Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-06-18, 22:12
  #1
Medlem
Nu går vi till botten med frågan.
Man får alltid höra från tjejer
"om en tjej har mycket sex så kallas hon slampa, om en kille har mycket sex, så blir han hyllad som en hjälte"

Så,

1. om ni vet någon kille som ligger runt mycket, eller som ni själva har sex med.
Kallar ni då honom slampa, eller ser ni upp till honom / beundrar / är glad för hans skull / eller tycker t.o.m att han blir mer attraktiv, kanske spännande?

2. Om en tjej ligger mycket med andra, kallar ni henne slampa, eller ser ni upp till henne, glad för henne, "she rocks" eller något annat positivt ordval?
__________________
Senast redigerad av leading 2011-06-18 kl. 22:14.
Citera
2011-06-18, 22:15
  #2
Medlem
Wertyms avatar
1. En sann förebild.

2. Jävla hora!
Citera
2011-06-18, 22:17
  #3
Medlem
MissFlorences avatar
Jag anser att folk får ligga bäst fasiken de vill. Stämplar inte någon. Sen kanske man tänker en gång extra om man skulle råka på att dejta någon man vet har varit runt mycket. Skulle det sen bli allvar av det får man ju helt enkelt lita på att personen är klar med sitt, eller får man skita i att satsa helt enkelt.
Citera
2011-06-18, 22:19
  #4
Medlem
MissFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
1. En sann förebild.

2. Jävla hora!

Har alltid fått för mig att folk som resonerar som du gällande punkt 1 hör till kategorin som inte får ligga så mycket, och därför gläds åt andras framgång istället.
Men jag kan ju ha fel...
Citera
2011-06-18, 22:24
  #5
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFlorence
Har alltid fått för mig att folk som resonerar som du gällande punkt 1 hör till kategorin som inte får ligga så mycket, och därför gläds åt andras framgång istället.
Men jag kan ju ha fel...

Det kan man nog säga om punkt två också. Avundsjuka...
Citera
2011-06-18, 22:29
  #6
Medlem
TheKickss avatar
1. Billig
2. Billig
Citera
2011-06-18, 22:35
  #7
Medlem
Om han/hon är "slampa" eller liknande tycker jag beror på hur mycket personen i fråga, kille som tjej, skryter om det.
Citera
2011-06-18, 22:58
  #8
Medlem
1.Lättfotad
2.Lättfottad
Citera
2011-06-18, 23:00
  #9
Medlem
SwAxXs avatar
Som det gamla talesättet: En nyckel som passar alla lås är "The key", men om alla lås kan öppnas med samma nyckel så är det ju ett skitlås, right?
Citera
2011-06-18, 23:06
  #10
Medlem
RosaRutigPennas avatar
1. om ni vet någon kille som ligger runt mycket, eller som ni själva har sex med.
Kallar ni då honom slampa, eller ser ni upp till honom / beundrar / är glad för hans skull / eller tycker t.o.m att han blir mer attraktiv, kanske spännande?

Äckel.
2. Om en tjej ligger mycket med andra, kallar ni henne slampa, eller ser ni upp till henne, glad för henne, "she rocks" eller något annat positivt ordval?
Blir avis.
Citera
2011-06-18, 23:09
  #11
Avstängd
RetardedShits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRutigPenna
1. om ni vet någon kille som ligger runt mycket, eller som ni själva har sex med.
Kallar ni då honom slampa, eller ser ni upp till honom / beundrar / är glad för hans skull / eller tycker t.o.m att han blir mer attraktiv, kanske spännande?

Äckel.
2. Om en tjej ligger mycket med andra, kallar ni henne slampa, eller ser ni upp till henne, glad för henne, "she rocks" eller något annat positivt ordval?
Blir avis.
Håller med om att det är äckligt med killar som legat runt för mycket... om jag fick bestämma skulle jag vilja ha en pojkvän som är oskuld.

Men varför blir du avundsjuk?
Citera
2011-06-18, 23:12
  #12
Medlem
Swartzs avatar
Är det nån som tycker det är konstigt att killar & tjejer som gör samma sak får helt olika stämplar?
Könsstereotyperna är ju såna.

Tjejer ska "ge lov" till att bli knullade, killar jagar mus.
En lyckosam "jägare" har gjort en bedrift, en tjej som inte säger nej är en hora.
Enkelt!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback