Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-18, 02:48
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExtremParanoia
Annie Lööf var på mötet iår. Blir hon nästa statsminister tro?

Centerpartiet ligger runt 8% normalt (något bättre senaste månaderna) och försöker profilera sig som ett borgerligt miljöparti.

Knappast.
Citera
2017-07-18, 20:11
  #146
Medlem
ExtremParanoias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Centerpartiet ligger runt 8% normalt (något bättre senaste månaderna) och försöker profilera sig som ett borgerligt miljöparti.

Knappast.
Det är 1 år kvar till valet. Om S, M & C bildar regering för att stänga ur SD finns det väll chans att hon blir minister? Så kan projektet att byta ut det svenska folket fortgå utan problem, som globalisterna vill.
__________________
Senast redigerad av ExtremParanoia 2017-07-18 kl. 20:13.
Citera
2017-07-18, 22:19
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExtremParanoia
Det är 1 år kvar till valet. Om S, M & C bildar regering för att stänga ur SD finns det väll chans att hon blir minister? Så kan projektet att byta ut det svenska folket fortgå utan problem, som globalisterna vill.

Ja, om högern, centern och vänstern bildar regering så är det troligt att partiledaren från centern får en central roll.
Statsminister var dock din fråga, och även i detta otänkbara scenario är det mycket osannolikt att 8%-partiet får statsministerposten.

Miljöpartiet (7%) fick rätt trevliga poster 2014, men att Fridolin/Romson skulle bli statsminister fanns knappast på kartan.


Som du säger, det är ett år kvar. Jag lovar att komma ihåg tråden och påminna dig om detta, så att du får skratta åt mig när Bilderberggruppens världsdominans bevisas i att Lööf blir statsminister.
Citera
2017-07-19, 18:41
  #148
Medlem
ExtremParanoias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Ja, om högern, centern och vänstern bildar regering så är det troligt att partiledaren från centern får en central roll.
Statsminister var dock din fråga, och även i detta otänkbara scenario är det mycket osannolikt att 8%-partiet får statsministerposten.

Miljöpartiet (7%) fick rätt trevliga poster 2014, men att Fridolin/Romson skulle bli statsminister fanns knappast på kartan.


Som du säger, det är ett år kvar. Jag lovar att komma ihåg tråden och påminna dig om detta, så att du får skratta åt mig när Bilderberggruppens världsdominans bevisas i att Lööf blir statsminister.
Hahaha vi får väll se helt enkelt. Om hon blir minister kommer jag inte kunna tveka det minsta längre om globalisternas makt och inflytande över världen.
Citera
2017-07-20, 15:05
  #149
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtremParanoia
Annie Lööf var på mötet iår. Blir hon nästa statsminister tro?
Annie Lööf blev inbjuden i syfte att imponera på henne, göra henne mer välvilligt inställd till ett regeringssamarbete (bryta från Alliansen alltså).
Man kan väl säga att inbjudan fungerade i stil med hur mutor vanligtvis förväntas fungera ...

Men någon statsminister finns det ingen möjlighet för henne att bli.

och varför skulle hon?
Dvs orsaken till att Centerpartiet fött högre opinionssiffror beror inte på att svenska väljarna plötsligt blivit blixtförälskade i Annie Lööf och Centerpartiet.
Utan det handlar om sk "aktiv opinionsundersökning".

Samma valkampanjstaktik som användes inför USA-valet alltså.
Fungerar i stil med "Som man frågar får man svar" ... tillsammans med ett väl utvalt underlag (fråga Rätt grupper alltså).

Förhoppningarna är att väljarna ska läsa det och sen Tro att det är så opinionen verkligen ser ut, och då välja att Antingen avstå sin röst (oom man tänkt rösta på den som pekades ut som "förloraren"), eller bli inspirerad till att rösta på den nye "segraren".


Problemet är ju att det är långt ifrån en säker metod.
Som vi såg i USA-valet så misslyckades ju Kapitalt.
De som ville rösta på Trump/Republikanerna struntade fullständigt i vad opinionssiffrorna visade, de hade redan bestämt sig och inget kunde få dem att ändra sig (iaf inte manipulerade opinionssiffror).


Jag är i stort sett 100% säker på att det är så i Sverige också angående Annie Lööfs ökning, och Moderaternas minskning.

För det är helt enkelt För Bra För Att Vara Sant.
Dvs Exakt samtidigt som Kinberg-Batra började prata "väl" om Sverigedemokraterna - så började opinionssiffrorna att röra på sig på ett sätt som gick Tvärs Emot de Fleråriga, Stabila trenderna.

För Moderaternas sympatisörer hade ju Alltid varit de som varit som allar mest välvilligt inställda till SD (alltifrån att "släppa in den i finrummet, börja tala med dem, samarbeta med dem, fälla regeringen tillsammans med dem osv).
Så då är det faktiskt något som inte riktigt stämmer när opinionssiffror Helt Plötsligt börjar visa det direkt Motsatta (direkt efter att Moderatledaren talat positivt om SD - gjort precis vad M-sympatisörerna alltså hela tiden hade Velat).


Till detta hör ju det faktum att Centerpartiet Flera gånger agerat stödparti åt Socialdemokraterna.



Men - Valet kommer att visa den Verkliga Sanningen.
och då, när valresultatet blivit känt, så är jag, som sagt, fullt övertygad om att siffrorna kommer att harmoniseras med "det vanliga".
och det innebär att Centerpartiets resultat kommer att hamna Långt under det opinionssiffrorna redovisar idag.

För jag tror faktiskt inte att väljarna låter sig bli så lurade.
Varför skulle svenskar vara mer lättledda än amerikaner tex?


och varför skulle just Bilderberg-mötet ha något med detta att göra?
Den svenska Socialdemokratin är ju hur kapabla som helst att planera det.

EU däremot, de har säkert fingrar djupt nere i syltburken. Eller Åtminstone Tyskland (som Sverige verkar ha vikt sig för så totalt).
Citera
2017-07-29, 12:52
  #150
Medlem
För många hänger upp sig på deltagarlistan vilket förstås är syftet. Det som diskuteras på de här mötena bakom stängda dörren är det ytterst, ytterst få som har insyn i och absolut inget som någon svensk politiker får ta del av. Varför svenska politiker bjuds in är endast för att Herr Wallenberg eller annan svensk företagsledare vill utföra lite påtryckningar bakom stängda dörrar.

Löfven med fler har varit inbjudna på senare år för att driva igenom vapenavtalet och för att reparera de frostiga relationerna med Saudiarabien, inget annat. Det är även ett sätt för svenska företagsledare (Wallenbergarna är ständigt deltagande) att bekanta sig och skaffa inflytande hos de här politikerna.

En kollega till farsan flögs in på ett möte på 80-talet för att prata om nationalekonomi, lika snabbt som han kom dit så flögs han tillbaks igen, helt ofarligt. Men det säger inte så mycket då minst 60-70% av deltagarna som bjuds in endast är där för att diskutera saker som ligger i linje med den kompetens de besitter.

De fasta deltagarna på de här mötena är de som verkligen försöker påverka världen och länder till deras fördel och vad de diskuterar är det inte många som känner till.
Citera
2018-06-22, 05:21
  #151
Medlem
Tronkans avatar
vill sätta lite liv i min tråd. för nu börjar det fan närma sig.
jag tror, precis som jag skrev för över 1 år sedan...vinner allianser så är Annie statsminister. vilket det antagligen
synpunker? är ganska eller rättare sagt jävligt säker på detta.
Citera
2018-07-31, 11:28
  #152
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tronkan
...vinner allianser så är Annie statsminister. vilket det antagligen
synpunker?


Excellent tråd-bump!

Rödtotten (c) är nästa Sta'ssminister, säkert som Expo är sprungen ur Afa. Och de' int' ba' om allianser (alla lika) "vinner".

Plan A: Svetsarn, Mad dalena, Mp, F! & V(pk) "vinner". Rödtotten (c) blir allas vår Min ister.
Plan B: Borgarna featuring Lille Ulf (m), Majorn (L) och Ebba Busk Tour (kd) "vinner". Rödtotten (c) blir allas vår Min ister.

Ms. Annie har het enkelt av Bilderberg fått den denifitiva Äran, få agera Galg-hjons-figur, för Världs mackten.
Citera
2020-05-07, 17:11
  #153
Medlem
Vilka vet man med säkerhet har deltagit utan svenska politiker de senaste 20 åren?
Bildt
Annie Lööf
Reinfeldt
Kristersson
Löfven
fler??

Sjöstedt har jag för mig, men minns ej vart eller om jag sett bevis...?
Miljöpartiet är ett stort frågetecken. Tror ej någon från MP har deltagit..?
Ebba TROR jag ej detagit. Har ej sett något som tyder på det iaf.

Nooshi, Sabuni, Åkesson har ej deltagit.
(det är färre partiledare än förut, vilket är positivt)
Citera
2020-05-07, 19:19
  #154
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnkAnus
Vilka vet man med säkerhet har deltagit utan svenska politiker de senaste 20 åren?
Bildt
Annie Lööf
Reinfeldt
Kristersson
Löfven
fler??

Sjöstedt har jag för mig, men minns ej vart eller om jag sett bevis...?
Miljöpartiet är ett stort frågetecken. Tror ej någon från MP har deltagit..?
Ebba TROR jag ej detagit. Har ej sett något som tyder på det iaf.

Nooshi, Sabuni, Åkesson har ej deltagit.
(det är färre partiledare än förut, vilket är positivt)

Sjöstedt tror jag INTE har varit där - han verkar inte gilla Bilderberg: https://www.youtube.com/watch?v=BKrliZIcP5I

Men några svenska politiker som definitivt varit där (efter en enkel googling) är:

Carl Bildt
Jan Björklund
Anders Borg
Urban Bäckström
Gunilla Carlsson
Carin Jämtin
Ulf Kristersson
Anna Lindh
Stefan Löfven
Annie Lööf
Maud Olofsson
Leif Pagrotsky
Göran Persson
Fredrik Reinfeldt

Åsså kungen - klassas förstås inte som "politiker" men han är ju i alla fall statschef..


EDIT: missade din klausul om de senaste 20 åren - sorterar därför ut dessa ur listan:
Tage Erlander
Arne Geijer
Mauricio Rojas
Mona Sahlin
Pehr G. Gyllenhammar
Ines Uusmann
Thorbjörn Fälldin
Gunnar Sträng
Krister Wickman
Staffan Burenstam Linder
Olof Palme
Björn Rosengren
Anders Thunborg
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2020-05-07 kl. 19:38.
Citera
2020-05-07, 21:07
  #155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Sjöstedt tror jag INTE har varit där - han verkar inte gilla Bilderberg: https://www.youtube.com/watch?v=BKrliZIcP5I

Men några svenska politiker som definitivt varit där (efter en enkel googling) är:

Carl Bildt
Jan Björklund
Anders Borg
Urban Bäckström
Gunilla Carlsson
Carin Jämtin
Ulf Kristersson
Anna Lindh
Stefan Löfven
Annie Lööf
Maud Olofsson
Leif Pagrotsky
Göran Persson
Fredrik Reinfeldt

Åsså kungen - klassas förstås inte som "politiker" men han är ju i alla fall statschef..


EDIT: missade din klausul om de senaste 20 åren - sorterar därför ut dessa ur listan:
Tage Erlander
Arne Geijer
Mauricio Rojas
Mona Sahlin
Pehr G. Gyllenhammar
Ines Uusmann
Thorbjörn Fälldin
Gunnar Sträng
Krister Wickman
Staffan Burenstam Linder
Olof Palme
Björn Rosengren
Anders Thunborg
Tack.. Hmm.. jag har samma känsla gällande sjöstedt, men vette fan asså - han kan ha varit med, eller inte.. OM han varit med, så känns han iaf inte 100% lojal mot dem, då V på senaste veckorna har hjälpt M KD SD att rösta ned viktiga motioner för regeringen... ska vi helt enkelt utgå från att sjöstedt inte deltagit i BB?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback