Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-10-24, 22:09
  #1
Medlem
pit_bull_bobs avatar
Citera
2004-10-24, 22:19
  #2
Medlem
Medicin
FURETIC
Fulosemide  40mg TABS
Siam Bheasach Co. Ltd
Från Thailand

Säger inte så mycket, Hehe. Ngt iallf
Citera
2004-10-24, 23:10
  #3
Medlem
Vet inte om det e rätt men kolla, enda burk jag har sett står det furetic. Nedan för står det "varje tablet innehåller furosomide 40mg, kan ju ha sett fel. Läs och se om det kan vara rätt.....

http://forums.steroid.com/showthread...ght=furosemide
Citera
2004-10-25, 11:01
  #4
Medlem
Agaton saxs avatar
Diuretica, hittade lite om det på nån annan sida oxå, har ingen adress
Citera
2004-11-01, 13:08
  #5
Medlem
Furosemid, kan ni läsa om i fass, läkemedelsnamn Furix
Citera
2004-11-01, 13:14
  #6
Medlem
FetFulElaks avatar
Vätskedrivande ja.. ta det lugnt med det om du inte har använt det förut. Furosemid används vid hjärtsvikt o.d för att mnska ödem mm.
Citera
2004-11-01, 14:04
  #7
Medlem
pit_bull_bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Vätskedrivande ja.. ta det lugnt med det om du inte har använt det förut. Furosemid används vid hjärtsvikt o.d för att mnska ödem mm.
vad kan hända om man inte tar det lugnt? jag har tänkt å ta det över jul så jag inte ser så uppblåst ut när jag träfffar familjen!
Citera
2004-11-01, 14:50
  #8
Medlem
FetFulElaks avatar
Tja, vad kan hända? Inte jättefarligt, men gå in på FASS och kolla rekommenderade doser så du inte tar för mycket. I VÄRSTA fall kan överdosering leda till dehydrering = uttorkning, som kan leda till njurskador och nervskador pga rubbningar i saltbalansen.
Citera
2004-11-01, 15:20
  #9
Medlem
pit_bull_bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Tja, vad kan hända? Inte jättefarligt, men gå in på FASS och kolla rekommenderade doser så du inte tar för mycket. I VÄRSTA fall kan överdosering leda till dehydrering = uttorkning, som kan leda till njurskador och nervskador pga rubbningar i saltbalansen.
har kollat fass, men om jag tar normal dos borde det väl inte va nån fara om jag kör typ 4-5 dar? hur långtid tar det för att börja verka??
Citera
2004-11-01, 19:00
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pit_bull_bob
har kollat fass, men om jag tar normal dos borde det väl inte va nån fara om jag kör typ 4-5 dar? hur långtid tar det för att börja verka??

Tror att medicinen "tömmer" kroppen sakta på vätska, går det för fort så går det åt h-vetet tror jag. varför inte efedrin? det e väl vätskedrivande.
Citera
2004-11-01, 19:33
  #11
Medlem
pit_bull_bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du vet!
Tror att medicinen "tömmer" kroppen sakta på vätska, går det för fort så går det åt h-vetet tror jag. varför inte efedrin? det e väl vätskedrivande.
det är det nog men det borde oxå va lite katabolt eller skitsamma tar inte sånt fake "tjack"...mer sugen på furetic
Citera
2004-11-01, 20:21
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pit_bull_bob
det är det nog men det borde oxå va lite katabolt eller skitsamma tar inte sånt fake "tjack"...mer sugen på furetic

Ska du snabbt få bort vätska inför ngn spec. dag el. är du ute efter ngt du kan köra under hela kuren som minskar vätskeretentionen?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback