Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-06-20, 00:08
  #1
Medlem
truestorybros avatar
Kalla mig inte dum eller något..
Tjenare nu är det så att jag har hemskt dåligt självförtorende när det gäller "Hur alla ser på mig"
killarna verkar se mig som scchyst medans tjejerna verkar see mig som "dum i huvudet eller ful"
detta har varit svårt för mig genom gymnasie så jag är fortfarande oskuld. själv tycker jag att jag inte är så JÄTTE FUL men det finns fel.
men tyvär har jag inte orkat brytt mig.
så nu undrar jag vad jag ska göra.. varför är det så svårt för mig att tex: "Ragga" gå på stranden samt andra vardagliga saker (jämt om jag pratar med en tjej kommer jag aldrig på nått att säga.. )

Hur ska jag tänka? osv..
Citera
2011-06-20, 00:12
  #2
Medlem
oOoCarroOos avatar
Sluta tänk så mycket på hur du ska vara, va bara dig själv. Titta på dig själv i spegeln och få dig att förstå att du är fin. har du bra självförtroende så kommer folk se på dig på ett helt annat sätt
Citera
2011-06-20, 00:14
  #3
Medlem
guldurnas avatar
Var dig själv och försök inte spela någon annan. När det kommer till utseende så spelar det inte lika stor roll som man tror. Men visst, om du har födelsemärken i ansiktet eller långt näshår eller annat som kan kännas avtändande så kanske du kan fixa till det.
Citera
2011-06-20, 00:15
  #4
Medlem
oOoCarroOos avatar
Kom igen nu hörrni. Jag har haft samma problem men jag vände de. Man ska inte tänka så mycket på vad andra tycker.
Citera
2011-06-20, 00:21
  #5
Medlem
Shortstorys avatar
Känner igen mig. Det finns nog inget enkelt sätt att ta sig ur det där. Du måste byta ditt sätt att tänka på och hur du ser på dig själv. Om man är ung och finner sig i situationer man inte trivs i så undviker man ofta dessa så gott det går, vilket leder till att man inte har så god erfarenhet inom området som man kunde ha haft.

I detta fall när det handlar om rent sociala interaktioner så har du halkat efter på "tjej-fronten". Ingen panik. Alla är olika och vissa får tidigt en god hand med tjejerna, andra senare. Jag tror att man måste finna någon slags säkerhet i sig själv för att komma igång. Eller bara sätta sig själv i situationer där du gör någonting/pratar med tjejer. Med tiden kommer du sluta tänka så mycket och allt flyter bara på som det gör med dina polare.

Notera att jag bara gissar då jag själv är super-kass med tjejer och knappt har erfarenhet alls. Kanske inte borde uttalat mig överhuvudtaget kom jag på nu
Citera
2011-06-20, 00:30
  #6
Medlem
truestorybros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shortstory
Känner igen mig. Det finns nog inget enkelt sätt att ta sig ur det där. Du måste byta ditt sätt att tänka på och hur du ser på dig själv. Om man är ung och finner sig i situationer man inte trivs i så undviker man ofta dessa så gott det går, vilket leder till att man inte har så god erfarenhet inom området som man kunde ha haft.

I detta fall när det handlar om rent sociala interaktioner så har du halkat efter på "tjej-fronten". Ingen panik. Alla är olika och vissa får tidigt en god hand med tjejerna, andra senare. Jag tror att man måste finna någon slags säkerhet i sig själv för att komma igång. Eller bara sätta sig själv i situationer där du gör någonting/pratar med tjejer. Med tiden kommer du sluta tänka så mycket och allt flyter bara på som det gör med dina polare.

Notera att jag bara gissar då jag själv är super-kass med tjejer och knappt har erfarenhet alls. Kanske inte borde uttalat mig överhuvudtaget kom jag på nu
tycker det låter vettigt men det är med tjejerna är ju så jävla jobbigt alla mina polare sitter i omklädningsrummet och imiterar att "banga på en brud" medans jag sitter där och tänker (jaha ställer jag mig upp och imiterar så retar dom mig för jag e oskuld..)
Citera
2011-06-20, 00:40
  #7
Medlem
Shortstorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truestorybro
tycker det låter vettigt men det är med tjejerna är ju så jävla jobbigt alla mina polare sitter i omklädningsrummet och imiterar att "banga på en brud" medans jag sitter där och tänker (jaha ställer jag mig upp och imiterar så retar dom mig för jag e oskuld..)

Haha, det där låter riktigt löjligt, högstadienivå på sin höjd. Men jag känner igen det. Folk säger att man inte ska skämmas för att man är oskuld, men så fort någon är 18+ och oskuld så är det ett mysterium och ingen fattar hur det går ihop. "Är du bög eller?" Nae fyfan... Nu blev jag bitter också.

Själv tror jag att jag kan klara ett liv utan sex men det vore skönt att bli av med oskulden och slippa tänka på den skiten. Jävla skitsamhälle...
Citera
2011-06-20, 00:43
  #8
Avstängd
RetardedShits avatar
Varför är det så jävla viktigt att bli av med oskulden NU?? Det finns viktigare saker i världen.
Du är säkert inte ens jätteful, låtsas bara att du är Gud så kommer du snart själv inbilla dig att du är snygg och tjejerna kommer att komma till dig.

Tips:
1. Var kaxig och självsäker = ha självförtroende (åtminstone låtsas)
2. ETT MÅSTE!! --> Ha snygga kläder (märkeskläder brukar oftast vara snyggast då man ser att kvalitén är hög)
3. Träna - du får snygg kropp = mer attraktiv
__________________
Senast redigerad av RetardedShit 2011-06-20 kl. 00:45.
Citera
2011-06-20, 00:46
  #9
Medlem
Nogger1992s avatar
Hm... har du någonsin använt dig av alkohol? Det brukar hjälpa när det kommer till brudarna har jag hört
Citera
2011-06-20, 00:59
  #10
Medlem
Att du har dåligt självförtroende och osäker på vad du ska säga, bygger på din osäkerhet på vem du är. Hur kommer du ut detta?

Jo du slutar basera den du är på andras åsikter om dig. Var du än går, kommer det alltid finnas människor som har synpunkter om en. När du väl börjat anpassa dig efter dessa, blir det lätt hänt att du börjar eftersträva dessa mer och mer. Till slut vet du inte vem du är, då din personlighet bygger på andras tankar om dig. Det är detta enligt mig, dåligt självförtroende bygger på.

Vissta, men kan tänka på andras åsikter om en, till en viss del. Men det gällar att ha kontrollen själv över den man är och inte basera det på andras åsikter om en. När du lär dig detta och slutar låta omvärlden ha kontrollen över den du är kommer du att må mycket bättre.

Hoppas du förstod!
Citera
2011-06-20, 01:01
  #11
Medlem
BenCarsons avatar
Tänk att du är en härlig kille i ung ålder. Du trivs med livet.

- Var rak i ryggen.
- Tänk på ditt kroppsspråk.
- Artikulera dig väl.

Omfamna din omgivning med ett leende.
Citera
2011-06-20, 01:04
  #12
Medlem
truestorybros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedShit
Varför är det så jävla viktigt att bli av med oskulden NU?? Det finns viktigare saker i världen.
Du är säkert inte ens jätteful, låtsas bara att du är Gud så kommer du snart själv inbilla dig att du är snygg och tjejerna kommer att komma till dig.

Tips:
1. Var kaxig och självsäker = ha självförtroende (åtminstone låtsas)
2. ETT MÅSTE!! --> Ha snygga kläder (märkeskläder brukar oftast vara snyggast då man ser att kvalitén är hög)
3. Träna - du får snygg kropp = mer attraktiv
1. jag ahtar att vara kaxig men att vara självsäker behöver jag..
2.kläder jaa.. jag går runt i chinos och en tshirt varenda dag har säkert 10 olika färger på dom..
3. inte för att skryta men jag har magrutor och duglig över kropp mina ben är väldigt väl tränade :P
men det är inte att jag e ful det är att jag inte får chansen att visa mig bar för tjejer.. på stranden då. men det finns mycket biffigare och stiligare killar än mig så där är jag inte ett förstaval..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback