Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-09, 22:17
  #217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Fy fan vad äckligt hal och slemmig Ramz är... Babblar om Anglin i tredjeperson och bara upprepar sitt mantra. Det känns mest även som att han projicerar shill-anklagelserna mot Anglin.

Det blev lite känslosamt när du tänkte till. Ser man på din posthistorik så ser det inte ut att vara enda gången.
Citera
2018-05-08, 10:14
  #218
Medlem
Alt-Kikes avatar
RamzPaul och Richard Spencer har grävt ner stridsyxan. Det blev lite väl ensamt på toppen för lille Richie Rich så han är tvingad att återvinna gamla kamrater.

Citat:
Just a clarification - I have no personal issues with @RichardBSpencer. We have buried the hatchet and I wish him well.
https://twitter.com/ramzpaul/status/993573167116451840
Citera
2018-11-24, 15:36
  #219
Medlem
fintnirs avatar
Det senaste året har hans sociala och politiska kommentarer varit väldigt träffsäkra, han har verkligen lagt i en ny växel och det verkar som om han mognat och hittat en bra balans för sina åsikter, hans tidigare olämpliga utfall och anklagelser mot andra högerprofiler har helt lagts ner. Han fortsätter visserligen att kritisera (dock utan att attackera) libertarianer, alt-light, alt-right, Trump etc, men på ett normalt vis. Han verkar resonera självständigt och håller inte bara med någon viss ideologisk schattering för sakens skull. Som sagt, senaste året har han levererat hög kvalitet på sina filmer och han fortsätter att ge uttryck för en slags sansad etnisk nationalism, samtidigt som han ofta belyser den judiska diasporans hyckleri angående nationalism och etnisk homogenitet som bas för ett samhälle. Mycket han säger blir givetvis repetition och med tanke på hans ålder så lär han aldrig ändra sig angående vissa frågor, men jag tycker absolut att hans innehåll den senaste tiden varit förstklassigt. Det hade behövts en liknande person i Sverige som på ett enkelt, koncist och underhållande sätt kunde tala om vikten av nationalism, peka på problematiken med judars inflytande och driva med kulturmarxismen utan att bli för långdragen.
__________________
Senast redigerad av fintnir 2018-11-24 kl. 16:02.
Citera
2018-11-24, 15:44
  #220
Medlem
Artikel om ämnet,
http://www.returnofkings.com/88093/s...-would-decline
Citera
2018-11-26, 13:00
  #221
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fintnir
Det senaste året har hans sociala och politiska kommentarer varit väldigt träffsäkra, han har verkligen lagt i en ny växel och det verkar som om han mognat och hittat en bra balans för sina åsikter, hans tidigare olämpliga utfall och anklagelser mot andra högerprofiler har helt lagts ner. Han fortsätter visserligen att kritisera (dock utan att attackera) libertarianer, alt-light, alt-right, Trump etc, men på ett normalt vis. Han verkar resonera självständigt och håller inte bara med någon viss ideologisk schattering för sakens skull. Som sagt, senaste året har han levererat hög kvalitet på sina filmer och han fortsätter att ge uttryck för en slags sansad etnisk nationalism, samtidigt som han ofta belyser den judiska diasporans hyckleri angående nationalism och etnisk homogenitet som bas för ett samhälle. Mycket han säger blir givetvis repetition och med tanke på hans ålder så lär han aldrig ändra sig angående vissa frågor, men jag tycker absolut att hans innehåll den senaste tiden varit förstklassigt. Det hade behövts en liknande person i Sverige som på ett enkelt, koncist och underhållande sätt kunde tala om vikten av nationalism, peka på problematiken med judars inflytande och driva med kulturmarxismen utan att bli för långdragen.
Bra inlägg. Jag störde mig som fan på Ramz ett tag och tyckte allt han sa var nån sorts märkligt och störigt godhetssignalerande, men nu märker jag istället att jag håller med honom i det mesta. Jag vet inte om han hade en "trollperiod" eller nån sorts personliga problem, men han har verkligen blivit bättre senaste tiden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback