Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-06-21, 20:54
  #1
Medlem
zozolas avatar
tja

Mediamarkt har kampanj, 8900 för den billigare av dem två macbook pro varianterna.
Det är galet billigt, tror jag ska köpa en imorgon?

Tror ni det kommer ny modell snart?
Apple brukar aldrig vara nedsatt.
Citera
2011-06-21, 20:57
  #2
Medlem
Croissantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zozola
tja

Mediamarkt har kampanj, 8900 för den billigare av dem två macbook pro varianterna.
Det är galet billigt, tror jag ska köpa en imorgon?

Tror ni det kommer ny modell snart?
Apple brukar aldrig vara nedsatt.


Det är förmodligen förra generationen!
Citera
2011-06-21, 21:25
  #3
Medlem
Lykeions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zozola
tja

Mediamarkt har kampanj, 8900 för den billigare av dem två macbook pro varianterna.
Det är galet billigt, tror jag ska köpa en imorgon?

Tror ni det kommer ny modell snart?
Apple brukar aldrig vara nedsatt.

Du hade en liknande rush för ett par år sen... Ingen aning om hur det går till, men då var det samma dator som Apple hade, mer än 1000 kr billigare.
Citera
2011-06-21, 21:29
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zozola
tja

Mediamarkt har kampanj, 8900 för den billigare av dem två macbook pro varianterna.
Det är galet billigt, tror jag ska köpa en imorgon?

Tror ni det kommer ny modell snart?
Apple brukar aldrig vara nedsatt.

Butiker som inte är Applestore säljer ofta Macdatorer till lägre pris än vad just applestore gör.

Men som Croissanten säger så är det i 99% av fallen inte exakt samma utan en något äldre modell.

(Min MacBook kostade hoss "siba" 5000, den nya hos apple kostade 10.000 skillnaden var 1 istället för 2 GB ram och 80 istället för 120 Gb Hdd) Det var år 2008
Citera
2011-06-21, 21:37
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zozola
tja

Mediamarkt har kampanj, 8900 för den billigare av dem två macbook pro varianterna.
Det är galet billigt, tror jag ska köpa en imorgon?

Tror ni det kommer ny modell snart?
Apple brukar aldrig vara nedsatt.

Jag ska också köpa den imorgon. Erbjudandet gällde tydligen till på söndag. Jag har kollat, det är exakt samma som den "senaste" som finns på apple store. Helt sjukt faktiskt. Jag tror inte ny modell kommer snart, borde ha nämnt det den 8 juni då iCloud annonserades.
Citera
2011-06-21, 21:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondeer
Jag ska också köpa den imorgon. Erbjudandet gällde tydligen till på söndag. Jag har kollat, det är exakt samma som den "senaste" som finns på apple store. Helt sjukt faktiskt. Jag tror inte ny modell kommer snart, borde ha nämnt det den 8 juni då iCloud annonserades.

Varning, risken är stor att det INTE är samma dator i butiken som det står i annonsen.
Mediamarkt sålde Ett objektiv förut Nikons 50,1/4 för 999:- halva Sverige åkte dit, Dom sålde egentligen 50,1/8
Citera
2011-06-21, 23:12
  #7
Medlem
zozolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodkungen
Varning, risken är stor att det INTE är samma dator i butiken som det står i annonsen.
Mediamarkt sålde Ett objektiv förut Nikons 50,1/4 för 999:- halva Sverige åkte dit, Dom sålde egentligen 50,1/8

Haha VA?
Råkar veta en del om Kameragrejer, berätta mera.
Citera
2011-06-21, 23:41
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zozola
Haha VA?
Råkar veta en del om Kameragrejer, berätta mera.

Då fattar du att 999:- lät riktigt billigt

Det krävdes ju inte mycket för att gissa att dom gjort en felaktig annons, men nog vill man ha det om det står att det ska finnas.
Citera
2011-06-21, 23:49
  #9
Medlem
Henkots avatar
Det var nya generationen med i5, ingen gammal modell!
däremot, hur länge tror ni det finns på lager? Apple säljer slut direkt så det är inte ofta man kan vänta flera dagar på att köpa en.
Citera
2011-06-21, 23:49
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Croissanten
Det är förmodligen förra generationen!

Citat:
Ursprungligen postat av Bondeer
Jag ska också köpa den imorgon. Erbjudandet gällde tydligen till på söndag. Jag har kollat, det är exakt samma som den "senaste" som finns på apple store. Helt sjukt faktiskt. Jag tror inte ny modell kommer snart, borde ha nämnt det den 8 juni då iCloud annonserades.


Jag kan intyga att MBP för 8990:- på MM är den senaste versionen, köpte nämligen den i fredags
Citera
2011-06-22, 01:19
  #11
Medlem
Huffpuffens avatar
Har också sett erbjudandet. Åker iväg ett halvår till Japan i oktober och hade tänkt köpa mig en Macbook innan avresan. Har dock väntat ett tag för att köpa nya Macbook Air som ryktas ska släppas nu i sommar? Någon som vet hur det ligger till där?

Är väldigt osäker på om man ska passa på när Pro'n är nedsatt eller om man ska vänta på nya Air, om den nu kommer komma innan oktober. Köpte nyligen en stationär PC just för spel och så, så prestanda är jag inte så jätteintresserad av, därav Macbook Air.

Vad tycker ni?
Citera
2011-06-22, 01:39
  #12
Medlem
Apple vill bli av med alla sina macbooks just nu för att en ny uppgradering håller på att komma.
Då operativsystemet OS X Lion 10.7 kommer julimånad så kommer också nya datorer med detta operativsystem.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.3904...-slapps-i-juli
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback