Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-15, 19:04
  #1
Medlem
AbsentMindeds avatar
Har köpt en helt ny Ps3 kontroll och får den inte att funka, när jag tycker på runda knappen i mitten för att starta den så blinkar den bara i några sekunder sedan stängs den av. Någon som har några tips på vad jag ska göra?

MVh
Citera
2011-06-15, 19:05
  #2
Medlem
du måste ha en sån här liten sladd imellan kontrollen och ps3t första gången du använder den för att den behöver synca
Citera
2011-06-16, 00:20
  #3
Medlem
sodis36s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av august123321
du måste ha en sån här liten sladd imellan kontrollen och ps3t första gången du använder den för att den behöver synca

Det borde nästan stå på förpackningen,
Citera
2011-06-16, 11:36
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sodis36
Det borde nästan stå på förpackningen,

Läser man manualen står det säkert att man inte bör lägga in den i mikrovågsugnen däremot.

Jag vet inte helt säkert om det är så men jag har för mig att om strömmen bryts eller kanske till och med om man stänger av ps3an med knappen så måste man synca om kontrollen. Har haft lite problem med det där vill jag minnas.
Citera
2011-06-19, 03:37
  #5
Medlem
AbsentMindeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av august123321
du måste ha en sån här liten sladd imellan kontrollen och ps3t första gången du använder den för att den behöver synca

Är det meningen att man ska få med en sådan sladd? För det fick inte jag iaf.

MVH
Citera
2011-06-19, 03:39
  #6
Medlem
AbsentMindeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shajn
Läser man manualen står det säkert att man inte bör lägga in den i mikrovågsugnen däremot.

Jag vet inte helt säkert om det är så men jag har för mig att om strömmen bryts eller kanske till och med om man stänger av ps3an med knappen så måste man synca om kontrollen. Har haft lite problem med det där vill jag minnas.

Jag vet om att man måste hålla in knappen i mitten för att ps3an ska hitta den om det är det du menar, så är det ju med andra trådlösa kontroller. Mitt problem är att när jag ska starta dosen genom att hålla in den "runda knappen i mitten" så blinkar dosan bara i typ 3 sekunder sen slocknar igen.
Citera
2011-06-19, 03:40
  #7
Medlem
AbsentMindeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SCVAbuser
min ps3 kontroll funkar felfritt.

du kanske är ett cp-barn?

Okey, totalt OT och inte speciellt givande svar. Är 18 år gräns här.


Ursäkta att det blev så många inlägg.
Citera
2011-06-19, 03:45
  #8
Avstängd
qirteros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av august123321
du måste ha en sån här liten sladd imellan kontrollen och ps3t första gången du använder den för att den behöver synca

Exakt!

Citat:
Ursprungligen postat av AbsentMinded
Är det meningen att man ska få med en sådan sladd? För det fick inte jag iaf.

MVH

Sony är snåla så man får inte med en sladd, är dock en vanlig USB 2, A - Mini sladd som kostar 60 kronor i clas ohlson.

Koppla kontrollen till ps3an först, sen sätter du igång kontrollen med den runda knappen.
Citera
2011-06-19, 06:52
  #9
Medlem
AbsentMindeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Exakt!



Sony är snåla så man får inte med en sladd, är dock en vanlig USB 2, A - Mini sladd som kostar 60 kronor i clas ohlson.

Koppla kontrollen till ps3an först, sen sätter du igång kontrollen med den runda knappen.

Okey, tack så mycket för hjälpen!
Citera
2016-10-30, 00:04
  #10
Avstängd
stor starks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsentMinded
Okey, tack så mycket för hjälpen!
Tänk att det va så änkelt!! Tusen tack! Min 3 förlorade timmar får jag väl bjuda på när man inte kollar flashback direkt..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback