Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-20, 22:46
  #1
Avstängd
Jag fick ett plötsligt sug efter att spela klassiska Sim City. Så jag KÖPTE på nätet och man laddade hem det snabbt och bra. Men nu har jag spelat ett tag på den största "markplätten" man kan välja men ändå byggt precis fullt på hela ytan!! Vad gör man då, kan man ta en angränsande "markplätt" och bygga samman städerna eller är det helt enkelt slut. Min fina stad går ju med vinst så jag vill ju fortsätta att bygga Tacksam för svar

Mvh
Mikael
Citera
2011-06-20, 22:47
  #2
Medlem
konstigkonsts avatar
Har du bebyggt hela stadsytan? Du kan använda staden brevid, och "koppla ihop" dem, genom transporter och avtal. Men du kan aldrig utöka storleken på din stad.
Citera
2011-06-20, 22:49
  #3
Avstängd
Okej Tack, men det innebär att jag inte kan ta med mig mina pengar osv utan jag kan bara börja på en helt ny stad och sedan via en väg försöka få trafik till min nya stad?

Mvh
Citera
2011-06-20, 23:26
  #4
Medlem
neu909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxtralarge
Okej Tack, men det innebär att jag inte kan ta med mig mina pengar osv utan jag kan bara börja på en helt ny stad och sedan via en väg försöka få trafik till min nya stad?

Mvh

Precis! Genom att balansera skatter och dylikt i dina två städer kan du även styra det så att du får smutsig industri i en stad och mer bostäder och affärsområden i en annan.
Citera
2011-06-20, 23:53
  #5
Medlem
Det är bättre om du ser hela regionen som en stad och alla delar i regionen som stadsdelar. Jag är rätt säker på att du inte har kommit så pass långt som man kan komma. Till exempel så är alla zoner delade i olika nivåer, förutom agriculture (1-7 för det mesta om man inte har moddat om jag inte minns fel). Varje nivå har större byggnader, men för att nå dom senare nivåerna och få tillgång till skyskrapor osv så måste du ha tillräckligt många och bra förbindelser till andra regioner för att öka din limit (en highwayförbindelse till nord, syd, väst och öst till exempel ökar din limit något rejält). Samt naturligtvis se till att folk pendlar mycket osv.

Jag skulle dock rekommendera att skaffa ett par mods till SC4 - nämligen dom som fixar till och balanserar antal jobb som en byggnad har samt kraftigt förbättrar traffikflödet/restider/transitions. Vanilla SC4 har ett urkasst flöde vilket stramar åt spelet något fruktansvärt om man vill ha ett ordentligt traffiknätverk och någotlunda realistiska distanser mellan boende och jobb osv.
Citera
2011-06-21, 17:23
  #6
Medlem
prizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyrage
Det är bättre om du ser hela regionen som en stad och alla delar i regionen som stadsdelar. Jag är rätt säker på att du inte har kommit så pass långt som man kan komma. Till exempel så är alla zoner delade i olika nivåer, förutom agriculture (1-7 för det mesta om man inte har moddat om jag inte minns fel). Varje nivå har större byggnader, men för att nå dom senare nivåerna och få tillgång till skyskrapor osv så måste du ha tillräckligt många och bra förbindelser till andra regioner för att öka din limit (en highwayförbindelse till nord, syd, väst och öst till exempel ökar din limit något rejält). Samt naturligtvis se till att folk pendlar mycket osv.

Jag skulle dock rekommendera att skaffa ett par mods till SC4 - nämligen dom som fixar till och balanserar antal jobb som en byggnad har samt kraftigt förbättrar traffikflödet/restider/transitions. Vanilla SC4 har ett urkasst flöde vilket stramar åt spelet något fruktansvärt om man vill ha ett ordentligt traffiknätverk och någotlunda realistiska distanser mellan boende och jobb osv.

vilka mods är det?
Citera
2011-06-24, 12:24
  #7
Medlem
Sedated90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
vilka mods är det?

Finns massor utav mods på www.simtropolis.com där kan man också ladda ner massor med custom buildings etc. En grym sida helt enkelt, en del människor där är helt överjävliga på att göra snygga städer finns en del otroligt vackra. De brukar lägga upp dem som city journals.
Citera
2017-01-15, 16:06
  #8
Medlem
Gosifs avatar
Någon som har någon bra lösning varför inte deluxe-versionen fungerar med win 10 ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback