2018-03-04, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
1) Och det har VW fått den skit dom förtjänar - finns många som fortfarande bojkottar dom -
Vilka personer bojkottar dem?

Citat:
2) Varför då? Har du på sedvanligt klappmongovis svårt att läsa?
Vi skriver till bolag som finns med via affiliate och gör dom uppmärksamma på - att deras varumärke används i samband med ett Ponzi bedrägeri.
Eftersom Willys/COOP/Ica/Lidl inte är med finns det ingen anledning att kontakta dom ditt klappmongo
Har DU svårt att förstå? Menade när något av dessa företag går med, ska ni DÅ skriva till dem också?
Eller ska du vara smart att använda ett CBW kort där då?

Citat:
Hur dum i huvudet är du med ditt fetstilta? Stackars klappmongo...

Testa att googla och du hittar ett antal konsumenter som blivit lurade på sina pengar , dessutom har du Österrike som blev återbetalningsskyldiga till ett antal "kunder" vilket i sig tvingade fram avtalsförändringen bland annat.
Återigen: INGEN har förlorat pengar genom Lyconet, enbart sina blancolån!

Citat:
Just ja - enligt er klappmongon är det indivder som "inte förstått" att man måste "jobba" o.s.v. för att tjäna pengar - men nej , det är inte en förklaring.
Den enda förklaringen är att Lyoness/Lyconet/Cashback Card ljög om ersättningar och när det visade sig att verkligheten inte stämde så blev det dystert värre för er stackars klappmongon...
Lyoness har aldrig ljugit om ersättningen, den är exakt angiven i deras Kompensationsplan som du inte kan förstå.
Det är dock deras felaktiga uppfattning att angiven ersättning skulle komma inom några månader. När tiden inte stämde överens med deras uppfattning fick de svårt betala sina blancolån! Med andra ord har de "investerat" pengar de inte äger. Detta beslut kan enbart de själva lastas för! Inte Lyoness.

Enheterna ger sin avkastning till alla med tiden! Som tidigare skrivits mellan 2-6 år beroende påvilket balansystem de ligger i!

Och nä, du behöver INTE aktivt jobba med Lyconet! ESP är ju den stora skillnaden här som du själv diskuterat i tråden 1000 gånger!
Citera
2018-03-04, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteQlimax
Front för bedrägeri?
Ser ni inte vad som sker? Är ni fullständigt förblindade av er masshysteriskt liknande häxjakt på Lyoness?
Har du själv blivit blåst av CBW? Känner du någon personligen som blivit blåst av CBW? Vet du överhuvudtaget vad du pratar om?

Ingen har blivit lurade av Lyoness/ Lyconet/ CBW på sina pengar!
Möjligtvis de som tagit blancolån för bli marketers. Men inte pga av Lyoness/ Lyconet / CBW!
Finns inte en person i världen som kan påstå detta utan att ljuga?

De enda som kommer förlora sina pengar i Norge är de företagare som betalt sin engångsavgift för anslutning till CBW om nu detta mot förmodan skulle stängas ner för vanlig konsumtion.
de foretag i Norge vil kreve få igjen sine penger når lyoness stenger i Norge..ang casback world er dette bare et lite skitt selskap som dekker over svindel og bedrag som utføres i lyconett og lyoness ..at du inte fatter dette sier mye om deg..når jeg ble med i 2017 var ikke lotteri tilsynet på banen..Når de har fattet beslut dette er et pyramide selskap måste du fatte vi er mange markedsførere i Norge som inte ønsker være med og svindle folk og butikker..det er en haug folk i Norge som inte vil være med på dette ..håpas dere i Sverige er like opptatt av lover og regler ..
Citera
2018-03-04, 15:24
Medlem
Hamnkrogen i Höganäs och på håret i söderhamn finns med på lyoness hemsida men när personer med cbw kortet varit där då säger dom att dom inte längre är med.
Källa: lyoness facebook
Hur många bolag har egentligen lyoness kopplat till sig?

Tick tack
Citera
2018-03-04, 15:49
Medlem
Citat:
Vilka personer bojkottar dem?

Googla ditt klappmongo - men håll isär äpplen och päron och sluta klappmongosvamla genom att jämföra VW och Lyoness

Citat:
Har DU svårt att förstå? Menade när något av dessa företag går med, ska ni DÅ skriva till dem också?
Eller ska du vara smart att använda ett CBW kort där då?
A) Kommer aldrig att inträffa att något av dessa företag går med
B) Skulle aldrig göra det eftersom jag inte får den bonus jag redan är berättigad till när det kommer till MedMera eller ICA för att ta exempel. Du kan inte få bägge bonusarna (Se Circle K)

Citat:
Återigen: INGEN har förlorat pengar genom Lyconet, enbart sina blancolån!
Återigen ditt stackars klappmongo - googla och läs!
Det handlar inte om "Blancolån" ditt patetiska klappmongo - det handlar om satsade pengar och individer blivit utlovade bonusar som aldrig kom. Därav stämde dom Lyoness och vann.

Lär dig läsa ditt klappmongo.

10 sekunder på google gav följande...

http://arbusers.com/index.php?topic=3354.0
https://lyoness.pissedconsumer.com/r...251197439.html
https://lyoness.pissedconsumer.com/review.html
https://lyoness.pissedconsumer.com/l...191010822.html

Not: Inte Lyoness men samma uppbyggnad
http://www.news.com.au/finance/small...7c88a4072fce22

"All four founders of Aspire were involved in the early promotion of the Lyoness scheme in Australia, in which many people lost thousands of dollars after promises of future income failed to materialise."

Citat:
Lyoness har aldrig ljugit om ersättningen, den är exakt angiven i deras Kompensationsplan som du inte kan förstå.
Det är dock deras felaktiga uppfattning att angiven ersättning skulle komma inom några månader. När tiden inte stämde överens med deras uppfattning fick de svårt betala sina blancolån! Med andra ord har de "investerat" pengar de inte äger. Detta beslut kan enbart de själva lastas för! Inte Lyoness.

Nu ljuger du igen ditt klappmongo - blancolån är ett påhitt från eran sida (Alla klappmongon). Det finns flertalet fall där det klart och tydligt framgår att det handlar om besparingar och inte blancolån - så lägg ner med dina patetiska försök.

Markateers (Sådana klappmongon som du) har lovat guld och gröna skogar - det gick inte vilket fällde Lyoness i Österrike bl.a. och därav framtvingade ändringar i T&C

Och jag är helt införstådd i kompensationsplanen - det har klart och tydligt framgått flera gånger.

Citat:
Enheterna ger sin avkastning till alla med tiden! Som tidigare skrivits mellan 2-6 år beroende påvilket balansystem de ligger i!

Fel igen ditt patetiska klappmongo.

Om du är enhet nummer 754 i ett land så betyder det följande...
1) Enhet = 1
2) Enhet = 70
3) Enhet = 4900 (Här befinner sig din enhet)
4) Enhet = 343.000
Det krävs alltså 343.000 enheter för att du skall vara garanterad avkastning - vilket i sig innebär att du har ingen aning om det ö.h.t. kommer att genereras någon avkastning.

Och eftersom ni klappmongon skryter om alla enheter ni har så är det snarare så att ni alla mer befinner sig på steg 4 (Eller t.o.m. 5...)

5) 24 Miljoner enheter
6) 1,6 Miljarder enheter

Skall du fortfarande slå din skalle i väggen (Tokrunka som alla klappmongon till siffror) och hävda att "det kommer inom 6 år"?
Befinner sig din enhet på steg 5 så krävs det att det skapas 767.000 enheter PER DAG för att du skall erhålla garanterad avkastning på din enhet inom 6 år....

Att dom första fått avkastning är rätt självklart i ett Ponzi upplägg - men nu är det bara att tvärglömma - du kan lika gärna röka upp stålarna...

Om du räknar högt och runkar till att det skapas 50.000 enheter per dag så kommer det att ta c:a 92 år innan alla 24 Miljoner enheter i Steg 5 erhåller avkastning.....

Citat:
Och nä, du behöver INTE aktivt jobba med Lyconet! ESP är ju den stora skillnaden här som du själv diskuterat i tråden 1000 gånger!

Jo - om jag inte handlar något på kortet (Eftersom det är för dyrt och jag förlorar pengar på det)
Och om jag inte skaffar några fler klappmongon under mig (Jag ska ju inte aktivt jobba med Bluff å Båg AB)
Jag kommer ju heller inte att köpa enheter (Se ovan)
så kan ju du förklara hur man tjänar pengar på att inte göra någonting!!!!!!

ESP har ingenting att göra med sammanhanget ditt klappmongo!!!
Citera
2018-03-04, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Petter100
...ang casback world er dette bare et lite skitt selskap som dekker over svindel og bedrag som utføres i lyconett og lyoness ..at du inte fatter dette sier mye om deg..når jeg ble med i 2017 var ikke lotteri tilsynet på banen..
Nu bevisar du enbart hur illa du satt dig in i detta och det säger ju ganska mycket om dig!
http://behindmlm.com/companies/lyone...investigation/
Redan 2013 hade de granskat Lyoness men detta hindrade inte dig från att gå "all in" och dessutom dra med dig fler i detta!

Citat:
Ursprungligen postat av Petter100
Når de har fattet beslut dette er et pyramide selskap måste du fatte vi er mange markedsførere i Norge som inte ønsker være med og svindle folk og butikker..det er en haug folk i Norge som inte vil være med på dette ..håpas dere i Sverige er like opptatt av lover og regler ..
Med den fetmarkerade menigen visar du ju hur du själv resonerat: att det är ok så länge ingen myndighet har en åsikt! Snacka om hyckleri!
Du har trott stenhårt på detta hela tiden och hade gärna önskat att Norge inte hade sin 50% regel.
Det är skälet till att Lotteri tillsynet har åsikter. Du är enbart besviken på denna utveckling och vill nu att alla andra ska gå miste om samma!

Du vänder kappan efter vinden, inget annat!

Har oerhört svårt att ta dig för en genuint ärlig person, tvärtom, full av dubbelmoral!
Citera
2018-03-04, 16:17
Bannlyst
Citat:
Återigen ditt stackars klappmongo - googla och läs!
Det handlar inte om "Blancolån" ditt patetiska klappmongo - det handlar om satsade pengar och individer blivit utlovade bonusar som aldrig kom. Därav stämde dom Lyoness och vann.

Lär dig läsa ditt klappmongo.
Hade de bara väntat så skulle även de fått sin del...

Citat:
Nu ljuger du igen ditt klappmongo - blancolån är ett påhitt från eran sida (Alla klappmongon). Det finns flertalet fall där det klart och tydligt framgår att det handlar om besparingar och inte blancolån - så lägg ner med dina patetiska försök.
Då har de inte förlorat något men inte fått det efter förväntade "några månader"!

Citat:
Jo - om jag inte handlar något på kortet (Eftersom det är för dyrt och jag förlorar pengar på det)
Och om jag inte skaffar några fler klappmongon under mig (Jag ska ju inte aktivt jobba med Bluff å Båg AB)
Jag kommer ju heller inte att köpa enheter (Se ovan)
så kan ju du förklara hur man tjänar pengar på att inte göra någonting!!!!!!

ESP har ingenting att göra med sammanhanget ditt klappmongo!!!
Då kommer du inte tjäna något eftersom du inte är med vare sig som vanlig kund eller marketer!

Jo, ESP har exakt allt med detta att göra! Men du vill inte förstå!

Citat:
Skall du fortfarande slå din skalle i väggen (Tokrunka som alla klappmongon till siffror) och hävda att "det kommer inom 6 år"?
Befinner sig din enhet på steg 5 så krävs det att det skapas 767.000 enheter PER DAG för att du skall erhålla garanterad avkastning på din enhet inom 6 år....

Att dom första fått avkastning är rätt självklart i ett Ponzi upplägg - men nu är det bara att tvärglömma - du kan lika gärna röka upp stålarna...

Om du räknar högt och runkar till att det skapas 50.000 enheter per dag så kommer det att ta c:a 92 år innan alla 24 Miljoner enheter i Steg 5 erhåller avkastning.....
Nu har ju vi koll på tiderna för varje rads utveckling. Om du tar antalet rader för en enhet (5-6 st beroende på enhet) gånger radhastigheten får du en uppskattad tid för en enhets utveckling - dvs 2-6 år beroende på system!

Inte svårare än så. Detta har vi ju gått genom MÅNGA gånger redan!

Citat:
Och jag är helt införstådd i kompensationsplanen - det har klart och tydligt framgått flera gånger.
Jo, visst.... visade du med senaste inlägget!
Senast redigerad av anteQlimax 2018-03-04 kl. 16:36.
Citera
2018-03-04, 17:16
Medlem
Citat:

Då har de inte förlorat något men inte fått det efter förväntade "några månader"!

Då kommer du inte tjäna något eftersom du inte är med vare sig som vanlig kund eller marketer!

Nu har ju vi koll på tiderna för varje rads utveckling. Om du tar antalet rader för en enhet (5-6 st beroende på enhet) gånger radhastigheten får du en uppskattad tid för en enhets utveckling - dvs 2-6 år beroende på system!

Du borde lyssna på drkosmoss och låta han sköta er marknadsföring här... du är helt tappad.
Du kan inte påstå att det tar 2-6 år för det handlar inte om år då det är ett snöbolls system så kommer dina uträkningar om år spricka totalt.
Men det klart, fortsätt ljuga du för det lär vara enda sättet att lyckas lura med en till stackare..

Ska bli spännande och se vad som händer till veckan. Kommer nog ramla in ett stort antal mail om bolag som vill dra sig ur!
Citera
2018-03-04, 17:18
Medlem
Citat:
Återigen ditt stackars klappmongo...
A) Sluta svamla om "Blancolån" - det var helt och hållet felaktigt.
B) Dom fick ingenting utifrån den utlovade tiden och stämde Lyoness och vann.

DET är fakta

Citat:
Stackars klappmongo - dom har förlorat sina besparingar - med andra ord har dom dels förlorat sina besparingar och dom har heller inte fått någonting tillbaka

Citat:

Din stackars IQ befriade badboll - detta är dina egna ord...
"Och nä, du behöver INTE aktivt jobba med Lyconet! ESP är ju den stora skillnaden här som du själv diskuterat i tråden 1000 gånger!"
Alltså - förklara hur jag tjänar pengar när jag inte aktivt jobbar med Lyconet/Lyoness/Cashback Card!

Eftersom ESP kräver att jag aktivt jobbar så kan du naturligtvis inte åberopa ESP.....

Citat:

Hur dum i huvudet är du egentligen?

Jag förklarar så en idiot som du också bör förstå... Notera nu att systemet funnits sedan Augusti 2016 (-isch)

Steg 1 = 1 Enhet kräver 70 nya för att generera avkastning
Steg 2 = Dessa 70 nya kräver 4900 nya för att generera avkastning
Steg 3 = Dessa 4900 nya kräver 343.000 nya enheter för att ge avkastning
Steg 4 = Dessa 343.000 nya kräver 24 Miljoner nya enheter för att ge avkastning.
Steg 5 = Dessa 24 Miljoner nya kräver 1,6 MILJARDER! nya enheter för att ge avkastning

Du eller annat klappmongo kan aldrig någonsin utlova att köpet av enheter , av alla medlemmar , ökas med 70 konstant.

För att Steg 5 skall ge Bonus inom 6 år - krävs det 280 Miljoner enheter som köps under 1 år - eller 23 Miljoner enheter per månad - eller c:a 5,8 Miljoner i veckan.

Eftersom erat "Moln" som ni tokrunkar till är belagt i olika Länder/områden så gäller denna beräkning för varje område och inte på "Global basis".

Du eller annat klappmongo kan aldrig någonsin "räkna ut" hur lång tid det tar - eftersom transparansen lyser med sin frånvaro från Bluff å Båg och det finns inga siffror någonsin som visar hur många enheter som köps per dag/vecka/månad....

Ni försöker komma med "Tjäna pengar SSSSNNNNNAAAARRRRTTTTT" , medans verkligehetn är att det tar c:a 100 år innan enheten ö.h.t. skall ha en rimlig chans att ge avkastning....

Citat:
Jopp , jag förstår kompensationsplanen - men du är det uppenbarligen inte eftersom du hävdar att
"Och nä, du behöver INTE aktivt jobba med Lyconet!" för att tjäna pengar vilket är en ren och skär lögn.

Jag förstår den tillräckligt bra för att inse att dessa siffror inte är lögn.
http://cdnlarge.lyoness.net/download...lyo-ids-us.pdf

Det går tyvärr inte att tjäna pengar på denna bluff.

Notera det viktigaste - inget av er klappmongon har fortfarande inte kommit med ett enda vettigt argument varför jag som endera privatperson eller affärsinnehavare skall gå med - och det är inte konstigt eftersom antalet anslutna butiker aldrig ökar....
Citera
2018-03-04, 18:20
Medlem
Citat:
Nu bevisar du enbart hur illa du satt dig in i detta och det säger ju ganska mycket om dig!
http://behindmlm.com/companies/lyone...investigation/
Redan 2013 hade de granskat Lyoness men detta hindrade inte dig från att gå "all in" och dessutom dra med dig fler i detta!

Med den fetmarkerade menigen visar du ju hur du själv resonerat: att det är ok så länge ingen myndighet har en åsikt! Snacka om hyckleri!
Du har trott stenhårt på detta hela tiden och hade gärna önskat att Norge inte hade sin 50% regel.
Det är skälet till att Lotteri tillsynet har åsikter. Du är enbart besviken på denna utveckling och vill nu att alla andra ska gå miste om samma!

Du vänder kappan efter vinden, inget annat!

Har oerhört svårt att ta dig för en genuint ärlig person, tvärtom, full av dubbelmoral!
jeg har vært i tvil om skitten fra dag 1 og inte vervet folk ..kum ESP og kjøpt noen skyer ..men når lotteri kom på banen og vil stenge ned skitten er jeg inte lengre i tvil at dette er svindel og bedrag..du måste gå på harde droger mann. vi er en del nordmenn nå som vil ta advokat i Norge får få igjen våres penger..presidenter kan man inte stola på ..de kommer med tilbud på kun 50 % av våres innsats..så det blir ner bråk og negativ reklame for skitt selskapet og ikke minst alle som nå jobber i Norge på norske forum og her med opplyse folk ..de hadde nok vært mer lurt og betale oss og håper på våres Tystnad ..
Senast redigerad av Petter100 2018-03-04 kl. 18:43.
Citera
2018-03-05, 06:32
Medlem
Vad säger våra tomtar om detta mail då?
Hej,

Tack för ditt mail. Jag vill bara korrigera din information för sakens skull. Vi har inget samarbete med Adtraction då de presterade för dåligt. Däremot använder vi oss av Tradetracker som affiliatenätverk där vi som annonsör tillåter att andra sajter gör reklam för vår e-handel och sedan får de en provision på eventuell försäljning.

Lyonesse har vi inget giltigt samarbete med då vi stängde ner det för ca. 1,5 år sedan. Varför vi ligger kvar som butik på deras sida vet jag ej men kommer kolla upp det. Så stort tack för att du uppmärksammade det NN.

Trevlig kväll!

Med vänlig hälsning

Marcus
Marknad & Försäljning

Fyndvaruhuset Sverige AB
Citera
2018-03-05, 08:49
Bannlyst
Citat:

Din stackars IQ befriade badboll - detta är dina egna ord...
"Och nä, du behöver INTE aktivt jobba med Lyconet! ESP är ju den stora skillnaden här som du själv diskuterat i tråden 1000 gånger!"
Alltså - förklara hur jag tjänar pengar när jag inte aktivt jobbar med Lyconet/Lyoness/Cashback Card!

Eftersom ESP kräver att jag aktivt jobbar så kan du naturligtvis inte åberopa ESP.....

Hur dum i huvudet är du egentligen?
Återigen ESP innebär inget AKTIVT arbete för dig som marketer. Detta har vi diskuterat tidigare i tråden, du o jag mfl!

Men en snabbrepetiotion:

Lyoness tidigare upplägg (före ESP infördes) förutsatte/krävde att du som marketer AKTIVT byggde ut ditt personliga nätverk för att dina PERSONLIGA enheter skulle utvecklas (genom SP från konsumtion eller köp av Rabattvärdecheckar). Du kunde endast få enheter i ditt personliga system.

Detta ansågs inte rättvist varpå Lyoness ändrade sitt upplägg och införde ESP (Easy Shop Plus) så att varje Marketer oavsett sitt nätverks storlek kan få enheter placerade varje månad i samtliga balansystem. Dessa enheter utvecklas alltså av alla andra enhetr som placeras i detta system. Jämför detta med en helt inaktiv marketers personliga enheter som knappt utvecklas pga den jämförbart låga personliga konsumtionen.

ESP är alltså en PASSIV möjlighet! Köp din Rabattvärdecheck (som du får återbetald genom Recash på dina inköp).
Citera
2018-03-05, 09:05
Bannlyst
Citat:
Eftersom erat "Moln" som ni tokrunkar till är belagt i olika Länder/områden så gäller denna beräkning för varje område och inte på "Global basis".
En molnandel betalar ut till andelsägaren oavsett var denne bor. Om jag äger andel i Italien molnet får jag samma utdelning som en Italienare.

Ni som tror att gratiskortet är en förtäckt inkörsport till få dessa kunder till bli marketers har missat en väsentlig del.

Molnens utdeling är beroende på hur mycket "vanliga" konsumenter konsumerar eftersom det är "Recash delen" på deras inköp som tillfaller molnet. En Marketer som konsumerar behåller däremot denna del själv. Om alla blir Marketers blir utdelningen från molnen alltså lägre.

Moln har enbart med reell konsumtion att göra, inga köp av Rabattvärdecheckar.
Så visst fasen är vi mest intresserade av att få igång konsumtionen.

Recash är förklarat längre bak i tråden om ni har glömt detta!
Senast redigerad av anteQlimax 2018-03-05 kl. 09:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in