2011-06-17, 18:31
Avslutad
Hallå,

Är det någon som vet hur det funkar med dagen efter piller och alkohol?
Är det stor risken att pillret inte funkar om man dricker alkohol ca. 4 timmar efter man tagit det?
Citera
2011-06-17, 18:33
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Det står nog på förbackningen.
Har du slängt den, googla på namnet på pillret så lär du hitta svaret.
Citera
2011-06-17, 18:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Det står nog på förbackningen.
Har du slängt den, googla på namnet på pillret så lär du hitta svaret.

Har kollat på förpackningen, står ingenting alls om alkohol där...
Citera
2011-06-17, 19:00
Medlem
det är nog ingen fara skulle jag tro.. men för att vara på säkra sidan så kanske jag skulle hoppa alkohol.. är det första gången du tar dagen efter piller? för vissa kan ju må riktigt hemskt av biverkningarna också så kanske dumt att blanda in alkohol i det hela också.
Citera
2011-06-17, 19:17
Medlem
Aop1s avatar
Finns Cactus piller i danmark som ar bra och skall hjælpa
Citera
2011-06-17, 19:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
det är nog ingen fara skulle jag tro.. men för att vara på säkra sidan så kanske jag skulle hoppa alkohol.. är det första gången du tar dagen efter piller? för vissa kan ju må riktigt hemskt av biverkningarna också så kanske dumt att blanda in alkohol i det hela också.

Yes, det är första gången.
Ja, det har du nog rätt i.. :/
Citera
2011-06-17, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bouwie
Yes, det är första gången.
Ja, det har du nog rätt i.. :/

ja det kan tydligen vara hemska biverkningar om man har otur. hoppas du klarar dig. själv gjorde jag det men vet flera som hade legat å spytt i dagar av dom där och aldrig någonsin kommer ta dom igen..
Citera
2011-06-17, 21:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
ja det kan tydligen vara hemska biverkningar om man har otur. hoppas du klarar dig. själv gjorde jag det men vet flera som hade legat å spytt i dagar av dom där och aldrig någonsin kommer ta dom igen..

Åh fyfan... Har inte känt något förutom lite ont i magen än, så får hoppas att jag också klarar mig!
Citera
2011-06-18, 16:19
Bannlyst
Citat:
Åh fyfan... Har inte känt något förutom lite ont i magen än, så får hoppas att jag också klarar mig!
Är det "hang over" piller du knaprar? Om du nu ändå skall supa så behövs ju int pillren.....
Citera
2011-06-18, 16:34
Bannlyst
Citat:
Hallå,

Är det någon som vet hur det funkar med dagen efter piller och alkohol?
Är det stor risken att pillret inte funkar om man dricker alkohol ca. 4 timmar efter man tagit det?

Om det är för en ev graviditet du menar så tror jag att jag läst att dom inte funkar ifall du redan haft ägglossning. Jag har ingen erfarenhet då jag inte låter killarna komma i mig om jag inte haft för mening att skaffa barn!

Om det är för bakfylla du menar - no clue!
Dessutom vet jag inte hur det är med såna piller o alkohol,känns inte som en bra kombo iaf!
Citera
2011-06-18, 23:24
Medlem
Ronilles avatar
Varför ens chansa? Avstå en gång från alkohol, kan det väl vara värt...
Citera
2011-06-19, 12:01
Medlem
nu är ju inte dessa piller direkt 100% säkra heller men värt att prova iaf... sen är ju tydligen dessa biverkningar inte särskilt hemska om man jämför med abortpillrets har jag hört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in