Citat:
Orkar inte läsa tråden?
Men som svar på din fråga...
Hypotetisk bör ett par klappmongon blivit rika runt 2011 när företaget hörjade för första gången i Sverige.
NU är det i princip helt omöjligt att ens göra sig en hacka.
Dels vet alla vad google är , och googla på Lyoness/myWorld/Cashback World o.s.v. så framkommer alla bluffar.
Sedan är det svårt att sälja ett medlemskap - vad skall du sälja?
- "Hej , jag har ett medlemskap att sälja dig! DU tjänar pengar om du säljer fler medlemskap - och det gör dom under dig också , samtidigt som du sen kan leva på playan av din passiva inkomst"
-"Vad får man med medlemskapet?"
- "Ett bonuskort som gör att du får handla billigare på butiker i hela världen"
- "I vilka butiker då? IKEA? McDonalds? Stadium? OKQ8? Och hur mycket billigare?"
-"Ehhhh , snarare butiker som "Mormors lanthandel i Borås""
Försök pitcha det här Ponzi spelet och tjäna pengar du....
Speciellt med alla bonuskort som redan finns på marknaden och som redan diskuterats i tråden...
"Det blir dyrare att handla med Lyoness än att handla vanligt med sunt förnuft"
Men som svar på din fråga...
Hypotetisk bör ett par klappmongon blivit rika runt 2011 när företaget hörjade för första gången i Sverige.
NU är det i princip helt omöjligt att ens göra sig en hacka.
Dels vet alla vad google är , och googla på Lyoness/myWorld/Cashback World o.s.v. så framkommer alla bluffar.
Sedan är det svårt att sälja ett medlemskap - vad skall du sälja?
- "Hej , jag har ett medlemskap att sälja dig! DU tjänar pengar om du säljer fler medlemskap - och det gör dom under dig också , samtidigt som du sen kan leva på playan av din passiva inkomst"
-"Vad får man med medlemskapet?"
- "Ett bonuskort som gör att du får handla billigare på butiker i hela världen"
- "I vilka butiker då? IKEA? McDonalds? Stadium? OKQ8? Och hur mycket billigare?"
-"Ehhhh , snarare butiker som "Mormors lanthandel i Borås""
Försök pitcha det här Ponzi spelet och tjäna pengar du....
Speciellt med alla bonuskort som redan finns på marknaden och som redan diskuterats i tråden...
"Det blir dyrare att handla med Lyoness än att handla vanligt med sunt förnuft"
Jag försökte faktiskt hitta men lyckades inte komma på bra sökning och gav upp efter ett par sidors läsande. Men jag uppskattar att du svarade! Trist att se folk gå på scammen och kanske även investera och förlora pengar.
För min bekant är det Lyconet det gäller och jag känner personen inte alls bra så är lite osäker om det kanske är ens civil duty att försöka varna om scammen. Troligen mottas det bara fientligt och defensivt, har försökt tidigare med en onecoin-bekant. Men jag testar om det ändå verkar rätt troligt att personen går back på det!