2012-10-21, 07:53
Medlem
sourcecodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurvajego
Hans Erik

Så är det idag, vi är knappt 9000 medlemmar i Sverige idag. Målet är 5% av befolkningen till 2020.
Det vill säga 19 av 20 ska inte ha ett kort och du hör säkert till dom 19.
Kan inte du förklara varför du lägger ner en sån energi på något som inte är för dig.
Det skulle faktiskt vara roligt att ha den här tråden som underlag om 3 år.
Kolla runt på dom olika länder som är med och se vilka företag som har anslutit sig. Dom här skriverierna har förekommit i alla länder, konstigt att Lyoness bara fortsätter att växa och gör det i en snabbare takt hela tiden. För ett år sedan fanns det inga företag i Sverige heller, nu är det över 200 och det kommer nya varje vecka. Många av dessa företag har bara upplevt positiva saker med Lyoness, hur kommer det sig. Lyoness gör väldigt mycket gott för många människor och ja några tjänar stora pengar.
Vad är problemen, den möjligheten har ni också. Det blir bara lite svårare att tjäna pengar om man bara fokuserar på problem och att försöka hitta något negativt.
Fokuserar man på positiva saker blir livet positivare.
Fokuserar man på negativa saker blir livet mera negativt.
Det är bara tankens kraft.

Skillnaden är fortfarande att företag INTE ansluter sig utan att lyoscam bara kör trackad redirect till företags egna shop...

Kolla mina tidigare inlägg och konversation med Microsoft.
Citera
2012-10-21, 09:31
Medlem
Sourcecode

Så du menar att Kika, Omv, Baumax, Spar, Ziehlpunkt osv. Bara är trackad redirect.
Bättre kan du. Självklart går en del av nätbolagen via affiliates så är det på nästan varenda plattform.
Att du skulle få en fullständig redogörelse från ett stort bolags högsta ledning är inte särskilt troligt.
Det finns över 24 000 små företag anslutna, plus närmare 500 kedjor vara flera är störst i sin del.
Över 3000 nät bolag varav några är via affiliates och du hittar ett som är via affiliates och tror att du har avslöjat något.
Citera
2012-10-21, 10:50
Medlem
sourcecodes avatar
Citat:
Sourcecode

Så du menar att Kika, Omv, Baumax, Spar, Ziehlpunkt osv. Bara är trackad redirect.
Bättre kan du. Självklart går en del av nätbolagen via affiliates så är det på nästan varenda plattform.
Att du skulle få en fullständig redogörelse från ett stort bolags högsta ledning är inte särskilt troligt.
Det finns över 24 000 små företag anslutna, plus närmare 500 kedjor vara flera är störst i sin del.
Över 3000 nät bolag varav några är via affiliates och du hittar ett som är via affiliates och tror att du har avslöjat något.

Det är ju redan avhandlat i tråden att lyo inte är samarbetspartners med dom som dom utger sig att vara det med.
Lyo köper presentkort hos kedjorna i Sverige med intäkterna från tradedoubler genom trackade redirects från lyos hemsida.

Microsofts jurister skulle ju kolla över det hela men som sagt så var dom ju inte ens själva medvetna om detta partnerskap.

Hur som så är detta den enda tråden du har skrivit i här och då ger det även utslag på mätaren för att du betalas av lyoscam för att försöka kväva orden scam och lyoness i samma mening.
Du är betald för att "promota" lyoness helt enkelt.

Nuff said.
Senast redigerad av sourcecode 2012-10-21 kl. 11:05.
Citera
2012-10-21, 11:39
Medlem
Sourcecode

Det här är ju faktiskt roande, nu är jag betald av Lyoness också. Inte så dum tanke, tänk om man på ett så här enkelt sätt kunde bli avlönad.
Lyoness köper faktiskt sina presentkort direkt av kedjorna, det framgår tydligt i tidigare strängar.
Att dom kör via affiliates på en del nätbolag är en helt annan grej.
Jag försöker ge en annan bild av Lyoness än vad ni gör. Ingen av er är insatt, jag är ganska insatt och kan tydligt se att ni inte vet vad ni pratar om. Det blir färre och färre svar vartefter konversationen fortgår. Det är fascinerande att man lägger ner så mycket tid på att försöka slå hål på något som många jurister har granskat, vad är det som driver en.
Citera
2012-10-21, 14:57
Medlem
HansErics avatar
Citat:
Hans Erik
Kan inte du förklara varför du lägger ner en sån energi på något som inte är för dig.

Om du läst tråden hade du inte behövt ställa frågan.

Håll med om att denna tråd är väldigt informativ om Lyoness scam. Bästa informationen alt. reklamen för scamlyoness står signaturen mr lyoness för.
Citera
2012-10-21, 17:58
Medlem
HansEric

Faktiskt tycker jag inte att den är det, jag tycker att den innehåller mycket okunskap.
Det är väl det dom här forumen ska vara till för, att dela med sig av kunskap.
Det är kanske 10 personer som är aktivt negativa mot Lyoness, sen kommer det in någon enstaka person som är positiv men den personen är inte tillräckligt påläst för att kunna svara upp mot er negativa och det är väl bra när det kommer information om vad det handlar om. Då kan fler få bra information och kunna gå vidare med. Nu ska man aldrig ta ett beslut på vad man läser av anonyma skribenter på ett forum.
Citera
2012-10-21, 18:42
Medlem
UACs avatar
Citat:
Tyvärr går det inte att förklara i forum så jag rekommenderar dig att gå på ett möte.
Klart som fan att det inte går att förklara på ett forum hur man kan spendera sig till en god ekonomi. Det krävs nog ett sektmöte för att lyckas med det.

Citat:
Nu ska man aldrig ta ett beslut på vad man läser av anonyma skribenter på ett forum.
Och själv är du inte anonym?
Citera
2012-10-21, 19:01
Medlem
UAC

Det är bra att gå på ett möte, jag har varit på ganska många men ännu inte hamnat på ett sektmöte.
Det är bara lugn och saklig information om vad Lyoness handlar om.
Självklart är jag också anonym, men jag har inte sagt att folk ska ta beslut på det jag skriver om,
jag ger en annan bild av den uppfattning ni har och vill dom veta mer är det bra att gå på ett möte.
Du skulle själv ta och gå på ett så är du bättre insatt i vad du sitter och argumenterar emot.
Citera
2012-10-21, 20:50
Medlem
UACs avatar
Citat:
Du skulle själv ta och gå på ett så är du bättre insatt i vad du sitter och argumenterar emot.
För mig räcker det att läsa här om hur förespråkarna skriver att man skall spendera sig till en god ekonomi.
Citera
2012-10-22, 09:42
Medlem
Citat:
UAC

Det är just det som är det genialiska med Lyoness.
Tyvärr går det inte att förklara i forum så jag rekommenderar dig att gå på ett möte.

Det har fortfarade inte kommit in ett svar på vad Lyoness gör som är fel eller pyramidspel.
Det har kommit en massa personliga åsikter, som baserar sig på fördomar.
Har man inte kunskap så är det väldigt enkelt att sitta anonymt i ett forum och snacka pyramidspel.
Har man kunskap så baserar man inte sina uttalanden på fördomar då kommer det in lite andra aspekter.
Jag lutar mig mot dom världsledande kedjornas jurister som har granskat Lyoness och gett klartecken.
Återigen den som vill letar efter möjlighetena medan den som inte vill letar efter ursäkterna.
Lyoness är inte för alla utan bara för dom som vill lite extra.Det är helt ok att inte ta ett bonuskort men ska ni uttala er om Lyoness så skaffa er information från någon som kan, så ni vet vad ni uttalar er om

Så om jag är negativ till detta så är det för att jag inte är insatt och mina åsikter därav är subjektiva, men du som deltagit på möten och är insatt, dina åsikter skall ses som objektiva! Jag vill nog hävda motsatsen!

Jag har fått tillräckligt med information om Lyoness för att kunna avfärda det som en dålig investering. Det går säkerligen att tjäna pengar på detta, men hade jag investerat för två år sedan hade jag troligtvis inte tjänat något än då det inte verkar hänt speciellt mycket sen dess!

Liknande investeringar som detta är som du säger, att det inte är för alla, och helt klart för de som vill lite extra, men som inte har det där extra.
Citera
2012-10-22, 10:08
Medlem
escola

Självklart har du all rätt att vara negativ, inga problem men när du sprider information så överensstämmer den inte med vad Lyoness är. Det vänder jag mig lite mot.
Lyoness har fortfarande ingen investering så jag vet inte vad du snackar om, ska du tjäna pengar genom Lyoness måste du använda systemet, antingen som konsument eller som konsument och rekommendera, dvs vara med i uppbyggnaden av Lyoness i Sverige.
Alla är konsumenter men alla är definitivt inte entreprenörer.
Citera
2012-10-22, 10:31
Medlem
Citat:
escola

Självklart har du all rätt att vara negativ, inga problem men när du sprider information så överensstämmer den inte med vad Lyoness är. Det vänder jag mig lite mot.
Lyoness har fortfarande ingen investering så jag vet inte vad du snackar om, ska du tjäna pengar genom Lyoness måste du använda systemet, antingen som konsument eller som konsument och rekommendera, dvs vara med i uppbyggnaden av Lyoness i Sverige.
Alla är konsumenter men alla är definitivt inte entreprenörer.

Så du menar att de 2000 euro jag skulle betala (= investera) för att bli Business Partner inte stämmer? Har ni ändrat hela upplägget nu, eller är det några som försökt blåsa mig, i Lyoness namn

Eller är du inte så insatt ändå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in