Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-17, 22:36
  #301
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonatiuh
Har inget inplanerat denna midsommar. Frågan är om jag ska köra på mina föräldrars erbjudande och komma hem till dem på midsommar, eller om jag bara ska vara ensam i min lägenhet.

Så frågan är, bör jag vara med mina föräldrar på midsommar, eller själv? Lite tråkigt att vara själv (även om jag såklart inte säger att jag är själv till någon), men känns ändå loser-aktigt att vara med föräldrarna?

Kan vara trevligt med föräldrarna, men även att supa i sin ensamhet kan vara positivt.
Citera
2018-06-17, 22:52
  #302
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonatiuh
Så frågan är, bör jag vara med mina föräldrar på midsommar, eller själv? Lite tråkigt att vara själv (även om jag såklart inte säger att jag är själv till någon), men känns ändå loser-aktigt att vara med föräldrarna?

Kan vara trevligt med föräldrarna, men även att supa i sin ensamhet kan vara positivt.

Jag hade lätt valt att vara med föräldrarna. Det är inte loser-aktigt att spendera tid med familjen. Kan bli väldigt trevligt. Mycket mer loser-aktigt att sitta och supa i sin ensamhet.
Citera
2018-06-18, 22:11
  #303
Medlem
MannenMytenMeniskens avatar
Det blir väl att sitta ensam i lägenheten och öla och lyssna på grannarnas fester. Precis som vid alla andra högtider... jävla skitliv:(
Citera
2018-06-18, 23:02
  #304
Medlem
Buffymyloves avatar
Har varit själv de senaste 8 midsomrarna.

Är ingen direkt viktig högtid för mig så. Men den är ju väldigt kopplad till umgänge och fest, och det är sommar vilket kanske gör det mer synligt. Bor man i stan har många dragit ut på landet och man påminns om varför det är så stilla.
Sill är ju gott så, sill, knäckebröd och ost är väl det egna firandet
Citera
2018-06-19, 15:29
  #305
Medlem
Inga vänner att fira med, men jag har en stor familj och vi bor alla i samma stad, så blir oftast rätt många (specielt på senare år när de börjat få massa ungar).
Citera
2018-06-19, 17:39
  #306
Medlem
NirvanAs avatar
Firar ni hellre ensam än med er familj om ni har det valet? Kompisar/roligare umgänge är inte möjligt detta år....
Citera
2018-06-19, 17:45
  #307
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Firar ni hellre ensam än med er familj om ni har det valet? Kompisar/roligare umgänge är inte möjligt detta år....

Ensam, definitivt. Familjehäng är så forcerat, stelt och tråkigt.
Citera
2018-06-22, 09:45
  #308
Medlem
400Bens avatar
Ensam här som vanligt sista åren :/
Citera
2018-06-22, 10:25
  #309
Medlem
Firar inte midsommar, här är det snöblandat regn, +3 grader och blåser byar 15 m/s , svårt att få en sommarkänsla då, skönt att sitta ensam och bara slappa, dessutom mår man oftast bättre dagen efter , blir väl en del fotboll på tv:n även om fotboll inte riktigt är min grej. Ensamheten är härlig tycker jag, finns inga skamkänslor i mig för att jag sitter ensam. Hade vädret varit lite bättre hade jag tagit med mig tältet ut i naturen och njutit av tystnaden och ensamheten med ett fiskespö och förhoppningsvis käkat färsk grillad fisk över lägerelden.
Citera
2018-06-22, 11:05
  #310
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonatiuh
Så frågan är, bör jag vara med mina föräldrar på midsommar, eller själv? Lite tråkigt att vara själv (även om jag såklart inte säger att jag är själv till någon), men känns ändå loser-aktigt att vara med föräldrarna?

Kan vara trevligt med föräldrarna, men även att supa i sin ensamhet kan vara positivt.

Hade valt föräldrarna av anledningen - gratis mat! Dvs man slipper tillaga den på egen hand. Åk dit du, bättre än o sitta i sin ensamhet.
Citera
2018-06-22, 14:31
  #311
Avstängd
cucksvennes avatar
Bara fjantar firar midsommar, helt värdelös tradition imo
Citera
2018-06-22, 15:35
  #312
Medlem
Adelaides avatar
Jag jobbar till 22 idag så det blir inget midsommarfirande för mig heller. Men jag känner inte att jag missar något speciellt. Väldigt flummig och värdelös högtid enligt mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback