Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-06-19, 02:54
  #1
Medlem
Nej, tänker inte länka till den där läskigt bögiga youtube-videon med newage-fags som försöker bli sympati-knullade.

Det är en sak jag märker varje gång jag pratar om sociala förutsättningar med kvinnor. Saken i fråga är hur lite kvinnor egentligen vet om det manliga perspektivet.

En liten disclaimer; jag har full förståelse för vilka prövningar den stora majoriteten av alla kvinnor går igenom varje gång de går ut på krogen - huvudsakligen att behöva slå ifrån sig horder av äckliga fylledrägg med en shitty stick. (Komisk överdrift för effektens skull, men poängen består)

Jag fattar det, jag lovar. Själv är jag en gaymagnet, så jag har iallafall ett hum om känslan - men det ska vi låta vara därhän för just den här diskussionen.

Anyways.

Tjejer, ni måste fatta att det fan inte är lätt för en kille att ragga. Det är som en avgrund av total oförståelse som separerar kvinnor från mäns sociala verklighet. Ja - det är jobbigt att bli påstött av äckel; men en kvinna kommer aldrig att behöva känna besvikelsen över att gång på gång på gång gå ut och bli besviken, rådissad, dömd på förhand och mot sin vilja behöva gå hem ensam. ALDRIG. Det enda en kvinna behöver göra för att ligga är att stå i baren och se söt ut. Om hon så vill, kan även den mest ordinära tjejen få mer stock än ett sågverk. For what it's worth, jag har inga problem med att attrahera tjejer - även om jag är ett anonymt namn på ett forum som lika gärna skulle kunna runka till hentai med en gurka i röven (ledsen för den där mentala bilden )- men detta måste sagt.

Tjejer får nuppa baserat på utseende, killar får nuppa baserat på personlighet. Jag kan på ena handens fingrar räkna (tillsammans med den övervägande majoriteten av planetens manliga befolkning) antalet gånger jag har fått ligga baserat ENDAST på mitt utseende - med andra ord då jag lika gärna skulle kunna bära mina kalsonger på huvudet, ha tomtebloss i näsan och grymta som en gris, och tjejen fortfarande skulle dra hem mig: en.

Som jag tidigare sagt: jag fattar. Men för fan, snälla, med strössel och gräddkola längst upp; vidga era vyer.

Now, who's up for some space cakes?
Citera
2011-06-19, 03:11
  #2
Medlem
TheKickss avatar
Vad är det vi ska diskutera?
Citera
2011-06-19, 03:15
  #3
Medlem
xcb567s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rucksacksbulle
Now, who's up for some space cakes?
Ja tack, alltid gott och i bästa noll inverkan på att få mus med hem...
Fruntimmer har man väl fått för sina synders skull och troligtvis för alla eventuellt kommande dumheter.

Och ett plus i kanten till dej för veckans skönaste inlägg, inte alla som kan orsaka så kul mentala bilder
Citera
2011-06-19, 03:28
  #4
Avstängd
Frågan är ju varför detta är en intressant frågeställning över huvud taget? Jag kan lista varför det inte är det:

1Din tråd kommer inte ändra på situationen
2 De tjejer som hänger här, kommer bara säga hur de ser på saken, och kanske sympatisera någon utläggning för att rättfärdiga ett samvete
3män kommer säga hur det ligger till/inte säga hur det ligger till
4 mesiga killar kommer tala om hur sviniga tjejer är


Du kanske är nyfiken över varför tjejer är så hårda mot kilar, och hur de inte förstår hur svårt det är för killar att gå fram. Om de förstår irl, så kommer de ju vara trevliga och dissa snällt. Förstår de inte, så kommer de dissa kanske mindre snyggt. Ingen tjej måste ju gå hem och knulla med en kille för att killrn inte ska känna sig misslyckade för att inte få något hem. Attraktion måste ju föreligga trots allt. Tjejer behöver mjukas up, genom personlighet, och killar går igång på utseende, och därför kommer det i krog miljö leda till att mer killar går fram, då de går direkt igång på utseende.

This is how is it is.

Lösningen för män, om man vill få ligg, och ha kul på tjejfronten: grow some balls, balls of steel,balls of steel
__________________
Senast redigerad av AspergerDeluxe 2011-06-19 kl. 03:34.
Citera
2011-06-19, 03:37
  #5
Medlem
Fattar inte alls vad som ska diskuteras.

Men du skriver förjävla roligt
Citera
2011-06-19, 09:02
  #6
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Ska vi tycka synd om dig för att tjejer faller för din personlighet än för ditt utseende?
Låt mig gissa, om de bara hade fallit för utseendet och skitigt i personligheten så hade du skrivit ett klagoinlägg om det med?
Citera
2011-06-19, 10:22
  #7
Medlem
Så synd om alla er pojkar som inte får ligga så mycket som ni vill, tycker syndom er själva och anser er förtjäna mer liggande samt 100% scoreande när det kommer till raggning på krogen
Citera
2011-06-19, 10:29
  #8
Medlem
fuckinghellstorms avatar
Skillnaden är kanske att killar går ut på krogen med mål att få knulla, tjejer går ut med målet att ha roligt?

Ur mitt perspektiv är det förbannat jävla osexigt med människor vars mission enbart är att få ligga. Av olika anledningar, varav en av dem är att det är för lätt, man vill ju jobba lite för att få belöningen så att säga.

Överlag är krogen en jävligt osexig miljö, kan jag tycka. Människor är fulla, desperata, osmidiga. Fyllesex är överlag värdelöst. Bättre att försöka lära känna varandra lite och kanske knulla nån annan dag. Man behöver inte bli bästisar eller starta ett förhållande, men man vill ändå känna sig som en människa och inte en fitta.
Citera
2011-06-19, 14:50
  #9
Medlem
men lol.

Till tjejerna i tråden; sluta slåss mot väderkvarnar, och gör det som kvinnor i stort grämer sig över att män aldrig gör: LYSSNA.
Citera
2011-06-19, 14:58
  #10
Medlem
Varför använder du semikolon där kolon hade passat bättre?
Citera
2011-06-19, 15:02
  #11
Medlem
HerrPs avatar
Jag pratade nyss med en kvinnlig väninna som hade läst "Alla får Ligga". För er som inte vet så är det en tips bok om att ragga, riktad till både tjejer och killar. Hon tyckte det verkade löjligt med an hel bok som pratade om nått som var "så lätt".

Och där är skillnaden. Visst, ni tjejer kan tycka det är osexigt med killar som går ut och bara raggar istället för att ha kul. Men det är faktiskt så det funkar. Ni kan ragga genom att bara klä er på ett visst sätt och hänga i en bar. Sedan är ert jobb att säga ja till rätt person. För alla killar är en kvälls raggning att kunna ta 100 nej innan man kanske får ett hej. Och många av de där nejtack är ganska oartiga.

Så ja, killar raggar 100% för att lyckas. Det är inte för att vi är idioter eller bara ute efter fitta, utan för att det är det som fungerar. Sedan finns det en del som är extra bra på spelet och lyckas få det till att verka som om de "bara har kul", men tro mig, det är de som är de riktiga players.

MVH HerrP
Citera
2011-06-19, 15:13
  #12
Medlem
ha ha ha - du är helt klart en av de där sex tiggarna på krogen. Slampiga och lätta om det är så att man skulle vilja ha en. men till 99% vill man inte det, som du har märkt.

Mitt råd till dig är att spendera mindre pengar på alkohol och pröjsa för sex istället.
Det finns många fördelar.
1. du slipper plåga din lever
2. du plågar inte heller femtioelva brudar när du är ute och" raggar" eller tigger sex.
3. du får sex och slipper ligga frustrerad.

Annars så kan du ju alltid gå till ett thai massage ställe och be om lite "olje" massage och hoppas på det
bästa.

och en fråga varför tror du att tjejer ska vilja gå hem med dig bara för att de stöter på dig kåt på krogen?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback