Kort och gott: jag har 3st 24" och 2st Sparkle GeForce GTX 460 1GB OC - Hur går man väga för att få en stor upplösning över alla 3 skärmar? Hur funkar det i spel?
Har sökt men inte hittat något, hjälp mig på rätt spår
Det är bara speciell versioner och nyare grafikkort som ha DisplayPort som klarar 3 skärmar eller mera. Alla andra blir det svart bild eller samma bild på 1 eller 2 av skärmarna. Anledningen är att HDMI porten delar krets med den ena DVI porten. Har man problem så flyttar man DVI kabeln till den andra DVI porten.
Alex.OnLine:
Vad har du för kort och hur har du kopplat dem?
Har ni ställt in i bild eller grafik inställningar att du vill använda 2-3 skärmar?
Du sak ser 2-3 fyrkanter med 1 och 2 (3) i som man kan flytta runt beroende på vilket av de 2 ställena du går till.
Senast redigerad av panpo98 2011-06-19 kl. 16:43.
Edit: Som jag nämde har jag 2st kort, så plats finns det för skärmarna. Använder alla 3 för tillfället utan att någon är dubbel. Men jag skulle vilja använda alla skärmarna som en stor, te.x fixa en upplösning på 5760x1080 istället för 3st på 1920x1080.
Specifikationer:
• Korttyp - PCI Express 16X 2.0
• Grafikprocessor - NVIDIA GeForce GTX 460
• Pipes - 336
• Minnestyp - GDDR5, 3600Mhz, 256-bit
• GPU-hastighet - 700Mhz
• Minne - 1GB (1024MB)
• DirectX-stöd - 11
• SLI - Ja
• Målgrupp - Midrange
• Crossfire - Nej
• Förpackning - Retail
• HDTV-stöd - Ja
• Fläkt - Ja
• VGA - Ja, med adapter
• DVI - Ja, 2st DVI-I
• HDMI - Ja, 1st (mini)
• HDCP - Ja
• PhysX - Ja
• CUDA - Ja
• 3D Vision Surround - Ja, Kräver 3D glasögon och 3D-Skärm. För att kunna köra 3st skärmar i 3D eller 2D så krävs två grafikkort i SLI
• Rek. Nätdelsstyrka - 450 W
Så nästa steg är alltså att läsa hur SLI fungerar..
Senast redigerad av Taatden 2011-06-19 kl. 17:31.
Är alla 3 kopplad till samma grafikkort?
Till vilka portar?
Testa att höger klicka på skrivbordet och kollat i Nvidias kontroll panel?
Du letar efter Extended Desktop eller Utökat Skrivbord eller något liknande. Du borde se 3 fyrkanter med siffrorna 1, 2, 3 som symboliserar dina 3 skärmar som man kan flytta runt och klicka på.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!