• 1
  • 2
2011-06-16, 13:01
Medlem
spoilers avatar
"Den skånske fotbollsspelaren är i dag i 40-årsåldern. Under sin karriär representerade han ett par allsvenska klubbar.

Bakgrunden till att mannen nu åtalats är att hans tonårige son stal ett guldhalsband hemma och sålde detta för 3 000 kronor till en guldaffär vid Möllevångstorget i Malmö.

När fotbollsspelaren fick reda på detta tog han vid lunchtid den 18 september förra året med sig sonen och dennes mamma till guldaffären
Innehavaren till guldaffären uppger i polisförhör att familjen väntade till affären var tom på kunder. Därefter gick fotbollspelaren fram till butiksdisken och frågade efter guldhalsbandet.

Affärsinnehavaren säger att han inte förstod vad mannen menade, utan plockade fram miniräknaren och började räkna på priset för ett sådant guldhalsband. Vilket gjorde fotbollsspelaren mycket upprörd.

– Du skall förbereda dig, du ska ge mig pengar inom en vecka. Jag kommer tillbaka.

Fotbollspelaren uttalade vidare en rad hotelser och förklarade att han skulle ha halsbandet eller 20 000 kronor. Sedan tog han tag i affärsinnehavarens skjorta och dunkade hans huvud mot disken.

– Om jag inte får pengarna skall jag ta dig, sedan skall jag leta upp var du bor och förinta din familj.

Därefter lämnade fotbollspelaren och hans familj affären."

http://www.skanskan.se/article/20110...essningsforsok

Låter som en färgstark familj. Någon som vet mer?
Citera
2011-06-16, 15:23
Medlem
Rudasnoddass avatar
Rent spontant känner jag Yksel Osmanovski, men då hade det kanske nämnts att han även spelat utomlands.
Citera
2011-06-16, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rudasnoddas
Rent spontant känner jag Yksel Osmanovski, men då hade det kanske nämnts att han även spelat utomlands.

Yksel är en bra bit under 40 år och har mig veterligen ingen son i tonårsåldern.
Citera
2011-06-16, 15:44
Medlem
paulsharks avatar
Yksel är 77:a.
Citera
2011-06-16, 18:08
Medlem
Räknas 74or att vara i 40-årsåldern?

I sådana fall passar Fylle Thylle in, han har spelat bla för AIK, Malmö FF och Trelleborg.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mattias_Thylander

Har dock ingen aning om han har familj eller var han bor.
Citera
2011-06-16, 18:17
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finn
Räknas 74or att vara i 40-årsåldern?

I sådana fall passar Fylle Thylle in, han har spelat bla för AIK, Malmö FF och Trelleborg.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mattias_Thylander

Har dock ingen aning om han har familj eller var han bor.

Han bor i Höllviken utanför Malmö och har familj, så han kan inte uteslutas.
Citera
2011-06-17, 22:11
Medlem
CompleteControls avatar
Jonas Wirmola bor väl i Skåne, men är inte skåning. Annars
har han ju lite skumma grejer i bagaget....40+, vet inte
om han har tonårsson.
Citera
2011-06-17, 23:39
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
När fotbollsspelaren fick reda på detta tog han vid lunchtid den 18 september förra året med sig sonen och dennes mamma till guldaffären.

Jag tolkar detta som att han är "plastpappa", är det någon mer som gör samma tolkning?
Citera
2011-06-18, 00:42
Medlem
spoilers avatar
Carsten Olausson? Är väl dömd för häleri eller dylikt, född -71.
Citera
2011-07-08, 23:55
Medlem
Bump!

Ingen som vet nått?
Citera
2011-07-09, 14:19
Bannlyst
Snart en månad sen det hände och inget nytt på fronten. Inte likt fb.
Citera
2011-07-09, 19:58
Medlem
Jonnie Fedel? Han är ju över 40 och har ett ganska så hett temperament.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in