ihop med nr 1? Mina utestående lån var 26 K på svenska marknaden vid konkursen.
Citera
2016-07-15, 11:38
  #3562
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsguru
Man väntar med tillförsikt på payout 2. Den borde väl bakas ihop med nr 1? Mina utestående lån var 26 K på svenska marknaden vid konkursen.

Så tolkar jag det, har man inte 5000 NOK vid ett utbetalningsdatum behålls pengarna för att se om du uppnått det vid nästa datum...

Tror dock att de snart kommer bli tvungna att ordna så man kan få ut mindre pengar mot extra avgift annars kommer aldrig många av de små spararna i Trustbuddy få ut nått... Nu har man satt en gräns vid 2% av utbetalningen och därför 5000 NOK... Kostnaderna för utbetalningar bekostas ju av den som skall ha pengarna därför borde det vara enkelt att justera...
Citera
2016-07-15, 19:48
  #3563
Medlem
Hade gärna sålt skulden till norrmännen istället för att hålla på och hatta så här.. Men det är väl inte aktuellt gissar jag...
Citera
2016-07-16, 01:15
  #3564
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteShadow
Hade gärna sålt skulden till norrmännen istället för att hålla på och hatta så här.. Men det är väl inte aktuellt gissar jag...

Så här står det i slutet av mejlet:

Styringsgruppen vil også forsøke så snart vi har en god nok kunnskap om porteføljen til at vi kan få en god pris forsøke å selge porteføljen til en eier. Forhåpentligvis vil vi motta bud av en karakter som gjør at forhandlinger fremstår som et godt alternativ. Uten et salg forventer vi utfra tilbakemeldinger fra inkassoselskapene at prosessen frem til siste betaling kan ta rundt fem år. Prognose vil bli utarbeidet i løpet av høsten 2016.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback