Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-06-19, 23:58
  #1
Medlem
symers avatar
Jag skriver i panik, vet inte om jag postat fel. Jag har råkat tugga på en penna och har bläck i hela käften.
-Är det farligt?
-kommer jag vara blå länge?
Citera
2011-06-20, 00:01
  #2
Medlem
Blazinghounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symer
Jag skriver i panik, vet inte om jag postat fel. Jag har råkat tugga på en penna och har bläck i hela käften.
-Är det farligt?
-kommer jag vara blå länge?
Kanske inte farligt... Men du blir blå rätt länge ja... speciellt på tandköttet
Citera
2011-06-20, 00:09
  #3
Medlem
Med lite tur kommer du att nu och för evigt kallas Harald Blåtand. Om ditt namn nu är Harald. Men nej, tror inte det är farligt, fick i mig bläck av ungefär samma anledning när jag var yngre, och vad jag minns hände inget speciellt.
Citera
2011-06-20, 00:09
  #4
Medlem
Emhs avatar
Det låter som att det inte är så stora mängder så bör inte vara någon fara.. Hade du däremot druckit massor av bläck som titeln av tråden fick mig att tro hade det nog varit mindre bra..
Citera
2011-06-20, 00:13
  #5
Medlem
symers avatar
Haha, det kändes som mer än vad det var, satt och söt på en bläckpenna utan att tänka mig för, när jag tog ut den såg jag att den var alldeles blå och det brände lite på tungan. Jag skrev tråden direkt sen spottade jag i handfatet och borstade tänderna, det värsta är borta nu, lite kvar på tungan men annars såg det rent ut. Var orolig att det skulle fastna lite på tänderna med så va inte fallet!
Citera
2011-06-20, 00:15
  #6
Medlem
guldurnas avatar
Du kan nog vara lugn, sådana mängder finns det inte i en penna.
Citera
2011-06-20, 00:30
  #7
Medlem
dag-ottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symer
Haha, det kändes som mer än vad det var, satt och söt på en bläckpenna utan att tänka mig för, när jag tog ut den såg jag att den var alldeles blå och det brände lite på tungan. Jag skrev tråden direkt sen spottade jag i handfatet och borstade tänderna, det värsta är borta nu, lite kvar på tungan men annars såg det rent ut. Var orolig att det skulle fastna lite på tänderna med så va inte fallet!

Vänta här nu! Du menar att du med käften fylld utav bläck väljer att klicka igenom Flashback och starta en tråd innan du spottade ut det?
Citera
2011-06-20, 00:58
  #8
Medlem
symers avatar
Japp!
Jag hör hur efterblivet det låter så här i efterhand, vet inte vad jag tänkte på. Tyckte det var rätt häftigt faktiskt!
Citera
2011-06-20, 01:28
  #9
Medlem
Evilyns avatar
Ta-dah...
http://www.giftinformationscentralen...pDisplayType=0
Citera
2011-06-20, 21:52
  #10
Medlem
symers avatar
Fan va du äger, förövrigt är alla blå spår borta idag!
Citera
2017-10-15, 17:06
  #11
Medlem
zio86s avatar
Bumpar tråden. Druckit en flaska bläck. Hur farligt är det?
Citera
2017-10-15, 18:20
  #12
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zio86
Bumpar tråden. Druckit en flaska bläck. Hur farligt är det?
Det måste väl vara bläck för reservoarpennor antar jag. https://giftinformation.se/kemikalie...r/black-tusch/
"Filtspets-, kulspets-, märk- eller tuschpennor i olika färger är ofarliga att suga på. Reservoarbläck är ofarligt vid förtäring av liten mängd (någon klunk)."

Så värst mycket mer än en klunk är det väl inte i en normal bläckflaska. Varför gjorde du detta då?

Du kan ju återkomma imorgon och berätta hur du mår och om du lever.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback