Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-06, 18:40
  #61
Medlem
darkomcfaces avatar
För att bli "skön" på benso så krävs det ångest. och ibland någa bira.


mvh
Citera
2018-01-06, 19:53
  #62
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkomcface
För att bli "skön" på benso så krävs det ångest. och ibland någa bira.


mvh


Några bira och lite ångest... Nej ingen ångest alls.

Låter sjukt att behöva oro också vilket Benso är bra mot...
Citera
2018-01-06, 21:43
  #63
Medlem
zero414s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap
Jag förstår verkligen er som inte fattar grejen med benso. Bensodiazepiner är medicin för folk med ångest, panikångest och sömnsvårigheter. INTE en drog som man ska bli väck, flummig och få ett knark rus på. Men om man lider av riktigt grov ångest är benso den drog som är skönast tycker jag.

Jag får mera eufori och ett skönare rus på benso (utom xanor) än tex på opiater och mdma. Men den benso man blir skönast på utan att lida av grav ångest skulle jag säga är nitrazolam. Vänner som inte alls fattat grejen med benso blev störtsköna på nitran då den är kraftigt muskelavslappnande.



Ja det där djupa sucken av lättnad jag alltid drar så fort benson ger effekt när all ångest känns som den rinner av en är det bästa!

Ja. Visst är det?! Jag har PTSD och mycket ångest och dålig sömn. Så när kag köper benzo och tar är det som att bara få slappna av helt.
Citera
2018-01-08, 15:05
  #64
Medlem
Klotas avatar
Har också alltid undrat detta! Blir skön på alla andra droger utom benzo men har vänner som älskar det. För mig lindrar en låg dos ångest, vid höga doser gör jag enbart idiotiska saker som jag inte minns(inbrott på ljusa dagen till exempel...)
Citera
2018-01-09, 23:20
  #65
Medlem
Kvasar666s avatar
Det är jävligt farligt och ett helvete att tända av. Men det är ju roligt ett tag
Citera
2018-01-10, 11:10
  #66
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Man blir skön när man tagit benso och ångesten släpper. Dock finns det ju preparat man blir (jävligt) skön på oavsett ångest eller ej. Exempel; Midazolam (Dormicum), Flunitrazepam, Bromazepam, Lorazepam, Zolpidem, Zopiklon.
Citera
2018-01-10, 11:12
  #67
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klota
Har också alltid undrat detta! Blir skön på alla andra droger utom benzo men har vänner som älskar det. För mig lindrar en låg dos ångest, vid höga doser gör jag enbart idiotiska saker som jag inte minns(inbrott på ljusa dagen till exempel...)
Jag har också gjort idiotiska grejer på benso, men det gäller främst Alprazolam. Om jag tar t.ex Iktorivil eller Stesolid i massor gör jag sällan dumma grejer. Z-analoger i mängder ska man akta sig för, likaså Flunitrazepam och Halcion. Även Nitrazepam.
Citera
2018-04-27, 23:00
  #68
Medlem
Hiraeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Bensodiazepiner är en medicin som är till för människor med ångest. Och då menar jag rejäl ångest. Jag har aldrig använt bensodiazepiner utan recept eller i höga doser, men jag har svårt att tänka mig att även högre doser skulle leda till någonting som kan liknas vid en fylla - förutom om du blandar med alkohol, men då liknar det nog mer av en rejäl snedfylla och riskerar att sluta i häktet.

För icke-missbrukare är tjusningen med bensodiazepiner att känna sig normal, lugn och ångestfri under några timmar. Eftersom många människor med ångest även har social fobi/agorafobi så kan sådana spärrar släppa tillfälligt. Jag kan förövrigt inte se poängen med att ta bensodiazepiner om man inte har ångest i en eller annan form, men jag antar att missbrukare inte huvudsakligen är ute efter den rena ångestdämpningen utan efter den sederande effekt som kommer med intag av bensodiazepiner. Tyvärr (?) så är det i många fall just den här sederande effekten (möjligtvis med inslag av lätt eufori och avslappning) som försvinner mer eller mindre snabbt med toleransutvecklingen, vilket - enligt min uppfattning - är varför missbrukare har en tendens att komma upp i väldigt höga doser på kort tid som man vanligtvis inte ser hos människor utan missbruksproblematik som använder bensodiazepiner enbart i ångestdämpande syfte.

Kloka ord.
Har insett, från till skillnad av mitt tidigare inlägg. Att använda bensodiazepiner som drog för att "må bra" (dvs flummigt skön) fungerar inte speciellt bra, om man inte "mår dåligt" från allra första början.
Den form av "må dåligt" som jag brukar dras med är kanske av den lättare sorten, som inte bekämpas speciellt effektivt av någon hittills testad benzo.
-Visst går man runt medicinerad dag in och ut, så har man inga "dålig dagar" direkt.
Allt flyter bara på, passerar utan hinder, inte en enda detalj läggs på minnet

Har under en längre period (10år+) haft problem med sömnen, vilket troligtvis är den stor bidragande faktor till mitt "dåliga mående". Att käka benzo/sederande läkemedel brukar fungerar ibland, men långt ifrån en garanti för att få sova. Vanligtvis behöver man äta dem i god tid före sänggående, de sederande effekterna är väldigt blygsamma må jag påstå.
Att äta benzo i "nödläge", när john blund tagit semester, som hade fått mig att somna. Vore en dream come true.
Ångesten att gå till jobbet efter en natt utan sömn kan vara ganska påfrestande, men den är bättre “rå” än om man försökt behandla insomnia tillståndet under natten med diverse illegala substanser.. som inte ens fungerar..


On Topic, man kan bli skön på benzo om:
-Kemikaliebalansen i din hjärna är defekt, rätt substans, och korrekt dos, kan nog få dig go'.
-Du lider av en brutal jävla ångest.
(Har en kompis som äger en sådan, önskar att få ge han en Xanax någon gång i livet bara för att studera resultatet)
-En perfekt balans mellan antal tömda ölburkar och rätt mängd alprazolam i blodet, alternativt någon opiat inblandad.
Citera
2018-04-28, 03:37
  #69
Medlem
zero414s avatar
Jag äter bara benz vid behov för panikångest och epilepsi så ligger på låga doser och inte dagligen. Men tar jag 2-4st Xanor 2mg u94 stavar blir jag ordentligt flöddrad. Gillar man flöddra på benz så ska man bara ta så sällan som möjligt och inte höga doser Ksalol typ för då får man ingen bra effekt tycker jag. Bara minnesluckor och besvikelse att man inte får något rus. Bäst är att ta någon stav eller någon Iktorivil på kvällen innan man ska sova så man får lite flum innan.
Citera
2018-04-28, 03:43
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Min kompis har käkat 18mg xanor i 4 månader och för nån dag sen tog han
30mg men kände sig inte ett dugg mysig, vingla mest in i väggarna.
Igår tog han först 10mg xanor + 2 st haldol för att slippa ATn på
CS droger men det hjälpte inte så 40 min senare tog han 38mg xanor
+ 2 halcion så han tog ca 50mg xanor inom 40 min och han kände sig
bara trött och slö av skiten.

Så han har nu 2 frågor:

Fråga 1: Hur många mg ska han ta för att komma till benzo himmlen.
Antar att han tar för höga doser men han är hög tolerant. Så vilka
doser på Xanoren rekommenderar ni han att ta nästa gång om han vill
flumma på dom? Han vill bara bli skön.

Fråga 2: Hur många dagar kan han ta ett break ifrån Xanoren innan
abstinensen kommer?

En sak till han får Xanor 3 ggr dagligen men 6mg vid samma
tillfälle om det kunde vara till någon hjälp.

Äter inte benzo länge för det är djävulens drog, lol. Men får många år sedan när jag hade väldiga ångest problem så åt jag en del, ikto, xan och stesolid. Den enda gången jag blev skön va av stesolid. Eller om jag tog en bira.
Citera
2018-04-30, 18:35
  #71
Medlem
Kafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Man blir skön när man tagit benso och ångesten släpper. Dock finns det ju preparat man blir (jävligt) skön på oavsett ångest eller ej. Exempel; Midazolam (Dormicum), Flunitrazepam, Bromazepam, Lorazepam, Zolpidem, Zopiklon.

Skulle du säga att det är någon skillnad på dessa?
Har tagit mindre mängder diazepam, xanor mot ångest och sömnproblem utan att direkt "flumma" på det.
De gångerna jag kännt av ruset har det mest varit en obehaglig känsla och tyngd i kroppen, varpå jag oftast somnar så fort jag sätter mig ned.

Är det verkligen någon skillnad på de olika bensotyperna? Isåfall vad?
Citera
2018-05-03, 12:37
  #72
Medlem
Nicodemus8s avatar
Lider man inte av rejäl ångest eller panikångest så är benso helt värdelöst förutom om man inte ska kliva av CS droger.
Men att kunna kasta i sig ett par xanaor när man har en redig panikångest kan nästan kännas euforiskt när paniken släpper.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback