• 1
  • 2
2011-06-17, 14:28
Bannlyst
Då ni feminster gör allt för att feminisera männen i samhället borde ju kvinnomännen sk shemales stå väldigt högt i kurs hos er då ni verkar sky det manliga på alla plan.
Är det så och om inte..varför det?
Citera
2011-06-17, 14:30
Medlem
Du verkar ju inte förstå feminism. Det handlar inte om att de tänder på brudar med kuk eller tvärtom. Det handlar om jämställdhet.
Citera
2011-06-17, 14:31
Medlem
stalinpannkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neonode
Då ni feminster gör allt för att feminisera männen i samhället borde ju kvinnomännen sk shemales stå väldigt högt i kurs hos er då ni verkar sky det manliga på alla plan.

Och precis där demonstrerade du dina obefintliga kunskaper i feministisk teori.
Citera
2011-06-17, 14:31
Medlem
Haha, men bara för att man vill ha ett jämställt samhälle betyder väl inte det att man vill ha en feminin kille?
Tror du har missförstått vad feminism handlar om...
Citera
2011-06-17, 14:32
Medlem
Bones666s avatar
Citat:

In the quiet words of the Virgin Mary... come again?
Citera
2011-06-17, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kolasnara
Haha, men bara för att man vill ha ett jämställt samhälle betyder väl inte det att man vill ha en feminin kille?

Varför det? Många rabiata feminister verkar ju hata män och allt manligt då borde ju män som ser ut och beter sig som kvinnor vara den ultimata partnern för dessa rödstrumpor.
Citera
2011-06-17, 14:52
Bannlyst
Citat:
Det framgår inte av din trådstart vilket slags shemales du syftar på. I allmänhet är en shemale en transsexuell person som befinner sig nånstans i mitten av sin sex reassignment-process. En mtf-shemale brukar ha påbörjat hormonbehandling och fått kvinnobröst och andra kvinnliga kroppsdrag men har fortfarande kvar sin penis.

En ftm-shemale brukar ha genomgått bilateral mastektomi (opererat bort sina kvinnobröst) och påbörjat hormonbehandling men har ännu inte fått en penis. Så basically kan man tala om män med vaginor och kvinnor med penis, fast det är en grov förenkling och dessutom kan variera eftersom vägen innehåller många etapper. Det är lättare att diskutera om du specificerar vad det är du menar.
Citera
2011-06-17, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolasnara

Nej precis tvärtemot.

Feminister vill ha precis motsatsen till vad de själva predikar om.
Det är just det som är så jävla irriterande.

Jag har slutat ta "femenismen" på allvar.
OCh byt ut ordet femenism, det ger lätt missförstånd, och för lätt debatter åt fel håll.
Samt ger fel asocciationer.

Men det är ju bara jag.

För jämställdhet. JA TACK.
Citera
2011-06-17, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Berengar
Det framgår inte av din trådstart vilket slags shemales du syftar på. I allmänhet är en shemale en transsexuell person som befinner sig nånstans i mitten av sin sex reassignment-process. En mtf-shemale brukar ha påbörjat hormonbehandling och fått kvinnobröst och andra kvinnliga kroppsdrag men har fortfarande kvar sin penis.

En ftm-shemale brukar ha genomgått bilateral mastektomi (opererat bort sina kvinnobröst) och påbörjat hormonbehandling men har ännu inte fått en penis. Så basically kan man tala om män med vaginor och kvinnor med penis, fast det är en grov förenkling och dessutom kan variera eftersom vägen innehåller många etapper. Det är lättare att diskutera om du specificerar vad det är du menar.
Du syftar på transexuella, "shemales" eller "transmen" är begrepp på personer som valt att stanna "mittimellan" sas.

Syftar framför allt på "kvinnomän" dvs män som genom hormonbehandlingar och kosmetiska operationer förvandlad sina kroppar så stt de ser helt kvinnliga ut förutom att de behällit sitt könsorgan, transmän är det motsatta, kvinnor som maskuliniserat sina kroppar genom hormonbehandlingar och operationer så att de ser helt manliga ut förutom mellan benen.

Menar att efter som framför allt de mest rabiata faministerna borde fördra shemales framför riktiga män just pga av att de är så kraftigt feminiserade då de verkar avsky allt manligt. Då borde de ju lättare kunna få sina ultimata jämlika relationer.
Citera
2011-06-17, 16:07
Medlem
Citat:
Varför det? Många rabiata feminister verkar ju hata män och allt manligt då borde ju män som ser ut och beter sig som kvinnor vara den ultimata partnern för dessa rödstrumpor.

Visst, finns det manshatande feminister och dessa kan inte jag svara för. Men att vara feminist är inte lika med att vara manshatare, enligt min mening.

Citat:
Ursprungligen postat av leading
Nej precis tvärtemot.

Feminister vill ha precis motsatsen till vad de själva predikar om.
Det är just det som är så jävla irriterande.

Jag har slutat ta "femenismen" på allvar.
OCh byt ut ordet femenism, det ger lätt missförstånd, och för lätt debatter åt fel håll.
Samt ger fel asocciationer.

Men det är ju bara jag.

För jämställdhet. JA TACK.

Okej, jag förstår vad du menar, typ att feminism inte handlar om att vara jämlika utan att kvinnor är bättre än män. Vem kan glömma det sjuka "män är djur" citatet...
Det är inte min uppfattning om vad feminism står för, men jag håller med dej att ordet feminism blivit snedvridet och kan tolkas lite hur som helst, oftast till det negativa. Jämställdhet är nog ett bättre ord som kanske inte misstolkas lika lätt.
Citera
2011-06-17, 16:22
Medlem
Det är nog inte omöjligt att en feminist tänder på en shemale.
Fast, det behöver nog inte handla om att hon/han är feminist.

Feminismen i sig är ju ingen sexuell läggning utan det handlar ju mer om
jämställdhet mellan könen.

Det här med att feminismen försöker göra killar mer feminima.
Vad får dig att tro det?
Såvitt jag vet så finns det olika inriktningar.
Och en annan sak, dra inte alla över en kam.
Citera
2011-06-17, 17:00
Bannlyst
Vad feminister tänder på har jag ingen aning om, har dock aldrig hört att de tänder på shemales mer än andra. Dock verkar många i den här forumdelen ha mycket sexuella känslor och tankar kring feminister.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in