Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-06-20, 12:32
  #1
Medlem
Hej!

Jag älskar dessa nudlar, Shin Ramen från Nong Shim. Det är Sydkoreanska nudlar som är grymt starka och finns både som vanliga paket man gör i kastrull och i "cup" form. De är ruskigt goda och ni som provat vet nog hur pass starka de är. Problemet jag har är att de finns bara tillgängliga för mig i 1 butik i Stockholm (Korean Food på Luntmakargatan) och det blir problematiskt i och med att man måste åka in dit för att köpa nudlar. Jag har letat över hela jävla nätet efter en site som säljer med internationell shipping, och de enda jag hittar är ebay och amazon. Men av någon anledning skeppar de inte till Sverige.

TILL FRÅGAN: Har någon av er samma lust efter nudlar som jag och lyckats köpa över nätet? Isåfall vart?? Tacksam för svar!!!

MVH Niklas

PS. Det är dessa nudlar jag pratar om: http://www.google.se/search?q=shin+r...w=1680&bih=893 ds.
Citera
2011-07-25, 22:03
  #2
Avstängd
State.of.Africas avatar
Online? Nja, jag vet ett ställe i Västerås. Men du skriver att du bor i Stockholm?
Citera
2011-12-05, 13:06
  #3
Medlem
Älskar också dessa!

Brukar köpa dem på olika China/Thaiaffärer i sthlm.

Dom brukar dock bara ha en eller ett par smaker och ganska dåliga datum, antar att efterfrågan inte är så stor bland dem som handlar där.

Men du lär ju säkert ha någon mindre välsorterad chinastore närmare dig?

Ska definitivt kolla in Korean Food. Man får väl köpa en säck åt gången
Citera
2011-12-05, 18:28
  #4
Medlem
Phrenklies avatar
Finns på Ebay i storpack
Citera
2011-12-05, 20:30
  #5
Medlem
christerys avatar
Dom man snubblar på vanligast är väl Nissin

Finns det godare som går att köpa online, även om det inte är Shin så skulle jag gärna vilja veta.

Kollade min lokala thai hälare, dom har lagt ner butiken Nu är man tillbaka på Ms Cheng eller Blue Dragon. Santa maria i värsta fall.

Shin var väl Koreanska, har inte sett dom nånstans.
Citera
2011-12-06, 01:37
  #6
Medlem
Nemjungs avatar
köper mina på en koreansk hemsida från tyskland, köper andra koreanska råvaror o grejjer därifrån med, men de krävs ju att man kan koreanska då :P lite svårt att orientera sig i sidan annars
Citera
2012-07-13, 00:02
  #7
Medlem
Traveller2007s avatar
Vet någon var/om man kan köpa Shin Ramen i Malmö någonstans?
Citera
2012-07-13, 17:28
  #8
Medlem
Inte online me som sthlms bo kanske det hjälper lite:
Pulsen i flemingsberg har (har inte kollat på ett tag) Nong Shim nudlar i deras sortiment. Pulsen tillhör "svenska matrebellen" så kan finnas en chans att andra i samma "kedja" har dom i sortiment.

Har även för mig att jag sett dom i någon av dom japanska butikerna (vanligt märke i japan) på stan (jfk vid södrastation eller någon av japanska torget / japanska bokhandeln på tegnergatan).
Citera
2012-07-14, 05:30
  #9
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neophytehc
Inte online me som sthlms bo kanske det hjälper lite:
Pulsen i flemingsberg har (har inte kollat på ett tag) Nong Shim nudlar i deras sortiment. Pulsen tillhör "svenska matrebellen" så kan finnas en chans att andra i samma "kedja" har dom i sortiment.

Har även för mig att jag sett dom i någon av dom japanska butikerna (vanligt märke i japan) på stan (jfk vid södrastation eller någon av japanska torget / japanska bokhandeln på tegnergatan).

http://www.japanfood.se/index.shtml

har beställt därifrån en gång och vill minnas det fanns olika ramen nudlar där så kanske värt ett försök?

(såg nu internet shoppen är nere just nu)
Citera
2012-07-14, 07:42
  #10
Medlem
EastClintfoods avatar
efter lite googlande så hittade man det här med säte i uk och skickar till sverige:

http://www.easykoreanfood.com/Shin-Ramyun-shop.html
Citera
2014-09-02, 13:17
  #11
Medlem
På Kina-Li på Ringvägen i sthlm har de många olika Nong-shin nudlar. 5 för 60kr har jag för mig.
Citera
2014-09-02, 16:15
  #12
Moderator
evilhoneys avatar
Matlagning och metoder --> Matredskap och inköpsställen
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback