Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-23, 04:42
  #1
Avstängd
Ska försöka berätta det här så lungt och sansat som möjligt... Ja, det var ju så här att jag och mina kompisar åkte i min Volvo s40 och så satt en polare till mig o meckade en spliff i bilen. Han frågade mig om han fick göra det och självklart så dum som jag var så sa jag ja.

Efter en stund precis innan han meckat klart den så är det en jävla polisbil bakom oss och vill stoppa oss... Vi får då sån panik så jag körde iväg några 100 meter så att polaren skulle hinna gömma spliffen o weedet nånstans så inte polisen skulle hitta det.

Efter c.a 1km så stannar jag polisen frågar mig varför jag ej stannade från början och jag sa att jag hade på musik och la ej märke till backspegeln.
Då vill polisen visitera i bilen och SMACK så ser han spliffen där o weedet...

Han klippte av mitt körkort och så fick jag o mina kompisar 2500 kr i böter då det visades positivt för alla oss 3. Är rätt arg på sveriges ''polis systemet'' att denna personen ej ger mig någon chans utan bara klipper körkortet.

Är rätt besviken på mig själv fick körkortet idag och blev av med det idag. är bara 18 år.

nu till min fråga.

Får han göra så?
Om inte kan jag då anmäla polisen? hur?
2011-06-23, 04:45
  #2
Medlem
Kaixs avatar
Klart han får göra så, deras uppgift är att göra livet jävligt för pundare som du.
2011-06-23, 04:45
  #3
Medlem
jag-bara-ljugers avatar
HAHAHA ironi på det bästa om du inte trollar
2011-06-23, 04:45
  #4
Medlem
Hebrs avatar
Gå och köp nytt weed och zippa gås. Körkort är överskattat
2011-06-23, 04:47
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Gå och köp nytt weed och zippa gås. Körkort är överskattat

Inte fan har jag lust med något mer just nu kan inte ens somna.... vilken jävla ångest man har asså fyfan
2011-06-23, 04:48
  #6
Medlem
MystEquals avatar
Haha, är du seriös mannen? Klart som fan att han får ta ditt körkort om du kör bil och visar positivt på ett drogtest. Vad skulle han ha gjort för att "ge dig en chans"? Låta dig blunda och stå på ett ben för att se om du var hög eller inte?

Hoppas inte jag matar troll nu :P
2011-06-23, 04:51
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MystEqual
Haha, är du seriös mannen? Klart som fan att han får ta ditt körkort om du kör bil och visar positivt på ett drogtest. Vad skulle han ha gjort för att "ge dig en chans"? Låta dig blunda och stå på ett ben för att se om du var hög eller inte?

Hoppas inte jag matar troll nu :P


Men jag var ej påverkad av narkotika dvs cannabis det är det enda jag brukar, röker ej och dricker ej.
2011-06-23, 04:56
  #8
Medlem
Benkkes avatar
Det dummaste du gjorde var att ens börja köra iväg så polarn kunde gömma spliffen, hade du stannat så hade det ju knappast blivit en visitering. Du får fan ta och skylla dig själv där
2011-06-23, 05:11
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benkke
Det dummaste du gjorde var att ens börja köra iväg så polarn kunde gömma spliffen, hade du stannat så hade det ju knappast blivit en visitering. Du får fan ta och skylla dig själv där

Sant, inte fan hade dom gjort bilvisitering... Lovar att ni såg unga ut och det var från början en helt vanlig "rutinkontroll"..
2011-06-23, 05:19
  #10
Medlem
Aspergers-syndroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Gå och köp nytt weed och zippa gås. Körkort är överskattat

+1


fuck körkortet...en fråga ; varför i helvete röker du på och kör bil samma dag som du tagit körkort?
2011-06-23, 05:20
  #11
Medlem
ELioTs avatar
Så tog tog blodprov på plats, klippte korten, sen drog...

trollloollo
2011-06-23, 05:21
  #12
Medlem
hahaha! Va sa päronen??

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback