2011-06-24, 01:40
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
Det är vad konsumenter förväntar sig, med all rätt. Hans inlägg beskriver utopin, ditt inlägg beskriver den dystra verkligheten.
De konsumenter som själva kan allt om TV-apparater, kameror eller vad det nu är de ska köpa behöver ändå inte personalens råd då de redan vet exakt vad det är de söker.
Angående McDonaldskillen så förväntar jag mig att han är informerad om vad det är för mat de tillhandahåller. Vill jag exempelvis ha allergiinformation så förväntar jag mig kunna få det av personalen. Så helt fel gör man inte att ställa krav som konsument. Det anställda har betalt för att kunna serva konsumenten.
Själv ser jag alltid till att veta precis vad jag ska ha innan jag går in i en elektronikbutik.
Personal i en butik som säljer fotoprodukter men själva har noll koll på foto är lata och har inget där att göra. Dock kräver jag inte att de ska tycka jobbet är jätteroligt eller ha foto som fritidsintresse.
De konsumenter som själva kan allt om TV-apparater, kameror eller vad det nu är de ska köpa behöver ändå inte personalens råd då de redan vet exakt vad det är de söker.
Angående McDonaldskillen så förväntar jag mig att han är informerad om vad det är för mat de tillhandahåller. Vill jag exempelvis ha allergiinformation så förväntar jag mig kunna få det av personalen. Så helt fel gör man inte att ställa krav som konsument. Det anställda har betalt för att kunna serva konsumenten.
Själv ser jag alltid till att veta precis vad jag ska ha innan jag går in i en elektronikbutik.
Personal i en butik som säljer fotoprodukter men själva har noll koll på foto är lata och har inget där att göra. Dock kräver jag inte att de ska tycka jobbet är jätteroligt eller ha foto som fritidsintresse.
De finns fortfarande butiker som har detta som sin enda grej. De kan sina grejor, de vet vad du vill ha. Men, de är dyra och alltför få går dit. De köper hellre skit för en tredjedel av priset som de får byta ut varannat år, än betalar 3 ggr så mkt för något som håller i 10-15 år..
Sist jag köpte en stärkare la jag ner dryga 20 papp och det var kring millenieskiftet och den är fortfarande grymt bra. Man märker direkt ifall säljaren inte vet vad han pratar om, eller tycker att det är ointressant, eller är en "bra säljare" utan substans.
Ett par få väl valda frågor och sen vet man ifall det är någon som har koll eller ej.
, hur efter är du? "Arbeta med elektronik"
när man frågar efter en typ av batterier... så om man vet skillnaden på röd, grön, blå mjölk, då är man bonde i dina ögon
inte för att det spelar någon roll dock, Jag vet vad AA batterier är o håller med dej om att bruden i fråga är en jävla Bimbo! Dock finns det viktigare kriterier för att jobba på mack än just det