Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-30, 17:42
  #2893
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girasoul
Att du får betala skatt får du nog ta upp med Skatteverket istället

Jo men det är Trustbuddy som ändrat reglerna så han inte kan plocka ut pengarna. Betala skatt är helt ok i mina ögon men inte på tillgångar som inte går att realisera.
Citera
2015-05-30, 20:25
  #2894
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
Jo men det är Trustbuddy som ändrat reglerna så han inte kan plocka ut pengarna. Betala skatt är helt ok i mina ögon men inte på tillgångar som inte går att realisera.

I värsta fall kanske man inte får ut sina pengar alls och då har man betalat skatt på en ränta som man aldrig får.
Citera
2015-05-30, 22:09
  #2895
Medlem
Skulle vara intressant höra skatteverkets synpunkt på detta, kan man dra av det man inte får ut? vem orkar engagera sig?
Citera
2015-06-01, 00:09
  #2896
Medlem
Ser man på, två inbetalningar i maj på 100.- styck..
kan de tom vara så att låntagarna börjar tröttna på skiten?

Dessvärre har man dryga 80% kvar att få ut, men som tur är inga
större summor att gråta över om man får veta att de gått i KK.
Citera
2015-06-01, 12:51
  #2897
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
Jo men det är Trustbuddy som ändrat reglerna så han inte kan plocka ut pengarna. Betala skatt är helt ok i mina ögon men inte på tillgångar som inte går att realisera.

Det kan jag förstå, men det är skatteverket som har bestämt att när lån betalas tillbaka med ränta har en vinst realiserats, och då ska det skattas.
Citat:
Ursprungligen postat av Rase
I värsta fall kanske man inte får ut sina pengar alls och då har man betalat skatt på en ränta som man aldrig får.

Vad jag förstår så fungerar inte 90% uttag längre, men folk får väl ändå uttag på de pengar som är innestående och inte bundna i lån? Skatten betalas ju direkt från systemet, och gällande förluster så är det enligt skatteverket inte en förlust förrens den är värd 0kr.
Citera
2015-06-08, 13:54
  #2898
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girasoul
Det kan jag förstå, men det är skatteverket som har bestämt att när lån betalas tillbaka med ränta har en vinst realiserats, och då ska det skattas.


Vad jag förstår så fungerar inte 90% uttag längre, men folk får väl ändå uttag på de pengar som är innestående och inte bundna i lån? Skatten betalas ju direkt från systemet, och gällande förluster så är det enligt skatteverket inte en förlust förrens den är värd 0kr.

Girasoul, du har fått ett mejl i din inkorg på Flashback!
Citera
2015-06-08, 17:09
  #2899
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trustbuddylender
Girasoul, du har fått ett mejl i din inkorg på Flashback!
Kan inte se något, är du säker på att du skickade och inte sparade ett utkast?
Citera
2015-06-08, 21:46
  #2900
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agathorn
"intressant" att det kan skilja så mycket mellan olika långivare på samma marknader. Visst alla nordiska länder där jag har pengar utlånade går dåligt återbetalningsmässigt, men just Finland (och Danmark på stark 2:a plats) står extremt dåligt. Nästan helt still numera.

Man får väl helt enkelt hålla tummarna och sitta still i båten och slicka sina sår.


Du har ett mejl i din inkorg på Flashback
Citera
2015-06-09, 13:14
  #2901
Medlem
Har helt tröttnat på Trustbuddy men älskar p2p. Kan tipsa om att det finns många möjligheter att investera i p2p här. www.p2pinvest.se
Citera
2015-06-10, 22:23
  #2902
Medlem
Mr.Banzais avatar
Har en ordentlig summa investerad i Sverige. Stoppade all utlåning för ett halvår sedan och har bara lyckats få tillbaka ca 15% av pengarna. Hur tusan kan det ta så lång tid? Med nuvarande takt kommer jag att få vänta mååånga år innan pengarna är mina. Då har denna "investering" haft extremt usel ränta. Inte nöjd
Citera
2015-06-11, 03:02
  #2903
Medlem
0 %

senaste kvartalet

1 %

senaste halvåret

1 %

senaste året


Mjo jag tackar jag...Hade tjänat mer på att bli nerklubbad på stan en fredagkväll.
Citera
2015-06-11, 09:20
  #2904
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolesen
0 %

senaste kvartalet

1 %

senaste halvåret

1 %

senaste året


Mjo jag tackar jag...Hade tjänat mer på att bli nerklubbad på stan en fredagkväll.

Bra investering med god och säker avkastning tycker Trustbuddy på sin hemsida, de verkar behöva en sinnesundersökning....
__________________
Senast redigerad av Enydrion 2015-06-11 kl. 09:24.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback