Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-28, 14:12
  #37
Medlem
Ta 3mg ikto om du inte har nån tolerans. Tar du 10mg känns det som du går på luft
Citera
2017-07-02, 12:51
  #38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Min kompis har käkat 18mg xanor i 4 månader och för nån dag sen tog han
30mg men kände sig inte ett dugg mysig, vingla mest in i väggarna.
Igår tog han först 10mg xanor + 2 st haldol för att slippa ATn på
CS droger men det hjälpte inte så 40 min senare tog han 38mg xanor
+ 2 halcion så han tog ca 50mg xanor inom 40 min och han kände sig
bara trött och slö av skiten.

Så han har nu 2 frågor:

Fråga 1: Hur många mg ska han ta för att komma till benzo himmlen.
Antar att han tar för höga doser men han är hög tolerant. Så vilka
doser på Xanoren rekommenderar ni han att ta nästa gång om han vill
flumma på dom? Han vill bara bli skön.

Fråga 2: Hur många dagar kan han ta ett break ifrån Xanoren innan
abstinensen kommer?

En sak till han får Xanor 3 ggr dagligen men 6mg vid samma
tillfälle om det kunde vara till någon hjälp.

Hej.

Första, man blir skön på benso om man typ tar det om man är stressad, ångest, oro då det släpper och man känner äntligen kan jag få lugn och ro.
Man kan även ta fast man ej lider av något sånt men då blir man mest trött och somnar.

Han ligger på sjukt höga värden/mg av xanor så han känner inte att han blir skön bara väck. Han måste ha en sjuk tolerans och slutar han tvärt kommer han antagligen dö. Han kommer iaf få ett EP anfall som inte är att leka med.
Han måste trappa ner. Tar han 30mg om dagen så kan han ta bort 7-10mg rakt av i en 2 veckor sen ta bort 1mg var annan vecka tills han e nere på en 15mg sen bör han slänga in stesolid 20mg per 1mg alprazolam.

Jag själv legat på 20-25mg xanor om dagen men klippte det till 4mg rakt av. Så tog när jag mådde så sjukt dåligt. 4 gånger om dagen. Tog nån månad innan jag mådde bra.
Vet faktiskt inte alls hur han ska lösa detta. För han har sån tolerans att det kvittar vad han tar för att bli skön på benzo. Han har ett helvete framför sig det är allt jag kan säga.
Han måste trappa ner och får han 6mg X 3 om dagen av läkare så undrar jag vad den läkaren håller på med.
Kan bara säga som så att klipp ner till 15mg rakt av och ta 3mg xanor 5 gånger om dagen.
Sen får han stå där i en 3-4veckor innan han ens börjar fortsätta trappa ner.
Aaaa shit, vet ej hur han ska lösa detta. Allt jag vet är fixa långtidsverkande benzo som stess, Flubromazepam, phenazepam och ta det när du kommit ner i en 7-8mg xanor ist.
Citera
2017-07-03, 23:21
  #39
Avstängd
Benso himlen? Räcker a tt jag tar några veckor och lägre doser för att börja få depressiva tankar euroforisk känsla har jag bara fått på medicinska doser vid svår ångest flummar man blir det bara minnesluckor tyvärr
Citera
2017-07-07, 13:10
  #40
Medlem
xavi8222s avatar
Det bästa som finns är att ta benzo och lägga sig på rygg i sängen. Alla demoner i huvudet försvinner och man känner sig helt avslappnad.

Många år sedan jag tog benzo, men jag tänker ibland tillbaka på den underbara känslan. Kommer nog aldrig glömma den.
Citera
2017-07-07, 15:37
  #41
Medlem
Overklighetss avatar
Enda gången som jag har blivit skön på benzo var en gång när jag tog 15 stesolid. Men man hittar ju på så mycket dumheter så det är tveksamt om det verkligen är värt skiten. Har provat höga doser xanor och ikto också, men det blir mest bara svart. Finns bättre droger om målet är att bli skön, känner jag.
Citera
2017-08-10, 14:53
  #42
Medlem
storpungens avatar
Ha ångest. Jättemycket ångest. Ta lämplig benso i lämplig dos. Bli skön.

Lider du inte av ångestsjukdom. Testa detta:

Du kan testa att bli jävligt full. Ta damer mellan benen. Gör helikoptern i en rondell. Visa brunögat framför kameran på rapport 18:00. Dagen efter när bakfyllan sparkar in dörren. Ååååångeest. Usch! Ta en bensopastill. Känn på när ångesten lättar och du blir skön
__________________
Senast redigerad av storpungen 2017-08-10 kl. 14:55.
Citera
2017-08-16, 22:07
  #43
Avstängd
MP8s avatar
Som några nämt ,man måste ha en viss problematik ,med ångest deppression ,spänning ,sömnlöshet osv ,då

Då blir man skön på benzo för dessa mediciner tar bort inriktar sig på dessa problem .....så någon som går länge med bekymmer ,tyngd ,ledsen/depression ,insomnia ,så är bensodiazipiner det bästa känslan man kan få ,själen fick frid en stund det minns man.....

Att proppa i sig utan att ha ångest leder mest till seghet minnesförlust mm. sen finns ju de som festar med pills i sig det e en annan tråd
Citera
2017-10-12, 23:15
  #44
Medlem
Hiraeths avatar
Hej!

Jag har också problem att förstå förtjusningen med bensodiazepiner, vill gärna prova på att vara "benzad" - vilket jag förstår är ungefär som en fylla, för att enklare förklara fenomenet?

Kan erkänna att efter en natt eller två på CS, kan det vara rätt godhälligt att peta i sig några piller.
Inte direkt för att sömnen kommer till undsättning och räddar en från misär, men lite lugnare blir man la (gäller även z-drugs, som inte verkar ha någon effekt öht. på mig) för att avbryta ett ful-race krävs iaf 2 rör theralen - majgawd jag vill ha recept på det..

Har dock märkt att man blir lite mer "smooth" gällande den sociala biten, lättare att starta konversation med bekanta/främlingar, nerverna är samlade och man stressar inte riktigt upp sig. Tycker dock att Elvanse passar bättre, för det får mig att vilja/orka bry mig om något annat än "måsten"

Visst det kan vara sockerpiller man fått tag på, eftersom det är den svarta marknaden som tyvärr gäller... Och priset för de "riktiga" benz, med tanke på hur många som krävs, är inte riktigt ekonomiskt hållbart.

Dagens dos; 6st Nitra från TT, 4st flukto från asken - resultat; plockat i ordning här hemma lite granna, och sorterat musik biblioteket. (kan iofs bero på 70mg Vanse i morse. Hade nog dock inte skrivit detta inlägg utan de tillkomna kemikalierna.


Alkohol + Benzo är dock en helt annan femma. Riktigt fin och tunn linje att boosta "skönheten" och en rejäl minneslucka..
Så undviker gärna detta, men kommer antagligen att upprepas igen (med förhållning att undvika vodkan eller liknande %-halter)

(Kan tilläggas att ångest, and allmänt "må piss" förekommer, där medicinerna inte hjälper trots allt.
Kanske har en naturlig hög tröskel? Och "Normala" doser inte räcker till?
Fan så billigare med 4st fulöl, vilket brukar få en på bättre humör (åtminstone för ett litet tag)

:-)

PS:
Menings-uppbyggnadsfel, eventuella stavfel, och allmänt rörig text bjuder jag på!
__________________
Senast redigerad av Hiraeth 2017-10-12 kl. 23:47. Anledning: Tryckte tab + enter, vilket publicerade den ofullständiga texten.
Citera
2017-11-23, 11:22
  #45
Medlem
Alpra och alkohol där har du en riktig jävla resa till anhållningscellen
Citera
2017-11-23, 14:04
  #46
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiraeth
Hej!

Jag har också problem att förstå förtjusningen med bensodiazepiner, vill gärna prova på att vara "benzad" - vilket jag förstår är ungefär som en fylla, för att enklare förklara fenomenet?

Har dock märkt att man blir lite mer "smooth" gällande den sociala biten, lättare att starta konversation med bekanta/främlingar, nerverna är samlade och man stressar inte riktigt upp sig. Tycker dock att Elvanse passar bättre, för det får mig att vilja/orka bry mig om något annat än "måsten"

Visst det kan vara sockerpiller man fått tag på, eftersom det är den svarta marknaden som tyvärr gäller... Och priset för de "riktiga" benz, med tanke på hur många som krävs, är inte riktigt ekonomiskt hållbart.

Bensodiazepiner är en medicin som är till för människor med ångest. Och då menar jag rejäl ångest. Jag har aldrig använt bensodiazepiner utan recept eller i höga doser, men jag har svårt att tänka mig att även högre doser skulle leda till någonting som kan liknas vid en fylla - förutom om du blandar med alkohol, men då liknar det nog mer av en rejäl snedfylla och riskerar att sluta i häktet.

För icke-missbrukare är tjusningen med bensodiazepiner att känna sig normal, lugn och ångestfri under några timmar. Eftersom många människor med ångest även har social fobi/agorafobi så kan sådana spärrar släppa tillfälligt. Jag kan förövrigt inte se poängen med att ta bensodiazepiner om man inte har ångest i en eller annan form, men jag antar att missbrukare inte huvudsakligen är ute efter den rena ångestdämpningen utan efter den sederande effekt som kommer med intag av bensodiazepiner. Tyvärr (?) så är det i många fall just den här sederande effekten (möjligtvis med inslag av lätt eufori och avslappning) som försvinner mer eller mindre snabbt med toleransutvecklingen, vilket - enligt min uppfattning - är varför missbrukare har en tendens att komma upp i väldigt höga doser på kort tid som man vanligtvis inte ser hos människor utan missbruksproblematik som använder bensodiazepiner enbart i ångestdämpande syfte.
Citera
2017-12-30, 10:24
  #47
Medlem
storpungens avatar
Man blir inte skön på benso. Det sköna är att ångesten och oron släpper och om man har spänningvärk och den släpper p.g.a muskelrelax så är det skönt. Har också social ångest som hör ihop med autism. Det släpper efter 2 mg ikto och det går att hålla ett normalt samtal utan att jag blir totalnervig och sticker bort i panik. Det är skönt.

Man blir INTE "skön" på benso bara sådär. FATTA DET NÅGON GÅNG!!!

Kör på opioider såsom: morfin, heroin, oxy, opium, kodein, tramadol om ni vill bli sköna. Men det har sitt pris.

Kokain eller Amfetamin eller mdma.

Trycka i sig 50 mg Xanor utan vidare psykproblematik förutom gravt missbruk och dumhet så man tar 50 mg x så man vinglar in i väggar låter INTE skönt.

Tar det igen: Man blir INTE "skön" på benso bara sådär. FATTA DET NÅGON GÅNG!!!
__________________
Senast redigerad av storpungen 2017-12-30 kl. 10:46.
Citera
2017-12-30, 11:47
  #48
Medlem
Harbards avatar
Precis, man blir inte "SKÖN" på benzo. Däremot så upplever vi som har ångest att man får lugn och ro, blir hjälpt osv o det i sig leder till att man kan känna sig skön. De flesta torde bara känna sig som tomma, själ-lösa zombies, det uppfattar man kanske inte förrens man har tagit lsd eller svamp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback