Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2014-04-21, 18:36
  #49
Avstängd
frukostvins avatar
Ett av mina sommarprojekt kommer att bli att bygga ett sånt här IKEA-pedalbord.

Förmodligen busenkelt, även om man inte har en hylla från IKEA. Det är ju bara lite korta träbitar som man limmar och skruvar samman. Målar och klistrar på breda kardborreband.

Hela länken hittar ni här.
Citera
2015-02-26, 11:07
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajmamma
Det du behöver är en overdrivepedal. Maxon OD är vanligast förekommande på inspelningar. De är dock rätt dyra. Släpa med din förstärkare till en musikaffär och testa lite olika så hittar du nog någon du gillar.

Om du vill ha ett tight "chuggigt" ljud ska du DEFINITIVT inte skaffa en Big Muff som den andra killen rekomenderade. Fuzzdist rundar av tonen ännu mer och ger dig mer sustain på bekostnad av tightheten och är inte alls till för traditionell metal överhuvudtaget.


Hej, det inlägget du citerade måste ha varit ganska gammalt. Jag har skaffat pedaler nu, har två st inkopplade och har fått rätt bra ljud. Har även köpt en noise gate som borde komma snart, det ska bli kul att se om det kommer låta ännu bättre med den inkopplad.

I övrigt så har jag bytt förstärkare också (har dock kvar Peavey'n), nu har jag en Marshall VS30. Inte den bästa Marshallförstärkaren kanske, men det låter rätt bra med pedalerna och jag fick den för hundra kronor, så man ska väl inte klaga.
__________________
Senast redigerad av Klopski 2015-02-26 kl. 11:29.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback