2020-07-21, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Orkar inte läsa tråden?

Men som svar på din fråga...

Hypotetisk bör ett par klappmongon blivit rika runt 2011 när företaget hörjade för första gången i Sverige.

NU är det i princip helt omöjligt att ens göra sig en hacka.

Dels vet alla vad google är , och googla på Lyoness/myWorld/Cashback World o.s.v. så framkommer alla bluffar.
Sedan är det svårt att sälja ett medlemskap - vad skall du sälja?

- "Hej , jag har ett medlemskap att sälja dig! DU tjänar pengar om du säljer fler medlemskap - och det gör dom under dig också , samtidigt som du sen kan leva på playan av din passiva inkomst"

-"Vad får man med medlemskapet?"

- "Ett bonuskort som gör att du får handla billigare på butiker i hela världen"

- "I vilka butiker då? IKEA? McDonalds? Stadium? OKQ8? Och hur mycket billigare?"

-"Ehhhh , snarare butiker som "Mormors lanthandel i Borås""

Försök pitcha det här Ponzi spelet och tjäna pengar du....

Speciellt med alla bonuskort som redan finns på marknaden och som redan diskuterats i tråden...
"Det blir dyrare att handla med Lyoness än att handla vanligt med sunt förnuft"

Jag försökte faktiskt hitta men lyckades inte komma på bra sökning och gav upp efter ett par sidors läsande. Men jag uppskattar att du svarade! Trist att se folk gå på scammen och kanske även investera och förlora pengar.

För min bekant är det Lyconet det gäller och jag känner personen inte alls bra så är lite osäker om det kanske är ens civil duty att försöka varna om scammen. Troligen mottas det bara fientligt och defensivt, har försökt tidigare med en onecoin-bekant. Men jag testar om det ändå verkar rätt troligt att personen går back på det!
Citera
2020-07-22, 01:11
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av APJ
Jag försökte faktiskt hitta men lyckades inte komma på bra sökning och gav upp efter ett par sidors läsande. Men jag uppskattar att du svarade! Trist att se folk gå på scammen och kanske även investera och förlora pengar.

För min bekant är det Lyconet det gäller och jag känner personen inte alls bra så är lite osäker om det kanske är ens civil duty att försöka varna om scammen. Troligen mottas det bara fientligt och defensivt, har försökt tidigare med en onecoin-bekant. Men jag testar om det ändå verkar rätt troligt att personen går back på det!

Vet inte hur insyltad din bekant är, men min bekant är en person jag står rätt nära egentligen, men det finns inget utrymme för kritiskt tänkande där. Det är det enda budskapet att dom hjälper oss att spara pengar genom att vara lojala, och så kan det vara, men för mig lyser alla varningslampor så jag hoppar över det sparande dom pysslar med.
Jag tycker att det låter som att personen har blivit hjärntvättad nästan, läskigt...

Ifall detta nu är så bra som dom säger, så kan ju vi som tvivlar idag hoppa på om ett år eller två, då vi har bevis på hur bra det har gått...
Citera
2020-07-22, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av APJ

Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Vet inte hur insyltad din bekant är, men min bekant är en person jag står rätt nära egentligen, men det finns inget utrymme för kritiskt tänkande där. Det är det enda budskapet att dom hjälper oss att spara pengar genom att vara lojala, och så kan det vara, men för mig lyser alla varningslampor så jag hoppar över det sparande dom pysslar med.
Jag tycker att det låter som att personen har blivit hjärntvättad nästan, läskigt...

Ifall detta nu är så bra som dom säger, så kan ju vi som tvivlar idag hoppa på om ett år eller två, då vi har bevis på hur bra det har gått...

Fråga era polare "Hur lyckas du spara pengar med detta medlemskap?"

Ni lär få en rätt fin utläggning som bara hjärntvättade klappmongon och sektmedlemmar klara av.
Men kontentan och de faktiska argumentet är...

"Om en köpare går på COOP/ICA Maxi/Stadium/Intersport/IKEA o.s.v. så får köparen sina varor mycket billigare än de små butiker som Lyconet/Cashback World/Lyoness/MyWorld har anslutna.
Den kickback som Lyconet/Cashback World/Lyoness/MyWorld ger , den blir fortfarande inte billigare än när jag går och handlar.
Dessutom så får köparen kickback på dessa kedjor i deras egna bonussystem.

Och varför har Lyconet/Cashback World/Lyoness/MyWorld strulat så mycket med presentkorten? Dessutom , vem i dagens samhälla vill hålla på med att beställa presentkort för att betala sina vardagliga utgifter? Presentkort på Circle K när det finns kort med kickback så behöver man inte hålla på med ytterligare kort + beställa presentkort , alldeles för tidskrävande.

Och som två sista saker... Vilket seriöst företag blir tvingade att återbetala massa summor till sina kunder för att man som företag skriver alldeles för konstiga avtal (Terms & Conditions) och när detta blev fastslaget i domstol så bytte man företagsnamn?
Lyconet/Lyoness/Cashback World/MyWorld o.s.v. Vad heter företaget egentligen?

Och varför ser man inte till att lösa problemet i Norge där man är helt förbjuden att bedriva verksamhet eftersom det är sett som pyramidspel då mer än 50% av företagets inkomster bestod av medlemmar som köpte "molnandelar" eller "rabattkuponger".
Om företaget var seriöst skulle företaget helt enkelt ta bort hela "molnandelarna" så kunder verksamheten fortsätta.
Att sedan företaget skulle förlora c:a 81% av inkomsten i Norge (Och alla andra länder) är dock ett bevis på att detta företag är ett Ponzi upplägg - eftersom dessa 81% är det som bär företaget och ser till att bonusar till de som värvar medlemmar fortfarande klaras av att betalas ut"

Källa: https://lottstift.no/content/uploads..._kjennelse.pdf

"Retten legger til grunn at de fleste deltakere/markedsførere i Lyconet har betalt for å kjøpe
rabattkuponger/kundeskyer. I Lotterinemndas vedtak er dette konkretisert til at 13.528 av
16.617 markedsførere i Norge per 1. desember 2017 har kjøpt rabattkuponger eller andel i
kundeskyer. Dette utgjorde således 81% av alle de daværende deltakerne i Lyconet.
Etter bevisførselen kjøpte deltakerne i Lyoness i 2016 rabattkuponger og andeler i
kundeskyer for til sammen kr. 166.941.074,-. Lotteritilsynet har beregnet at det samme år
ble tilbakebetalt rabattkupongsaldo for kr. 11.400.000,-. "
Citera
2020-08-19, 09:51
Medlem
Godis tycks vara det nya inom bluff och båg. Här gör två nöjda presidenter ett försök att locka medlemmar till Lyoness/Cashbackworld eller vad de nu heter med godis och de gör det med förevändningen om att göra en insats för det lokala föreningsslivet, what!? https://www.hd.se/2020-06-14/godisbu...foreningslivet (låst)

”Den nya verksamheten hoppas på sikt kunna göra en insats för föreningslivet. Detta genom att ge ett bidrag till lokala föreningar samtidigt som medlemmarna får rabatt på inköpen.”

De vill alltså fresta småföreningar och deras medlemmar till Lyoness/Cashbackworld-paradiset med godis, chips och läsk.

MEN det finns hopp, föreningarna har synat bluffen.
”Godismästarna har varit i kontakt med ett par föreningar, men hittills finns inga överenskommelser.”
Citera
2020-08-19, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xema
Godis tycks vara det nya inom bluff och båg. Här gör två nöjda presidenter ett försök att locka medlemmar till Lyoness/Cashbackworld eller vad de nu heter med godis och de gör det med förevändningen om att göra en insats för det lokala föreningsslivet, what!? https://www.hd.se/2020-06-14/godisbu...foreningslivet (låst)

”Den nya verksamheten hoppas på sikt kunna göra en insats för föreningslivet. Detta genom att ge ett bidrag till lokala föreningar samtidigt som medlemmarna får rabatt på inköpen.”

De vill alltså fresta småföreningar och deras medlemmar till Lyoness/Cashbackworld-paradiset med godis, chips och läsk.

MEN det finns hopp, föreningarna har synat bluffen.
”Godismästarna har varit i kontakt med ett par föreningar, men hittills finns inga överenskommelser.”

Eller hur.... Stackars klappmongon som inte inser att det redan försöktes för 3-5 år sedan av andra klappmongon. Dom lyckades få in ett par "föreningsmedlemmar" där föreningarna skulle tjäna pengar...

Problemet var/är bara att det finns inga pengar på "kickback" att tjäna...

Det är ingen som handlar på de anslutna butikerna vilket gör att det heller inte är värt att ens ha ett gratiskort....

Åsa IF kan kollas upp - det finns gömt på deras hemsida (Ingen reklam någonstans om detta pyramidspel , men ansökningsblankett finns kvar...)

http://www.asaif.com/
https://www.laget.se/asaif/Sponsor (Tryck på "Mer" så finns Lyoness som val - där kan man läsa...)

IK Stanstad kan också kollas upp...
https://ikstanstad.sportadmin.se/sida/?ID=164076
Men dom verkar ha hittat en annan partner - Sponsorhuset AB (Håller på att kolla denna nu - och den är OT i denna tråd)
https://ikstanstad.sportadmin.se/sida/?ID=20896

Så Lyoness/Cashback World för föreningar kan dom köra upp i deras klappmongorövar....
Citera
2020-12-17, 20:01
Medlem
MLM ER SAMME SKIT SOM PYRAMIDE / PONZI .

https://www.businessinsider.com/tikt...otions-2020-12
Citera
2021-01-31, 23:10
Medlem
Hur går det för alla som skulle bli rika på dessa moln?
Nu mer heter dom inte längre cashback world utan har bytt namn till myworld.
Nya böter i Italien och kk i Turkiet för att inte ha betalat skatterna där.
Men molnen dom rosa molnen finns det hopp på 🤣
Citera
2021-02-01, 04:38
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter100
MLM ER SAMME SKIT SOM PYRAMIDE / PONZI .
MLM är mer eller mindre en form av pyramidspel, men Ponzi är något annat.
Citera
2021-02-01, 09:52
Medlem
dumbaZs avatar
Jag hör absolut ingenting angående myWorld längre
Har det i princip dött ut i Sverige?
Citera
2021-02-13, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dumbaZ
Jag hör absolut ingenting angående myWorld längre
Har det i princip dött ut i Sverige?
I princip bör det göra det , det lär väl komma upp igen när "nya klappmongon" kommer in i sekten...
Så håller det på.....
Bara den här tråden har funnits i 10 år och inget nytt har hänt förutom...
Massa namnbyten...
Nedstängt i flera länder...
Polisanmälningar i flera länder...
o.s.v , o.s.v

Svenskar vet bättre (anm. Normala svensson då...)

Bara att ta första bästa kreditkort som har samma kickback (i värsta fall - oftast är det bättre kickback) där du använder kortet för att handla med (inte dra som ett extra bonuskort) och du kan använda det runt om i världen på , i princip , alla butiker både fysiskt och via nätet.

Behovet av ett renodlat bonuskort som inte ger bättre kickback än andra finns helt enkelt inte...

Det handlar inte om bonuskortet - det handlar om...

"Positioner , positioner , positioner"
Citera
2021-02-15, 01:43
Medlem
För er som undrar om vår familj nånsin tog tag i det, dvs försöka genom advokatbyråer få tillbaka de par 100k vi förlorat i Lyoness, det gjorde vi inte.

Jag nämnde det i familjen och vissa tyckte det var en bra idé men ingen la nån energi på det. Hursomhelst jag struntade i och pusha det eftersom det är egentligen inte mina pengar. Jag gick endast back par 1000 lappar, inte värt o öppna upp ett ärende för.

Long story short : Jag var med i det ett kort tag och försökte marknadsföra skitet för att få med fler i det. Efter att ha blivit mer intresserad av det så började jag läsa på all info jag kunde, deras kompensationsplan, hur allt funkar osv.

Ganska snabbt insåg jag hur detta hela systemet är inte etiskt/moraliskt rätt. Både genom det jag läste och sedan på deras presentationer. Hur de än försöker gömma det, fungerar hela som ett pyramidspel. Men de försöker få det o se annorlunda ut i deras dokument och presentationer, många tomma löften och vilseledningar, vrider o vänder på informationen så det låter bra osv... Jag var på drygt 10-15 presentationer.

Det enda sättet o bli rik på detta är om man har lyckats få andra genom dig registrera in sig och investera sina pengar, då kommer mer eller mindre en del av deras pengar hamna hos dig. Sen försöka göra dina närmsta till dina "bitches" och lära dem registrera in investerare, så hamnar en del pengar hos dig också, som i en pyramid.

Med andra ord, att vara en "passiv" sparare är som att kasta pengar i sjön.

Deras moln, blev ett misslyckande. De försöker gömma sina olika misslyckanden genom olika uppgraderingar i ESP systemet och moln systemet för att få det och se det motsatta ut (dvs inte ett misslyckande) vissa av dessa kostar pengar. De dröjer och dröjer på när investerare kommer få sina profits osv, det finns inga profits xD

Jag är fortfarande med i många de privata facebook grupperna för att se hur det går för det hela, fastän jag inte är aktiv i systemet längre. Det jag lugnt kan säga är att besvikelsen är väldigt stor bland medlemmarna i alla grupperna, många känner sig blåsta.

En av dem nyaste nyheterna är att alla marketers/investerare kommer få möjligheten att konvertera 50% av sina investerade pengar år 2023 till företagets aktier, MEN kommer inte kunna sälja till 2025. Troligen kommer man inte kunna sälja eftersom då hade troligen en väldigt stor del av innehavarna sålt sina aktier för att desperat få tillbaka sina pengar, detta hade sänkt aktie-priset till inget🤣🤣

Mina egna spekulationer är, man kommer troligen kunna köpa fler aktier, men inte sälja, detta kommer nog öka kursen. Det jag själv tänker, som kanske är lite extremt är att Hubert (foundern) och hans company ser slutet på det hela företaget, och kommer själv sälja massor av aktier innan alla andra kan till köpare, dvs "casha ut innan skitet rasar"
Citera
2021-02-15, 10:49
Medlem
dumbaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViruZHUN
För er som undrar om vår familj nånsin tog tag i det, dvs försöka genom advokatbyråer få tillbaka de par 100k vi förlorat i Lyoness, det gjorde vi inte.

Jag nämnde det i familjen och vissa tyckte det var en bra idé men ingen la nån energi på det. Hursomhelst jag struntade i och pusha det eftersom det är egentligen inte mina pengar. Jag gick endast back par 1000 lappar, inte värt o öppna upp ett ärende för.

Long story short : Jag var med i det ett kort tag och försökte marknadsföra skitet för att få med fler i det. Efter att ha blivit mer intresserad av det så började jag läsa på all info jag kunde, deras kompensationsplan, hur allt funkar osv.

Ganska snabbt insåg jag hur detta hela systemet är inte etiskt/moraliskt rätt. Både genom det jag läste och sedan på deras presentationer. Hur de än försöker gömma det, fungerar hela som ett pyramidspel. Men de försöker få det o se annorlunda ut i deras dokument och presentationer, många tomma löften och vilseledningar, vrider o vänder på informationen så det låter bra osv... Jag var på drygt 10-15 presentationer.

Det enda sättet o bli rik på detta är om man har lyckats få andra genom dig registrera in sig och investera sina pengar, då kommer mer eller mindre en del av deras pengar hamna hos dig. Sen försöka göra dina närmsta till dina "bitches" och lära dem registrera in investerare, så hamnar en del pengar hos dig också, som i en pyramid.

Med andra ord, att vara en "passiv" sparare är som att kasta pengar i sjön.

Deras moln, blev ett misslyckande. De försöker gömma sina olika misslyckanden genom olika uppgraderingar i ESP systemet och moln systemet för att få det och se det motsatta ut (dvs inte ett misslyckande) vissa av dessa kostar pengar. De dröjer och dröjer på när investerare kommer få sina profits osv, det finns inga profits xD

Jag är fortfarande med i många de privata facebook grupperna för att se hur det går för det hela, fastän jag inte är aktiv i systemet längre. Det jag lugnt kan säga är att besvikelsen är väldigt stor bland medlemmarna i alla grupperna, många känner sig blåsta.

En av dem nyaste nyheterna är att alla marketers/investerare kommer få möjligheten att konvertera 50% av sina investerade pengar år 2023 till företagets aktier, MEN kommer inte kunna sälja till 2025. Troligen kommer man inte kunna sälja eftersom då hade troligen en väldigt stor del av innehavarna sålt sina aktier för att desperat få tillbaka sina pengar, detta hade sänkt aktie-priset till inget🤣🤣

Mina egna spekulationer är, man kommer troligen kunna köpa fler aktier, men inte sälja, detta kommer nog öka kursen. Det jag själv tänker, som kanske är lite extremt är att Hubert (foundern) och hans company ser slutet på det hela företaget, och kommer själv sälja massor av aktier innan alla andra kan till köpare, dvs "casha ut innan skitet rasar"
Har du möjligheten att skicka namnet på dessa grupper?
Lite nyfiken vad som skrivs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in