Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2011-09-20, 05:21
  #61
Medlem
nokssons avatar
Jag har tankt att inforskaffa mig en iMac i framtiden.Jag har en fraga angaende skarmen.

Jag har last har pa FB och pa andra mac hemsidor att iMacs skarm brukar ga kaput pga varmen efter 1 ar eller sa.

Stammer det? Jag anvander iMac pa universitet och gillar de skarpt.

Tror ni i nasta uppdateringen, far den billigaste iMac en hdd pa 1tb? 500 GB kanns for lite.
Citera
2011-09-20, 05:33
  #62
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorebf
Jag tycker det är lite underligt att man tar fram "form på datorn" som ett argument.
Då är man enbart ute efter att visa alla andra hur fin dator man har. Köp en guldkedja o sätt runt halsen istället.

När jag köper dator så vill jag ha en funktionell dator. En dator som kan visa saker på min skärm på ett snabbt och exakt sätt. Inte sitter jag o stirrar på min datorlåda :P

Sitter macanvändarna med en kärleksfull blick i ögonen (och kanske en liten tår oxå ) o klappar sin dator? "du är så vacker min lilla macintosh"

Det är trots allt insidan som räknas, vad man än ska göra med datorn.
Köp en PC och installera ubuntu på den, så blir du garanterat HELNÖJD.
De flesta PCprogrammen funkar i Ubuntu om man installerat Wine.
Vill man ha lite tuffa effekter så installerar man även compiz.

Jag ler ganska ofta när jag ser min oerhört vackra imac på mitt vackra bord i mitt vackra rum. Varför skulle inte en teknikpryl kunna vara vacker för?
Jag kombinerar utseende och prestanda med min imac, varför måste jag välja?
mmm blir säkert jättenöjd med ubuntu, växer ju så det knakar. Alla switchar.
Citera
2011-09-20, 07:03
  #63
Medlem
cerns avatar
Köp den dator du tycker verkar kraftfullast men ska du ha windows så var redo på att ägna stor tid åt virusprogram osv.. Mycket bök helt enkelt.
Citera
2011-09-20, 08:49
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Köp den dator du tycker verkar kraftfullast men ska du ha windows så var redo på att ägna stor tid åt virusprogram osv.. Mycket bök helt enkelt.

Ja om man är helt blåst så kanske det kan ta upp emot en kvart, annars så fixar man det på mindre än 5 minuter.
Citera
2011-09-20, 10:32
  #65
Medlem
JKaneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Köp den dator du tycker verkar kraftfullast men ska du ha windows så var redo på att ägna stor tid åt virusprogram osv.. Mycket bök helt enkelt.

Ja, det är bökigt om du använder 'virusprogram'. Prova använda antivirusprogram så kanske det blir aningen lättare.

Förstår att du har problem med Windows.
Citera
2011-09-20, 10:58
  #66
Medlem
Mac=It just works
Windows=Ett evigt fixande med en massa jävla fel
Linux=It just works, men ska du trixa och konfigurera själv så får du vara beredd på fel i windowsklass.


Jag tycker du ska köpa en PC, är du lite bra på datorer kan du installera OS X på den och på så sätt få en billig Mac, kallas Hackintosh.
Citera
2011-09-20, 11:33
  #67
Medlem
twinkybois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noksson
Jag har tankt att inforskaffa mig en iMac i framtiden.Jag har en fraga angaende skarmen.

Jag har last har pa FB och pa andra mac hemsidor att iMacs skarm brukar ga kaput pga varmen efter 1 ar eller sa.

Stammer det? Jag anvander iMac pa universitet och gillar de skarpt.

Tror ni i nasta uppdateringen, far den billigaste iMac en hdd pa 1tb? 500 GB kanns for lite.

Stämmer absolut inte... det är inget vanligt fel iallafall.
Citera
2011-09-20, 11:42
  #68
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JKaned
Ja, det är bökigt om du använder 'virusprogram'. Prova använda antivirusprogram så kanske det blir aningen lättare.

Förstår att du har problem med Windows.
jaja antivirusprogram. Det tar ett tag sen måste man uppdatera dessa program och hålla på. "Jamen tanka NOD32 så löser sig allt" kommer folk med som argument men det gäller bara i 20 dagar sen måste man betala för programmet.

Antivirusprogram:kostar pengar och tar tid.
Citera
2011-09-20, 11:50
  #69
Medlem
JKaneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
jaja antivirusprogram. Det tar ett tag sen måste man uppdatera dessa program och hålla på. "Jamen tanka NOD32 så löser sig allt" kommer folk med som argument men det gäller bara i 20 dagar sen måste man betala för programmet.

Antivirusprogram:kostar pengar och tar tid.

Eller så laddar man ned ett gratis och uppdaterar det automatiskt? Det går också.

Det blir vad man gör det till.
Citera
2011-09-20, 12:03
  #70
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
jaja antivirusprogram. Det tar ett tag sen måste man uppdatera dessa program och hålla på. "Jamen tanka NOD32 så löser sig allt" kommer folk med som argument men det gäller bara i 20 dagar sen måste man betala för programmet.

Antivirusprogram:kostar pengar och tar tid.
Microsoft Security Essentials = drar knappt CPU eller RAM, helt gratis. Uppdaterar sig själv varje dag
Avast Free = Drar lite mer CPU och RAM, helt gratis. Bättre hit detection än MSE
Citera
2011-09-20, 13:55
  #71
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noksson
Jag har tankt att inforskaffa mig en iMac i framtiden.Jag har en fraga angaende skarmen.

Jag har last har pa FB och pa andra mac hemsidor att iMacs skarm brukar ga kaput pga varmen efter 1 ar eller sa.

Stammer det? Jag anvander iMac pa universitet och gillar de skarpt.

Tror ni i nasta uppdateringen, far den billigaste iMac en hdd pa 1tb? 500 GB kanns for lite.

Ett problem jag aldrig hört om förut. Själv har jag en imac som är drygt 2 år gammal, och den fungerar helt felfritt fortfarande.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback