Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-19, 18:32
  #1
Medlem
Jo det är så här jag vet inte om ni hört talas om den där fiskeolyckan som skedde lite utanför Söderköping? Det var i alla fall två män en 28 år och den andra vet jag inte hur gammal han var. Meningen med deras tripp var att dom skulle umgås och fiska. Men det hela slutade med att bägge två dog. Dom drunknade. En av dessa män som dog var bror till en jag känner och min vän då (hans bror) tog det här jävligt hårt. Vem skulle inte göra det? Speciellt med tanke på att dessa två bröder var jävligt tajta.

Nu till problemet - Min vän har en flickvän sen 5 månader tillbaka och hon är en riktig bitch. Hon har ingen som helst förståelse för hans lidande och tänker i stort sätt bara på sig själv. Han har så klart inte lika mycket tid för henne nu eftersom han handskas med en stor sorg samtidigt som det är en massa släkt och vänner på besök. Han håller dessutom på att lösa en massa saker som vem som ska få ärva vad och hur mycket skulder brodern hade som måste lösas nu i efterhand. Han är alltså väldigt upptagen. Samtidigt som allt det här pågår ska han handskas med sin egen sorg och stötta sin moder och syster i deras. Han har en hel värld på sina axlar just nu och har haft dom senaste veckorna. Begravningen är i alla fall ´avklarad´.

Hur som helst.. den här flickvännen (skatan från helvetet) är så klar putt över att han inte sover över lika ofta, att han inte är lika glad och sprallig när de ses och att han bara kommer på besök då och då. Han gör verkligen sitt bästa när han åker hem till henne. Han bjuder ut henne, han vill att hon ska ha det så bra som möjligt så att hon inte lämnar honom. Det är allt hon hotar med HELA jävla tiden. Han får dagliga sms dygnet runt där hon skriver ´du kommer bara när det passar dig jag ska nog leta efter en ny kille´. WTF? Säger man så till någon som nyss varit med om något fruktansvärt? Nej det gör man inte! Så fort han inte kan komma får han läsa dessa förskräckliga sms och dom flesta går ut på att hon skriver ´skaffa sig en ny man du har din familj´. Sen provocerar hon honom när han äntligen lyckas finna tiden att åka och hälsa på. Då kan hon skriva saker som ´tyvärr men jag är med MIN familj nu´. Menat som en pik på att han faktiskt ställer upp för sin familj. Kom igen nuuu! Jag blir precis dum i huvudet av henne och då är hon HANS flickvän och inte min. Tacka gud för det hade hon varit min hade jag sparkat ut henne med huvudet före.

Hjälp mig hjälpa min kompis. Han är för kär för att inse sitt eget bästa. Det här är också hans första riktiga förhållande. Hon är för övrigt lika bitchig annars också och kör mycket med ´göra slut´ hoten så fort hon inte får som hon vill. Fast egentligen skulle hon skita på sig om HAN faktiskt dumpade henne på riktigt!
Citera
2011-06-19, 18:38
  #2
Avstängd
TL;DR

Säg det bara till honom. Hur jävla svårt kan det vara?
Citera
2011-06-19, 18:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afuhren
TL;DR

Säg det bara till honom. Hur jävla svårt kan det vara?

Det är inte bara att gå fram och säga ´din flickvän är en skata´. Är man rädd om vänskapsrelationen måste man ha en plan på hur man ska lägga fram saker och ting. Det är inte säkert att han kommer lyssna på mig eller göra något åt saken.
Citera
2011-06-19, 18:48
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av thecookie85
Det är inte bara att gå fram och säga ´din flickvän är en skata´. Är man rädd om vänskapsrelationen måste man ha en plan på hur man ska lägga fram saker och ting. Det är inte säkert att han kommer lyssna på mig eller göra något åt saken.

Men lägg fram det på ett bra sätt bara. Är väl inte så svårt?
Citera
2011-06-19, 19:00
  #5
Medlem
TheKickss avatar
Vet han om att du tycker så här?
Citera
2011-06-19, 20:02
  #6
Medlem
rosenrasandes avatar
Ge fan i att tycka saker. Eller, tyck vad du vill så länge du håller det för dig själv. Hatar folk som lägger sig i andras förhållanden.

Uppenbarligen tycker han att hennes goda sidor väger upp för de dåliga, och jag tror han är fullt kapabel att ta egna beslut.
Citera
2011-06-19, 20:17
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosenrasande
Ge fan i att tycka saker. Eller, tyck vad du vill så länge du håller det för dig själv. Hatar folk som lägger sig i andras förhållanden.

Uppenbarligen tycker han att hennes goda sidor väger upp för de dåliga, och jag tror han är fullt kapabel att ta egna beslut.

Hon är manipulativ och en attention whore.
Han är hennes brukare.
Citera
2011-06-19, 22:32
  #8
Medlem
rosenrasandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thecookie85
Hon är manipulativ och en attention whore.
Han är hennes brukare.
Det är möjligt, men han är fortfarande kapabel att ta sina egna beslut.
Citera
2011-06-19, 22:38
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosenrasande
Det är möjligt, men han är fortfarande kapabel att ta sina egna beslut.

När man för första gången i sitt liv skaffat sig ett förhållande och svävar på moln för att man har en flickvän är man inte kapabel att ta RÄTT beslut.
Citera
2011-06-19, 23:16
  #10
Medlem
rosenrasandes avatar
Jag känner inte dig och jag känner inte din kompis, så jag kan ha fel. Men jag tycker alltid att det är bäst att låta människor upptäcka fatta sina egna beslut angående relationer.

När han slutar "sväva på moln" förstår han kanske att hon inte är något att ha, tills dess svävar han ju som sagt på moln vilket verkar vara ett ganska så trevligt tillstånd. Lägg dig inte i.
Citera
2011-06-19, 23:18
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosenrasande
Jag känner inte dig och jag känner inte din kompis, så jag kan ha fel. Men jag tycker alltid att det är bäst att låta människor upptäcka fatta sina egna beslut angående relationer.

När han slutar "sväva på moln" förstår han kanske att hon inte är något att ha, tills dess svävar han ju som sagt på moln vilket verkar vara ett ganska så trevligt tillstånd. Lägg dig inte i.

Han svävar på moln med Cruella De Ville
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback