Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-19, 23:36
  #481
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
*s*
Du ser, jag har rätt ännu en gång, och du fel, ännu en gång.
Ja, i söndags skulle jag köpt på nätet istället. Men jag visar alltid konkurrentens nätpriser när jag besöker tex Elgiganten. 10/9 ggr funkade det. Dock inte i söndags och jag var för lat att gå hem och köpa varan på nätet. Så jag gav "cashback" till butiken istället denna gång
Citera
2012-09-19, 23:39
  #482
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLyoness
Ja, i söndags skulle jag köpt på nätet istället. Men jag visar alltid konkurrentens nätpriser när jag besöker tex Elgiganten. 10/9 ggr funkade det. Dock inte i söndags och jag var för lat att gå hem och köpa varan på nätet. Så jag gav "cashback" till butiken istället denna gång
Ja, och?

Antar att du inte längre kan garantera att Elgiganten alltid är billigast, eller?
Citera
2012-09-19, 23:40
  #483
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pobben
Men allvarligt... är dessa ställen du frekvent bränner pengar på? Det är ställen man lägger pengar på en gång per år, max!
Jag äter säkert på Max för ca 2000-3000 i månaden...
Citera
2012-09-19, 23:42
  #484
Medlem
Danielxbf32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLyoness
Hotell.com (som har prisgaranti)
Elgiganten (som har prisgaranti)


Men herregud människa...

1.) Det GÅR INTE att misslyckas med att bli godkänd affiliate hos hotels.com GÅR INTE, jag har t.om. försökt(att bli underkänd). Lägsta provisionen (via tradedoubler) är 10%. Varför ska jag boka hotels.com via Lyoness? Jag har en site som jag bara använder för att boka mina egna hotellvistelser via hotels.com, funkar alldeles utmärkt.

2.) Lyoness har inget samarbete med Elgiganten, de köper presenkort därifrån, sannorlikt via något affiliateprogram.

Så här är det ju med alla "samarbeten" som Lyoness hävdar sig ha, antingen är det små lokala firmor eller så är det via mer eller mindre vidöppna affiliateprogram hos starkare varumärken.

Självklart så är det som vanligt "på gång" med större samarbeten eftersom [insert random pyramidspel] är "nytt på den svenska marknaden", så kommer det att låta om ett år också och ett år efter det och så länge de nu klarar att hålla skiten vid liv. Det stora genombrottet är nämligen alltid "på gång" i pyramidspelsvärlden, vilken dag som helst så skrotar Coop, Ica och ikea sina egna bonussystem och ansluter sig till Lyoness istället och då står vi skeptiska losers kvar på perrongen medan "mr Lyoness" åker första klass ner till solstolen i Karibien. Har ni hör den förr?

Fatta att hela cashbackgrejen bara är en fasad för pyramidspelet, sådana som "mr Lyoness" tror de värvar kunder åt lyoness när de springer runt och delar ut sina "gratiskort" i själva verket är affären redan klar för länge sedan, den blev nämligen klar när "mr Lyoness" skickade upp sina 20k till toppen av pyramiden samt när han skickade upp ytterligare 20k till vad han tror vara en satsning på "den asiatiska marknaden" samt igen när/om han "boostar sin downline". Det är nämligen ingen annan än "mr Lyoness" som är kunden fast han inte fattat det själv ännu.
__________________
Senast redigerad av Danielxbf32 2012-09-19 kl. 23:48.
Citera
2012-09-19, 23:42
  #485
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Ja, och?

Antar att du inte längre kan garantera att Elgiganten alltid är billigast, eller?
???
Elgiganten är inte alltid billigast. Det har jag inte påstått. Men NÄR dom väl är det, handlar jag där och får mina Lyoness poäng. Men jag personligen lyckas ofta få det lägsta pris. Dvd bet nätpriset live.
Citera
2012-09-19, 23:49
  #486
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielxbf32
Men herregud människa...

1.) Det GÅR INTE att misslyckas med att bli godkänd affiliate hos hotels.com GÅR INTE, jag har t.om. försökt(att bli underkänd). Lägsta provisionen (via tradedoubler) är 10%. Varför ska jag boka hotels.com via Lyoness? Jag har en site som jag bara använder för att boka mina egna hotellvistelser via hotels.com, funkar alldeles utmärkt.

2.) Lyoness har inget samarbete med Elgiganten, de köper presenkort därifrån, sannorlikt via något affiliateprogram.

Så här är det ju med alla "samarbeten" som Lyoness hävdar sig ha, antingen är det små lokala firmor eller så är det via mer eller mindre vidöppna affiliateprogram hos starkare varumärken.

Självklart så är det som vanligt "på gång" med större samarbeten eftersom [insert random pyramidspel] är "nytt på den svenska marknaden", så kommer det att låta om ett år också och ett år efter det och så länge de nu klarar att hålla skiten vid liv. Det stora genombrottet är nämligen alltid "på gång" i pyramidspelsvärlden, vilken dag som helst så skrotar Coop, Ica och ikea sina egna bonussystem och ansluter sig till Lyoness istället och då står vi skeptiska losers kvar på perrongen medan "mr Lyoness" åker första klass ner till solstolen i Karibien. Har ni hör den förr?

Fatta att hela cashbackgrejen bara är en fasad för pyramidspelet, sådana som "mr Lyoness" tror de värvar kunder åt lyoness när de springer runt och delar ut sina "gratiskort" i själva verket är affären redan klar för länge sedan, den blev nämligen klar när "mr Lyoness" skickade upp sina 20k till toppen av pyramiden samt när han skickade upp ytterligare 20k till vad han tror vara en satsning på "den asiatiska marknaden" samt igen när han "boostar sin downline". Det är nämligen ingen annan än "mr Lyoness" som är kunden fast han inte fattat det själv ännu.

1. Varför kombinerar du inte ditt "Affe"med Lyoness? Det ena utesluter inte det andra. Jag slutar ju inte betala med min kreditkort som jag oxå får poäng på. Det du inte greppar är att man kan kombinera och där Lyoness är en del.

Lidl? Hör talas om det?? Om du tittar på vilka europeiska företag som är med - eller som i USA - Wall mart. Hört talas om dem? Snart kommer vi få Konsum, Ica eller Lidl även till Sverige.

Ifall det nu - mot din förmodan sker, skaffar du då kortet??
Citera
2012-09-19, 23:55
  #487
Medlem
Danielxbf32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLyoness
1. Varför kombinerar du inte ditt "Affe"med Lyoness? Det ena utesluter inte det andra. Jag slutar ju inte betala med min kreditkort som jag oxå får poäng på. Det du inte greppar är att man kan kombinera och där Lyoness är en del.

Lidl? Hör talas om det?? Om du tittar på vilka europeiska företag som är med - eller som i USA - Wall mart. Hört talas om dem? Snart kommer vi få Konsum, Ica eller Lidl även till Sverige.

Ifall det nu - mot din förmodan sker, skaffar du då kortet??

1.) Det går inte eftersom jag måste klicka på "min" affiliatelänk när jag bokar (10% rabatt) och vill jag ha lyonessrabatten måste jag klicka på Lyoness affiliatelänk (4% rabatt).

Ja jag har hört talas om Lidl.
De finns i Sverige om du inte visste det och de har följande att säga om Lyoness:

"Hej X,

Först och främst vill vi tackar så mycket för informationen.

Gällande "Lyoness", så har Lidl inte något som helst sammarbete eller avtal med dem.

Kortet som företaget marknadsför i sina utskick, går inte att använda i någon av våra butiker och kommer aldrig att göra det heller.

Med Vänlig Hälsning

Beata
Lidls Kundtjänst"


https://www.flashback.org/sp36536892


Källa på att konsum och Ica "snart" kommer ansluta sig? Pågår förhandlningar?

Jodå jag känner till "samarbetet" med Wall-Mart:

http://affiliates.walmart.com/aff_home.jsp

"The Walmart.com Affiliate Program allows you to earn commissions from qualifying sales when you refer customers to Walmart.com. Membership is free."

Fattar du? Det är samma jävla historia som hotels.com och alla andra "samarbeten" som de hävdar sig ha. Hela cashbackgrejen är bara ett stort jävla arbitrage där de kordinerat en massa affiliatesamarbeten under ett tak och det i sig är väl en ok men inte särskilt unik affärside. Scamen är ju att det används som alibi för ett pyramidspel för att lura in såna som dig.
__________________
Senast redigerad av Danielxbf32 2012-09-20 kl. 00:02.
Citera
2012-09-19, 23:58
  #488
Medlem
[quote=Danielxbf32]Men herregud människa...

1.) Det GÅR INTE att misslyckas med att bli godkänd affiliate hos hotels.com GÅR INTE, jag har t.om. försökt(att bli underkänd). Lägsta provisionen (via tradedoubler) är 10%. Varför ska jag boka hotels.com via Lyoness? Jag har en site som jag bara använder för att boka mina egna hotellvistelser via hotels.com, funkar alldeles [QUOTE
Låter ju jättebra - bättre än Lyoness. Hur mycket tjänar du då på detta och hur driver du in traffiken så att du får din cashback???
Citera
2012-09-20, 00:00
  #489
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielxbf32
1.) Det går inte eftersom jag måste klicka på "min" affiliatelänk när jag bokar (10% rabatt) och vill jag ha lyonessrabatten måste jag klicka på Lyoness affiliatelänk (4% rabatt).

Ja jag har hört talas om Lidl.
De finns i Sverige om du inte visste det och de har följande att säga om Lyoness:

"Hej X,

Först och främst vill vi tackar så mycket för informationen.

Gällande "Lyoness", så har Lidl inte något som helst sammarbete eller avtal med dem.

Kortet som företaget marknadsför i sina utskick, går inte att använda i någon av våra butiker och kommer aldrig att göra det heller.

Med Vänlig Hälsning

Beata
Lidls Kundtjänst"


https://www.flashback.org/sp36536892


Källa på att konsum och Ica "snart" kommer ansluta sig? Pågår förhandlningar?
Låter ju jättebra - bättre än Lyoness. Hur mycket tjänar du då på detta och hur driver du in traffiken så att du får din cashback???

Det du citerade läste jag för flera månader sedan och är bara bull. Källa på det tack
(hoppas inte din enda källa är en länk till FL.B, skriven av en random person)
__________________
Senast redigerad av MrLyoness 2012-09-20 kl. 00:06.
Citera
2012-09-20, 00:07
  #490
Medlem
Danielxbf32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLyoness
Låter ju jättebra - bättre än Lyoness. Hur mycket tjänar du då på detta och hur driver du in traffiken så att du får din cashback???

Det du citerade läste jag för flera månader sedan och är bara bull. Källa på det tack


Jag driver ingen trafik alls, jag bara bokar mina egna hotellvistelser och ber en och annan kompis göra detsamma när jag vet att de ändå ska ut och resa. Syftet är inte att tjäna några pengar utan att få en "casback" på mina hotellvistelser.

Jag har ingen källa på det, det är en användare här på FB som hävdar att Lidl har svarat så, du menar alltså att det påstådda svaret från Lidl är påhittat och att jag visst kan använda lyoness på Lidl?
Citera
2012-09-20, 00:10
  #491
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLyoness
???
Elgiganten är inte alltid billigast.
Okej, då har dom inte någon riktig prisgaranti alltså. Tack.
Citera
2012-09-20, 00:12
  #492
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielxbf32
Jag driver ingen trafik alls, jag bara bokar mina egna hotellvistelser och ber en och annan kompis göra detsamma när jag vet att de ändå ska ut och resa. Syftet är inte att tjäna några pengar utan att få en "casback" på mina hotellvistelser.

Jag har ingen källa på det, det är en användare här på FB som hävdar att Lidl har svarat så, du menar alltså att det påstådda svaret från Lidl är påhittat och att jag visst kan använda lyoness på Lidl?
Jag hävdar att den text du skrev inte kommer från Lidls kundtjänst, som du påstår.
Däremot är det korrekt att Lidl eller Walmart inte går att handla på i Sverige (än) men utomlands.
Men då var din ide dock inte så bra eftersom du endast i det exempel du visade - sparade - och inte tjänade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback