Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-16, 16:28
  #1
Medlem
JM-Jarres avatar
Precis som topic lyder, är det några här på flashback som kommer att äntra "Sällskapets" hus för att slå klackarna i taket och rulla hatt med sina gelikar inom adeln?

Fick min inbjudan idag och undrar egentligen om jag kommer att bli den enda flashbackaren på plats!

Någon som har varit med innan? Jag har haft oturen (eller turen) att ha varit bortrest vid varje RAUK-bal så jag vill veta lite om hur stämningen brukar vara på dessa festiviteter.

Jag vet inte var jag ska lägga tråden så den får ligga här i sista utvägen tills någon mod flyttar den till något bättre ställe!
Citera
2011-06-16, 23:39
  #2
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Vi testar en flyttning.


SU -> Subkulturer och socioekonomiska livsstilar
/Mod
Citera
2011-06-19, 15:11
  #3
Medlem
big.spenders avatar
En god vän till mig bad mig vara hennes +1 men är själv inte adel, är lite ambivalent av uppenbara skäl, skulle det vara ett problem att komma som icke adel tror du? Förstår att det är svårt då du inte har varit där innan men kanske du kanske varit på liknande evenemang?

har inga problem att föra mig som fint folk och sitter på en rejäl förmögenhet jag ärvt men är sitter varken på en titel som greve, friherre eller baron
Citera
2011-06-20, 18:31
  #4
Medlem
JM-Jarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av big.spender
En god vän till mig bad mig vara hennes +1 men är själv inte adel, är lite ambivalent av uppenbara skäl, skulle det vara ett problem att komma som icke adel tror du? Förstår att det är svårt då du inte har varit där innan men kanske du kanske varit på liknande evenemang?

har inga problem att föra mig som fint folk och sitter på en rejäl förmögenhet jag ärvt men är sitter varken på en titel som greve, friherre eller baron


Det är absolut OK att komma som icke-adlig.
Citera
2011-06-22, 00:02
  #5
Medlem
Funderarmusens avatar
Haha grymt! Fest med gelikar inom adeln


Hade jag fått äran att besöka denna fina företeelse skulle jag ha sett till att spetsa bålen med ecstasy
Citera
2011-06-26, 15:55
  #6
Medlem
JM-Jarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funderarmusen
Haha grymt! Fest med gelikar inom adeln


Hade jag fått äran att besöka denna fina företeelse skulle jag ha sett till att spetsa bålen med ecstasy


Det skulle jag inte säga nej till!
Citera
2011-06-27, 03:07
  #7
Medlem
Funderarmusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JM-Jarre
Det skulle jag inte säga nej till!


Nästa fest är du bjuden!
Citera
2011-07-28, 15:01
  #8
Medlem
.carls avatar
Jag vill också bli bjuden. Varför är jag inte adlig?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback