Jag brukar spontanskriva mina texter och oftast resulterar det i de allra sjukaste idéerna jag sitter på. Eftersom jag är en person med humor, och en ganska rå sådan, så är det viktigaste för mig att låten blir rolig och har sina klockrena delar. Jag skriver gärna låtar som är på gränsen till förbjudna (precis i min humor) men fortfarande så att man kan skratta åt det. Trots att jag föredrar musik kombinerat med komik så kan jag skriva lite mer seriösa texter också, men sådana texter tar mycket längre tid oftast. När jag skriver sådana texter så skriver jag från hjärtat och går på känslor som jag har. Jag skriver både på svenska och på engelska. Det är en ganska stor skillnad på lyrik mellan dessa språken, och vissa låtar passar sig bättre med det ena språket än det andra.
Att skriva låttexter är annorlunda från person till person och det är helt klart en fördel i att vara kreativ och fantasifull samtidigt som man har en smak av känsla. Skriv gärna ner några rader om tex en händelse som du har varit med upp, hört om eller på annat sätt upplevt, se sedan ifall du kan utveckla det till något mer. Att skriva kräver tålamod, men ack så kul det är när det visar ett bra resultat!
Lycka till med skrivandet!