Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-06-19, 22:09
  #1
Avstängd
Hej, en av grannarnas katt springer ständigt in på min lilla trädgård, bajsar och gräver ner sitt skit. Jag har det senaste året försökt skrämma den genom att jaga den, kasta sten eller spruta vatten men den återkommer ständigt. Den är rädd för mig och springer som en hare så fort den ser mig, men den verkar inte ha kopplat rädslan till själva trädgården.

Jag behöver nu ett sätt att avrätta denna katt utan att det upptäcks. Hade tänkt mig förgifta den på ngt sätt eller kanske tränga in den i ngt hörn och köra över den. Det viktiga är alltså att det ser ut som en naturlig död alternativt olycka och helst ska inget gå att spåra till mig. Vad är katter och med vad kan man förgifta den?
Citera
2011-06-19, 22:11
  #2
Medlem
slowmedowns avatar
varför inte bara snacka med grannen om saken och se om ni kanske kan komma överens om något?
Citera
2011-06-19, 22:12
  #3
Medlem
Afros avatar
Tanken har inte slagit dig att kanske ta ett snack med grannen först? Innan du börjar planera att döda katten..
Citera
2011-06-19, 22:12
  #4
Medlem
Nikromas avatar
Är det inte lättast att knäcka nacken på den, kör på den sen och lägg den i ett dike om du nu ska vara på den sidan.

Har du pratat med grannen?
Citera
2011-06-19, 22:13
  #5
Medlem
efterbliven.svensks avatar
Är du dum i huvudet på riktigt?

Sök upp ägaren eller spendera pengar här http://www.skadedjursfri.se/katter?g...FUUYzQodywlrPA
Citera
2011-06-19, 22:14
  #6
Medlem
Smygvinkels avatar
Prata med ägaren först o främst.

Om inte det funkar så kan nog glykol göra susen, fast då kan ju fler djur än bara katten råka illa ut.
Citera
2011-06-19, 22:18
  #7
Medlem
Uninteresteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afro
Tanken har inte slagit dig att kanske ta ett snack med grannen först? Innan du börjar planera att döda katten..

Citat:
Ursprungligen postat av Nikroma
Är det inte lättast att knäcka nacken på den, kör på den sen och lägg den i ett dike om du nu ska vara på den sidan.

Har du pratat med grannen?

Citat:
Ursprungligen postat av efterbliven.svensk
Är du dum i huvudet på riktigt?

Sök upp ägaren eller spendera pengar här http://www.skadedjursfri.se/katter?g...FUUYzQodywlrPA

Citat:
Ursprungligen postat av Smygvinkel
Prata med ägaren först o främst.

Om inte det funkar så kan nog glykol göra susen, fast då kan ju fler djur än bara katten råka illa ut.

Okej, låt oss säga att TS snackar med grannen först, grannen säger: Jag ska lösa det.(men katten fortsätter ändå att bajsa i TS trädgård) alternativt så är grannen en idiot och bara skrattar åt honom.

2 veckor senare är katten död, vem tror ni grannen misstänker?
Citera
2011-06-19, 22:20
  #8
Medlem
cannaBes avatar
Köp denna och be grannen att betala.
Citera
2011-06-19, 22:20
  #9
Medlem
AImTommys avatar
Ställ en burk rått-gift i trädgården, skyll sedan på att det var så förfärligt mycket möss.
Citera
2011-06-19, 22:22
  #10
Avstängd
Gå och skjut dig själv istället,
Om jag skulle få reda på vem du är skulle jag genast att anmäla dig..

Dessutom så har jag stor erfarenhet av katter och kan berätta att den bara blir triggad av att du håller på sådär.
Är det verkligen värt att döda ett djur som skulle kunna vara som ett barn för dina grannar bara för att du ska ha en fin rabatt?.

Du är en psykist störd människa(eller liknande).
Citera
2011-06-19, 22:24
  #11
Avstängd
Flip908s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uninterested
Okej, låt oss säga att TS snackar med grannen först, grannen säger: Jag ska lösa det.(men katten fortsätter ändå att bajsa i TS trädgård) alternativt så är grannen en idiot och bara skrattar åt honom.

2 veckor senare är katten död, vem tror ni grannen misstänker?

Man kan även göra det hela väldigt smidigt dvs lämna inga bevis. Lämnar du bevis ja då har grannen vunnit.

OnT: Ställ ut lite mat till katten och förgifta det. Så många katter som blir förgiftade så det lär inte märkas...bara utav ägaren självkart.
Citera
2011-06-19, 22:24
  #12
Medlem
efterbliven.svensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uninterested
Okej, låt oss säga att TS snackar med grannen först, grannen säger: Jag ska lösa det.(men katten fortsätter ändå att bajsa i TS trädgård) alternativt så är grannen en idiot och bara skrattar åt honom.

2 veckor senare är katten död, vem tror ni grannen misstänker?

Men vafan hur vill ni att Sveriges befolkning ska bete sig? Bara för att grannen är en idiot så finns det absolut ingen anledning att ha ihjäl katten på annat sätt än att ta den och åka och avliva den hos veterinär, sälja den på blocket eller skrämma bort den. Lite normal får man nog ta och vara.
Människor är idioter men för att ägaren är en eventuell idiot så behöver man inte bli en djurplågare, bara onödigt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback