Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-06-16, 16:51
  #13
Medlem
Poliser klarar sig alltid undan, det är mycket därför distansieringen mellan polis och medborgare växer, människor ser orättvisa och tar avstånd.

Rikspolistyrelsen gör sig enbart en björntjänst när dom gör så här.
Jag säger mer utbildning, högre krav och bättre betalt då slipper man förhoppningsvis vissa rötägg och få in bättre människor i yrket.
Men om man missbrukar sin makt som polis eller gör dumheter som detta då är det direkt av med jobbet samt fängelse utan snack.
Citera
2011-06-17, 08:40
  #14
Medlem
VeganJans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Praxis vid promille på 2,20 är 18 månaders återkallelse....

Oki doki. Då blir det till att köra upp igen va?
Citera
2011-06-17, 09:05
  #15
Medlem
endloss avatar
Det kan finnas faktorer som media utelämnar/inte har tillgång till men som kan spela stor roll i arbetsgivarens bedömning. Till exempel kan rattfyllan skett under sjukdom, och då syftar jag på hypomani, svår depression, psykos eller liknande.
Citera
2011-06-17, 09:26
  #16
Medlem
brynarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PoxW
Poliser klarar sig alltid undan, det är mycket därför distansieringen mellan polis och medborgare växer, människor ser orättvisa och tar avstånd.

Rikspolistyrelsen gör sig enbart en björntjänst när dom gör så här.
Jag säger mer utbildning, högre krav och bättre betalt då slipper man förhoppningsvis vissa rötägg och få in bättre människor i yrket.
Men om man missbrukar sin makt som polis eller gör dumheter som detta då är det direkt av med jobbet samt fängelse utan snack.

Det är ju inte polisen som avgör detta, åker du dit för rattfylla FÅR DU INTE avskeda. Oavsett om man är polis eller läkare eller nått annat. Det klassas som en sjukdom och behandling skall erbjudas. Endast om du blivit erbjuden behandling och du fortsätter köra i fyllan så kan du få sparken.

Allt på denna jord är inte polisens fel vettu
Citera
2011-06-17, 15:54
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brynarn
Det är ju inte polisen som avgör detta, åker du dit för rattfylla FÅR DU INTE avskeda. Oavsett om man är polis eller läkare eller nått annat. Det klassas som en sjukdom och behandling skall erbjudas. Endast om du blivit erbjuden behandling och du fortsätter köra i fyllan så kan du få sparken.

Allt på denna jord är inte polisens fel vettu

I stand corrected...
Citera
2011-06-17, 19:49
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeganJan
Oki doki. Då blir det till att köra upp igen va?
Ja det blir det. Teoriprov+ körprov. Och en massa krångel med läkarintyg under ett par års tid...
Citera
2011-06-17, 20:33
  #19
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Praxis vid promille på 2,20 är 18 månaders återkallelse....

Nja, 24 månader tror jag. Och en månads fängelse (fotboja).
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback