• 3
  • 4
2004-11-11, 12:38
Medlem
Vintersömns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Vi kanske kan försöka enas om att alla som skriver inlägg här gör det med hjälp av en dator/mobil/liknande och att det i samtliga fall är levande, tänkande varelser det handlar om?

Det låter väl som om det skulle funka i alla fall?
Om det inte är en bot då förstås.
Citera
2004-11-11, 12:59
Awaiting Email Confirmation
ZEUSENs avatar
Att inget är beständigt.....
Citera
2004-11-11, 14:30
Awaiting Email Confirmation
Hidekis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toonyy
Håller med dig! Men, Hideki kommer nog på något som "bevisar" att du har fel

Det måste juh finnas något som alla kan enas om!?

Det lättaste att enas om är väl att enas om att vi inte kan enas om något. Iaf i denna tråden!

Det är klart att jag måste försöka motbevisa era teorier, annars skapas det ju ingen disskution.

Citat:
Ursprungligen postat av flows
Man borde kunna enas om att man inte kan enas om något så länge det finns dekadens.

Detta däremot har jag svårt att sätta mig emot, eftersom det är en teori som jag håller med om.

Den enda tänkbara motargumentet vore ju att det finns en slutgiltig sanning av någon slag som alla människor håller med om, men som ingen människa upptäckt än. Dock så är detta mycket osannolikt (precis som dom argumenten jag använde tidigare.)
Citera
2004-11-14, 20:11
Medlem
glenn-bennys avatar
Vi kan enas om att vi är oeniga.
Citera
2004-11-14, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av glenn-benny
Vi kan enas om att vi är oeniga.

Det finns säkert något psyko som anser att det inte alls är så, om inte så finns det säkert någon som är beredd att göra en dokumentär á la Conspiracy Theory
Citera
2004-11-17, 01:02
Medlem
Fast det bästa vore ju ändå om alla kunde enas om att svaret på denna frågan var nej.
Då skulle svaret på frågan alltså genast vara falskt, varför alla enades om någonting som var falskt, och då stämde det ju att svaret på frågan var nej iaf och alltså enades ändå alla om något som var sant, men då blev svaret nej igen falskt osv osv osv... Eller nåt åt det hållet...
Citera
2004-11-17, 01:58
Medlem
Djävulens avatar
Sanning och falskhet är något som enbart är meningsfullt i relation till det empiriska.
Det är alltså sant eller falskt att stugan jag ser framför mig faktiskt är
en stuga, eller att personen jag ser framför mig faktiskt är den han utger sig för
att vara. Rent generellt kan man säga att ju avlägsnare en person befinner sig i förhållande
till det rätta och sköna, desto viktigare ter sig det det empiriska och följakligen även sanning
och falskhet.
Citera
2004-11-17, 02:11
Medlem
Silent Storms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Vi kanske kan försöka enas om att alla som skriver inlägg här gör det med hjälp av en dator/mobil/liknande och att det i samtliga fall är levande, tänkande varelser det handlar om?

Det låter väl som om det skulle funka i alla fall?
Var då snäll och förklara Chockads inlägg.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in