Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-06-20, 09:39
  #1
Medlem
Hej!

Har aldrig brytt mig tidigare om att min flickvän blir bra vän med mina vänner, har bara tyckt det är roligt. Men några saker hon sagt senaste tiden har fått mig avundsjuk (typ: det är mina vänner inte dina!), irriterad och lite rädd.

Hon säger bl.a hela tiden att hon "saknar att hänga med oss". Hon tycker det är jobbigt när jag gör saker med mina polare utan henne, hon vill också vara med och känner att hon missar något.
Min flickvän är ALLTID med oss när vi festar, jag får i princip aldrig festa med mina polare själv...
Alla mina polares flickvänner är aldrig med oss och festar, ytterst sällan.

Det känns som att hon kommer för "nära inpå" trots att det är min flickvän? Borde jag ens bry mig?

Vad tycker ni? Ska det finnas ett visst mellanrum mellan flickvännen och egna vänner?
Citera
2011-06-20, 09:43
  #2
Avstängd
lackmuspappers avatar
Japp helt klart det skall finnas ett mellanrum annars blir det totalt galet
Citera
2011-06-20, 09:45
  #3
Medlem
Dr_Dollars avatar
Personligen tycker jag att man ska ha "sitt eget" när man kliver in i en relation...eget intresse, egna vänner och få lite distans till pojk/flickvännen.
Det går inte i längden att vara tillsammans 24/7...att sitta ihop och bara göra saker tillsammans, till slut klöser man ögonen ur varandra.
Citera
2011-06-20, 10:43
  #4
Medlem
Kan hålla med ovanstående. Visst kan det bli lite löjligt om du ska ha totalt monopol på dem, men nog borde du få vara för dig själv med dem ibland.
Citera
2011-06-20, 11:18
  #5
Medlem
Tack för svaren!

Okej, jo jag känner det också, att jag vill ha lite distans där. Det känns inte bra att min flickvän blir "endel i grabbgänget" förstår ni?
Frågan är hur jag lägger fram det till min flickvän. Hon älskar ju och hänga med mina polare och mig... Säger jag att ja vill ha lite distans kommer ju hon bli både ledsen och förbannad. 18 bast är ingen bra ålder för sånna diskussioner........

Knivigt läge
Citera
2011-06-20, 11:27
  #6
Medlem
EthanMarss avatar
Hon är garanterat kär i någon av dina polare!
Citera
2011-06-20, 12:49
  #7
Medlem
Enzymes avatar
Händer det att hon hänger med dina polare utan att du är med?
Lite skumt verkar det onekligen. Har hon inga egna kompisar?
Citera
2011-06-20, 13:40
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Händer det att hon hänger med dina polare utan att du är med?
Lite skumt verkar det onekligen. Har hon inga egna kompisar?

haha, alltså hon är inte kär i någon av mina kompisar, det är jag 100 på. Nej hon hänger aldrig med någon av dem själv på fritiden. Vi bor i olika städer, därav ses vi bara på helger.

Men jag är nöjd med mina svar så vi kan "stänga" detta.

Tack alla !
Citera
2011-06-20, 13:54
  #9
Medlem
AcidMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrajsen
haha, alltså hon är inte kär i någon av mina kompisar, det är jag 100 på. Nej hon hänger aldrig med någon av dem själv på fritiden. Vi bor i olika städer, därav ses vi bara på helger.

Men jag är nöjd med mina svar så vi kan "stänga" detta.

Tack alla !


Fast, om ni bor i olika städer och bara kan ses på helger så är det ju ett helt annat scenario..? Då tycker inte jag att det är så konstigt att hon vill vara med när ni faktiskt inte kan ses så ofta, du har ju hela veckorna att hänga själv med polarna.
Citera
2011-06-20, 18:58
  #10
Medlem
TheaFraggers avatar
Hon blir bekräftad av din kompiskrets. Visst alla gillar bekräftelse men många tjejer är bekräftelsehoror..
Vill hon vara en av "grabbarna" och kompis eller är hon ute efter uppmärksamhet?
Citera
2011-06-20, 19:16
  #11
Medlem
EthanMarss avatar
Jag säger det igen!

Hon vill ha någon av dina polare!!
Citera
2011-06-21, 00:12
  #12
Medlem
Macke85s avatar
Skrajsen: Tyvärr, din flickvän är mentalt omogen (hissen går inte riktigt ända upp). Du kommer att fortsätta att reta dig på henne, och på att hon inte lyssnar på dig! Gå vidare och skaffa nåt bättre (jo det finns..)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback