Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-19, 01:33
  #1
Medlem
Intelligenss avatar
Har ni blivit dumpad av någon flickvän/pojkvän på något riktigt oschyst sätt? Har ni själva dumpat någon på något dåligt sätt? (I så fall, varför?)

Jag har själv bara gjort slut själv med en tjej och då var det ensamma mellan fyra ögon.
Jag har dock blivit dumpad av andra flickvänner på sätt jag verkligen inte uppskattat genom åren.
När jag var 19 hade jag en flickvän som gjorde slut via ett mail på juldagen. Fick senare veta av hennes kompisar att hon hade velat göra slut i över en månad, men då hon visste att jag hade köpt en massa dyra julklappar åt henne så ville hon ha de först.
En annan tjej jag var ihop med när jag var 20 gjorde slut genom att skicka ett sms där det stod "Det ä slut, har ändå aldrig haft några känslor för dig" (vilket var lite skumt då vi hade träffats några timmar tidigare, och då var hon extremt kel och kramsugen). Fick några månader senare veta att hon hade varit konstant otrogen när hon råkade försäga sig på fyllan på en fest.

Förstår mig inte på folk som gör slut via mail, msn, sms eller på chatter etc. Sådant beteende var ok när man gick i lågstadiet (då alla frågade chans på varandra och sedan gjorde slut genom att lägga en lapp i hennes jacka.)
Citera
2011-06-19, 02:00
  #2
Medlem
thediplomatss avatar
Jag brukar bara säga: "Känn Dig Dumpad"
Citera
2011-06-19, 08:31
  #3
Medlem
Akilles-själs avatar
Ett uppbrott som inträffar av att någon av parterna "gör slut" är ett väldigt starkt tecken på ett rätt oseriöst förhållande från första början.

I ett seriöst förhållande är dessa eventuella problem inom förhållandet något bådda parterna är helt införståda med bägge två.

Där av är det aldrig någon som "dumpar" någon i ett seriöst förhållande, utan allt som sker är alltid ett gemensamt beslut och att då som i värsta fall behöva gå vidare i livet på två mer skilda vägar.
Citera
2011-06-19, 08:38
  #4
Medlem
fuckinghellstorms avatar
Jag har blivit dumpad via Lunarstorm. Till och med indirekt, genom att se att han skrivit till någon annan att vi inte var tillsammans längre och att han var kär i en annan. Haha, ringde för att konfrontera honom men han svarade inte. Träffade honom två veckor senare, då ville han ligga. Det fick han inte.
Citera
2011-06-19, 10:45
  #5
Medlem
Luriosans avatar
När jag var 16 år dumpade jag mitt ex via sms. Tur att man växer upp, skulle aldrig få för mig att göra något sådant idag.

Men det brutalaste sättet jag har blivit dumpad på var när mitt ex kompis ringde upp mig och sa att mitt ex ville göra slut med mig.
Citera
2011-06-19, 11:51
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles-själ
Ett uppbrott som inträffar av att någon av parterna "gör slut" är ett väldigt starkt tecken på ett rätt oseriöst förhållande från första början.

I ett seriöst förhållande är dessa eventuella problem inom förhållandet något bådda parterna är helt införståda med bägge två.

Där av är det aldrig någon som "dumpar" någon i ett seriöst förhållande, utan allt som sker är alltid ett gemensamt beslut och att då som i värsta fall behöva gå vidare i livet på två mer skilda vägar.

Fast det där är ju inte sant, finns ju folk som blir lämnade, eller "dumpade", efter 20 år tillsammans, med barn, hus o gemensam ekonomi. Om man bryter upp som ett gemensamt beslut för att båda parter hellre lyfter o diskuterar de problem som dyker upp än kniper käft o sen gör en helvändning har mer med personlighet än förhållandets allvar att göra.
Citera
2011-06-19, 11:52
  #7
Medlem
shitmagnets avatar
Ja, Lunarstorm ja, haha. Fick bara se en dag att flickvännen ändrat status till "singel". Nice! Högstadiet, men ändå
Citera
2011-06-20, 22:07
  #8
Medlem
Akilles-själs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikadanSomDu
Fast det där är ju inte sant, finns ju folk som blir lämnade, eller "dumpade", efter 20 år tillsammans, med barn, hus o gemensam ekonomi. Om man bryter upp som ett gemensamt beslut för att båda parter hellre lyfter o diskuterar de problem som dyker upp än kniper käft o sen gör en helvändning har mer med personlighet än förhållandets allvar att göra.
Jo visst finns sånna relationer som är rätt döda och odjupa också trotts hög ren fysisk ålder, så: men då skulle jag ändå säga att en sådan relation trotts det långa tidsspannet inräknat ändå känns väldigt odjup och då även oseriös(för mig i alla fall).
Visst har personligheten också betydligt mer med allt detta att göra än den fysiska åldern nu igen. Men rent generellt brukar man vid lite högre ålder ha mer seriösare relationer. Jag menar då att om man ofta är lite äldre till åren så hoppas jag man då även ofta har mer livserfarenhet/insikt. Och borde då oftare ha uppnåt den mognad som ofta krävs för att vara seriös på ett seriöst sett.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback