Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-19, 16:51
  #1
Medlem
Hej,

Jag har fått ett dejterbjudande från en tjej som jag känt sedan gymnasietiden. Vi har haft sporadisk kontakt sedan jag tog examen och flyttade från stan.
Hon kontaktar mig över Facebook och ringer för att prata ibland för att prata känslor eller bara kallprata. Senaste kontakten såg ungefär ut som följer:

  • Hälsningsfraser.
  • Snabbt kallprat om hur dagen varit och vad vi sysslar med nu för tiden.
  • Hon undrar varför vi aldrig dejtade eller tog vår vänskap längre.
  • Jag förklarar att jag var en liten nörd och sportade mycket. Var även lite blyg och hade taskig självkänsla i gymnasiet (bra mycket bättre nu).
  • Jag förklarar att jag gärna vill gå på dejt med henne någon gång och vi bestämmer oss för att planera in något sådant inom en nära framtid.

Jag har haft känslor för denna tjej innan, hon har dock lite bagage och har nyligen blivit dumpad. Misstänker att jag är något slags rebounddejtande eftersom hon har uttryckt att jag är trevlig och juste. Tidigare erfarenheter är att om jag blir kallad söt, trevlig eller liknande så har man inte så stora chanser att ta sig mycket längre än vänskapszonen. Dock är det annorlunda nu eftersom det är hon som tagit kontakt och uttryckt intresse för dejtande.

Jag kan väl redan nu erkänna att jag inte har något emot att bara ligga med henne och låta det utvecklas till ett KK-förhållande, så sådana kommentarer kommer inte fördömas.

Hjälp mottas tacksamt.
Spydiga kommentarer utan innehåll undanbes och kommer rapporteras.
Citera
2011-06-19, 16:53
  #2
Medlem
Det är väl bara gå på dejt och se vart det leder? Roligare att vara ett reboundligg än att inte vara ett reboundligg iaf. Dock bör man väl tänka på att du haft känslor tidigare, och de kan säkert blomma upp igen, så det finns ju en viss risk att du kan bli olyckligt kär. Men hey, better to have loved and lost bla bla
Citera
2011-06-19, 16:54
  #3
Medlem
wrickelss avatar
Ifall du inte är rädd för att det kan leda till en KK relation, ifall hon verkar lite desperat, varför inte bara dejta henne en gång och se vad som händer. Även om hon blivit dumpad så betyder det självklart inte att hon måste vara desperat.. Hon kan ju ha känt så för dig hela tiden bara det att hon haft sitt dåvarande förhållander som hinder?
Citera
2011-06-19, 16:58
  #4
Medlem
Varför så orolig? Om du struntar i att oroa dig så kommer allt att gå så mycket bättre.
Skit i vad hon har för agenda eller om hon ens har nån, ni vill båda träffas och gillar varandra, sen får det gå dit det går.

Det är inte heller hon som har all kontroll över vad som händer, du har minst lika mycket kontroll som hon.
Gå på dejten, ha kul, var kung och ta henne med storm.
Citera
2011-06-19, 16:59
  #5
Medlem
Hon vill uppenbarligen gå på en dejt med dig. Resten är upp till dig. Var rolig, charmig, lite av en utmaning, och din BÄSTA själv så kommer du att kunna ta det i den riktning som du själv vill.

Snacka inte mycket om känslor och sånt dock.. inga "djupa" ämnen. Håll det enkelt och roligt, reta henne lite då och då som om du vore hennes storebror.

Good Luck och vet vad du vill med henne innan du går på dejt med henne.
Citera
2011-06-19, 18:11
  #6
Medlem
Tack för alla tips och råd. Kommer att styra upp en dejt och sondera terrängen. Detta kommer att ske om några veckor. Kan återkomma då och berätta hur det gick.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback